Miksi laboratoriotulokset (julkinen terv.huolto) eivät enää tule Omakantaan?
Joo, terveyskeskuksesta tätä pitäisi kysyä, mutta jos joku täällä tietäisi jotain yleistä periaatetta...
Miksi ainakaan pariin vuoteen ei enää Fimlabin tutkimustulokset ole tulleet potilaalle näkyviin OmaKantaan, kun ne on julkisen terveyskeskuksen lähetteellä otettu? Nyt kun Fimlabilta ei enää saa edes tekstiviestitse perusarvoja kuten kilpirauhasarvot itselleen, on tämä potilaalle häiritsevää. Miksi ihan perus-verikoearvot jäävät tk:ssa jonnekin muurin taakse niin, ettei potilas saa niitä itse OmaKantaan näkyviin ja talteen?
Kommentit (9)
Jaa-a, tulokset pitäisi tulla näkyviin sen jälkeen kun lääkäri on ottanut yhteyttä ja selvittänyt tulokset. Lienee sitten unohtuneet jonnekin, ei auttane kuin ottaa yhteyttä tk.
Kyllä itselleni on tulleet. Sieltä löytyy muistaakseni ihan sivu Laboratoriotulokset tms. En nyt muista tarkkaan, mitä siinä lukee. Katsopa tarkemmin.
Niitä ei laiteta heti näkyviin jottei potilas vedä liikaa omia johtopäätöksiään. Sitten kun ammattilainen on ollut yhteydessä virallisilla tulkinnoilla niin sitten ne tulevat.
Ok, eli ilmeisesti esim. uusimmat verikokeeni ovat vielä lääkärin "käsittelymuurin" takana. Koska kyse oli niin rutiineista ja potilaankin tuntemista kokeista, ettei niitä varten edes varattu mitään lääkärin soitto- tai muuta aikaa. Kiitos vastauksista!
Jos sinulla ei ole kahteen vuoteen näkynyt niitä, niin ei kyse ole mistään käsittelymuurista. Ilmeisesti et osaa katsoa oikeasta paikasta.
Joskus kyse on ihmisen tekemästä virheestä tai järjestelmävirheestä.
Itse kävin keskiviikkona Fimlabin labrassa. Perjantaina katsoin omakannasta tulokset (olivat tulleet jo aiemmin):
Terveystiedot
Laboratoriotutkimukset
Sieltä löytyy; uusimmat tutkimukset ensimmäisenä. Klikkaa päivämäärää.
Jos ei ole, sitten pitää kysyä tk:sta apua. Joku on mokannut ja unohtanut siirtää ne nähtäville.
Joo kyllä ihan Laboratoriotutkimukset-otsikon alta olen osannut tuloksiani Omakannasta etsiä...mutta ei ole siellä. -ap
Tieto on valtaa.