Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista on aamiaistarjoilijan työ?

Vierailija
03.02.2025 |

Löytyykö joltakin kokemusta tästä? Kuinka aikaisin vuoro alkaa?

t. filosofian maisteri, etsin osa-aikatyötä uusien opintojen ohelle

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa mutta raskasta. Lisäksi aika paljon väliä hotellilla, ei kannata mennä sellaiseen jossa pieni ruuhkainen aamiaistila ja vähän asiakaspaikkoja. Jos siis mahdollista valkata paikka. Ja asiakkaiden kanssa joutuu väkisinkin tekemisiin vaikkei olisikaan buffapöydän täyttäjänä, ihmiset kyselee ja pyytää kaikenlaista. 

Vierailija
2/9 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppoa mutta raskasta. Lisäksi aika paljon väliä hotellilla, ei kannata mennä sellaiseen jossa pieni ruuhkainen aamiaistila ja vähän asiakaspaikkoja. Jos siis mahdollista valkata paikka. Ja asiakkaiden kanssa joutuu väkisinkin tekemisiin vaikkei olisikaan buffapöydän täyttäjänä, ihmiset kyselee ja pyytää kaikenlaista. 

Hmm, kiitos vinkistä. Osaatko avata hieman tuota työn raskautta, että onko se enemmän fyysistä vai henkistä vai sekä että? Olen työskennellyt aiemmin sairaalasiivoojana ja se oli itselleni liian raskasta fyysisesti.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on kauan aikaa, mutta minulla oli työvuorot klo 6.00-10.00. Riippuu tietysti siitä, mihin aikaan hotellissa on aamiainen.

Vierailija
4/9 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm, kiitos vinkistä. Osaatko avata hieman tuota työn raskautta, että onko se enemmän fyysistä vai henkistä vai sekä että? Olen työskennellyt aiemmin sairaalasiivoojana ja se oli itselleni liian raskasta fyysisesti.

Ap

Fyysistä. Ripeä pitää olla, ja osata priorisoida, etenkin pienemmissä hotelleissa olla tarkkana ettei esim. astiat lopu kesken tms. Usein kyllä tiskari on erikseen. Itseasiassa tiskarin hommaa kannattaa harkita ja opetella jos mahdollista, sekin on fyysisesti raskasta mutta samalla voi vaikka kuunnella musiikkia. Työ on mahdollisesti myös henkisesti raskasta, jos on liian vähän henkilökuntaa ja asiakkaat valittaa epäsiisteistä pöydistä, ruoan loppumisesta ym. Tai sitten ravintolan työilmapiiri on ikävä, mutta tämä nyt ei varsinaisesti liity aamiaistarjoilijan työhön. Olin aikoinaan 5v ravintolassa töissä eri hommissa ja alalle ns "pystymetsästä" ekstraamaan tulleissa henkilöissä oli aina sama piirre aluksi, eivät osanneet priorisoida mitä kiireessä kannattaa tehdä ja mitä jättää tekemättä. Niin se kannattaa pitää mielessä ja reippaasti kysyä jos ei tiedä tai tulee kaaos.

Vierailija
5/9 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Fyysistä. Ripeä pitää olla, ja osata priorisoida, etenkin pienemmissä hotelleissa olla tarkkana ettei esim. astiat lopu kesken tms. Usein kyllä tiskari on erikseen. Itseasiassa tiskarin hommaa kannattaa harkita ja opetella jos mahdollista, sekin on fyysises

Kiitos!

Ap

Vierailija
6/9 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan vielä

Vierailija
7/9 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä on kauan aikaa, mutta minulla oli työvuorot klo 6.00-10.00. Riippuu tietysti siitä, mihin aikaan hotellissa on aamiainen.

Ei se työvuoro siihen pääty kun aamiainen loppuu. Aamiaistarjoilija tekee työtä senkin jälkeen. Siistii pöydät ja laittaa pöydät valmiiksi  lounas tarjoiluun, tyhjentää hauteet ja noutopöydän. Paljon muutakin liittyy tähän työhön. 

T. Entinen tarjoilija

Vierailija
8/9 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ on aivan hirveää jos kyseessä on pieni hotelli jossa joutuu olemaan yksin. Joudut samanaikaisesti tekemään ruokaa, täyttämään buffaa, korjaamaan pöytiä, tiskaamaan ja täyttämään astioita ja vielä tähän päälle asiakaspalvelu.

Oma kokemukseni on pienestä Scandic hotellista, jossa pakotettiin pärjäämään yksin kunnes syöjien määrä ylitti 80 hlö. Edes tiskiapua ei saanut, ja esihenkilö vain ilkeili "miten pitää kyllä nyt vain pärjätä yksin" kun apua yritti pyytää. Tällä kyseisellä ketjulla on myös paljon tuotteita aamupalallaan jotka pitää valmistaa täysin alusta asti itse, ja niiden tekoon menee välillä todella pitkään. Monesti loppuivat myös kesken aamiaisen, josta tuli sitten palautetta ja se oli aina tietysti aamiaishoitajan vika. Näitä tuotteita ei edes voinut valmistaa suurta määrää ennakkoon valmiiksi.

Jos Ap aamiaishoitajan hommaa haluat tehdä, mene isoon hotelliin jossa on useampi työntekijä. 

Vierailija
9/9 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työ on aivan hirveää jos kyseessä on pieni hotelli jossa joutuu olemaan yksin. Joudut samanaikaisesti tekemään ruokaa, täyttämään buffaa, korjaamaan pöytiä, tiskaamaan ja täyttämään astioita ja vielä tähän päälle asiakaspalvelu.

Oma kokemukseni on pienestä Scandic hotellista, jossa pakotettiin pärjäämään yksin kunnes syöjien määrä ylitti 80 hlö. Edes tiskiapua ei saanut, ja esihenkilö vain ilkeili "miten pitää kyllä nyt vain pärjätä yksin" kun apua yritti pyytää. Tällä kyseisellä ketjulla on myös paljon tuotteita aamupalallaan jotka pitää valmistaa täysin alusta asti itse, ja niiden tekoon menee välillä todella pitkään. Monesti loppuivat myös kesken aamiaisen, josta tuli sitten palautetta ja se oli aina tietysti aamiaishoitajan vika. Näitä tuotteita ei edes voinut valmistaa suurta määrää ennakkoon valmiiksi.

Jos Ap aamiaishoitajan hommaa haluat tehdä, mene isoon hotelliin jossa on useampi työntekijä.&n

Hmm, olin juuri Scandiciin hakemassa. Kiitos kun kerroit. 

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi