Mistä saisi VARMUUDELLA työtä? Nuoren puolesta kyselen. Pk-seutu.
Onko asiallisia näkemyksiä? Oikotiet, Duunitorit, Joblyt, googletukset ja serkunkaimat käyty läpi. Toki isossa osassa vielä rekryt kesken.
Kommentit (52)
Sieltähän niitä. Jos on korkeakoulutettu tai opiskelija, niitä vakituisia töitä ei yleensä suoraan saa ilman alan kokemusta, vaan on haettava määräaikaisia kesätöitä yrityksistä tai trainee-ohjelmia. Niistä saa jalan oven väliin, viimeistään jos saa tehtyä lopputyön kyseiseen yritykseen, jossa oli kesätöissä.
Olisko lentoasemalla jotain töitä? Tuossa lukee ettei tarvitse aiempaa kokemusta.
https://www.airpro.fi/tyopaikat/
Vierailija kirjoitti:
Marketteihin hyllyttämään tai poimimaan verkko-ostoksia?
Tämä. Miksi alapeukut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan samalla tavalla itse olen kiinnostunut. Nuori kyllä hakee ja tekee itse työnsä. Mutta haluaisin minäkin vinkkejä mistä kannattaa hakea. Mutta ilmeisesti niistä ollaan hyvin mustasukkaisia , eikä haluta kertoa.
Kysymyksen asettelu oli, mistä VARMUUDELLA töitä. Isoin kirjaimin, kyllä. Sitten tulkitset mustasukkaisuudeksi, kun ei ala tulvia pitkää listaa tällaisista paikoista... Sellaisia, kun ei tässä työllisyystilanteessa ole. Nuo joidenkin ehdottamat Linnanmäet sun muut on sieltä haetuimmasta päästä kesätöitä. Hakijoita on satoja ellei enemmänkin. Siinä on varmuus kaukana paikan saamisessa. Aina joku saa avoimet paikat. Kannattaa toki seurata hakuilmoituksia ja jos nuoresi on vielä alaikäinen, perehtyä netissä Tutustu työelämään ja tienaa -malliin. Sellaisiin parin vkon pesteihin voi päästä helpommin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Miksi alapeukut?
Olisko siksi, että siinä ei vastata aloituksen kysymykseen. Aloituksessa kysellään varmaa työtä.
Oletko huomannut, että kaupoista on vaikeaa saada kesätöitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Miksi alapeukut?
Koska sinnekään ei pääse "varmuudella", vaan on todella monen aikuisenkin hakemia paikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä töistä mutta "nuoren puolesta kyselen" kertoo ko. nuoresta jo niin paljon, että ehkä ei löydy töitä. Kunhan oppii itse kyselemään niin alkaa olla paremmin mahdollisuuksia.
Hä kyselee vinkkejä. En usko, että.nuorella on laaja verkosto työpaikkoihin nähden.
Ihan samalla tavalla itse olen kiinnostunut. Nuori kyllä hakee ja tekee itse työnsä. Mutta haluaisin minäkin vinkkejä mistä kannattaa hakea. Mutta ilmeisesti niistä ollaan hyvin mustasukkaisia , eikä haluta kertoa.
Kannattaa hakea töitä Pohjoismaista Nordjobbin avulla. Muissa Pohjoismaissa ei olla näin syvässä alhossa kuin Suomessa. Norjan ongelma on heidän kruununsa kurssi. Kun on oppinut koulussa ruotsia, sujuu nuorelta ihmiseltä kolmessa kuukaudessa myös norja ja tanska. Islantia on vaikeampaa tuossa ajassa oppia, koska sen sanaston osa pohjautuu muinaisnorjaan.
Siksi islantilaiset palkkaavat sovinnolla eri Euroopan maista suoraankin englantia osaavia nuoria työntekijöitä turismia varten. Kyllä Reykjavikissa tai geysir-laguuneissa tarvitaan ihan suomea osaavatkin ihmistä välillä. Islantilaisilla on kovempi uimahalli- ja kylpyläkuri kuin meillä. Siellä on yksi työntekijä vahtimassa, että ihmiset pesevät itsensä puhtaaksi ennen laguuniin hyppäämistä. Se suihkuvahti vaikka auttaa, kuin vanhan ajan kylvettäjä konsanaan, että asiakas on selkäpuoleltaankin puhtaaksi pesty ja suihkutettu. Jos ei pesu maistu, on suihkuvahdilla oikeus estää altaaseen tai laguuniin pääsy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Miksi alapeukut?
Keräilytöistä en tiedä, mutta ainakin täällä Helsingissä on paljon Live-opistolaisia (vajaakuntoisia, vammaisia) tekemässä hyllytystä. Ei hyllyttämään pääse, ja tämän sanominen tuntuu ihan hullulta, mutta totta se on. Hyllyttäjäksi on paljon enemmän hakijoita kuin otetaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai Suomessa 150 000 työtöntä olisi, jos kaikki jostain VARMUUDELLA töitä saisivat
300 000 työtöntä
Vierailija kirjoitti:
Ei kai Suomessa 150 000 työtöntä olisi, jos kaikki jostain VARMUUDELLA töitä saisivat
Niin, paitsi että niitä työttömiä on yli 320.000....
Miespuolinen voi kerjätä vaikka Susanna Penttilää ottamaan vieraaksi.