Oliko 2019 viimeinen "normaali" vuosi?
Sen jälkeen alkoi korona, sitten ukrainan sota ja sitten trump uhkailee myös aloittaa sodan grönlantia vastaan. Ei vieläkään näy loppua tälle kaikille. Menetetty vuosikymmen suoraan sanottuna.
Kommentit (17)
Minun elämässä ainakin. Korona oli vedenjakaja. Ei tule ainakaan minun elämäni enää yhtä hyväksi kuin se oli 2019 ja sitä ennen.
2020 alkoi ehkä ekaa kertaa tuntua vähän pahalta. Kuitenkin ura eteni ym.
Itse ajattelin vuonna 2019, että tämä meno ei voi jatkua. Niin myös kävi.
Siltä se ihan oikeasti tuntuu. Sillalta hyppääminen mielessä päivittäin...
Ukrainan sota oli Putinilta ilkeä temppu. Juuri kun alkoi näyttää normaalilta.
Ostovoimamielessä 2019 oli kyllä se viimeinen tolkun vuosi. Hinnat olivat vielä kohtuulliset.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni 1989 oli.
Ja, något mellan 1985 och 1989. Efter det har det närmast varit depression och pensionsbomb, med den följden, att betalarna har emigrerat och flera stödtagare har immigrerat.
Toistaiseksi ainakin siltä näyttää. Sen jälkeen ilonaiheet ovat olleet vähissä. Aina tapahtuu jotain kamalaa.
98-bensiinin hinta tuolloin korkeintaan 1,70e litra + kauppatavarat varmasti nykyistä vähemmän.
2014 oli. Vuosi 2015 oli vedenjakaja, some muuttui kummalliseksi ja maailma samoin.
Korona oli hyvä kun kaikki paikat suljettiin. Voisi tulla uudestaan samanlainen tauti.
Onhan niitä kriisejä ollut aina välillä, esim 1930-luvulla ja sen jälkeenkin.
Siitä jokunen vuosi aiemmin oli jo somemaailmaan täysin seonneita kavereita, jotka olivat selvästi jossain ihan omassa kuplassaan. Siihen vedän rajan.
Oli ainakin henkilökohtaisessa elämässä ja niin myös globaalisti. Itsemurha mielessä, en jaksa tätä elämää.