Miltä tuntuu saada iso perintö? Minulle iso raha olisi jo 10 t.
En ole koskaan oikein oppinut rahan käyttöä eikä sitä ole koskaan paljoa ollutkaan. Olen talousasioissa ollut kehno.
Välillä mietin millaista elämää on kun on varaa vaikka varata noin vain kylpylämatka tai aurinkomatka. Tai esimerkiksi noin vain voi hankkia ja heti maksaa ison kodinkoneen tai huonekaluja.
Aika hienoa. Olisipa itselläkin joskus sellainen tilanne. Minä olen käyttänyt rahani riippuvuuksiin, tiedän että se on oma vika mutta niin normaalia tavallaan itselle. Sain sen mallin jo lapsuuden perheestä. Nyt ei riippuvuuksia enää muuta kuin nikotiinin kanssa eli siinä mielessä kaikki mahdollisuudet auki.
Tuli huvikseen sellainen mieleen, että jos on vaikka ollut aika varaton ja saa suuremman perinnön, miltä se tuntui ja miten se muutti elämäsi?
Ei muuta elämää mitenkään. Jos on aikaisemmin osannut pitää talouden kasassa, ei sitä perintöäkään halua tuhlata mihinkään turhuuteen. Jos taas on tottunut hassaamaan rahansa päähänpistoihin ja mielitekoihin niin ei se taipumus siitä itsestään muutu ja perintö on nopsaan käytetty.