Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hammaslääkäri Suomi julkinen

Vierailija
01.02.2025 |

Pari hammasta todennäköisesti tarvitsi tulevaisuudessa korvata implanteilla. Hammaslääkäri kysyi: Mitäs meinaat tehdä asian kanssa? Sanoin että ehkä ulkomailla sitten kun on niin kallista Suomessa. 

Oli järkyttyneen näköinen ja meni hiljaiseksi. 

Itse en ottanut puheeksi tuota, vaan siis hammaslääkäri itse otti tuon puheeksi. 

Kuinka tyypillistä on tuollainen utelu hammaslääkärillä? Melkein kuulosti siltä että halusi udella miten aiot rahoittaa sen sitten tulevaisuudessa. 

Toinen lääkäri julkinen: Kyseli: Oletko töissä Kun vastasin ei, niin kuulemma oli käytettävä juuri Tilkan hammaslääkäriä, jos julkista haluaa käyttää. 

Samoin eräs toinen hammaslääkäri höpisi jotain: En tiedä mikä on taloudellinen tilanteesi, mutta jos olet valmis laittamaan rahaa, voidaan tehdä niin ja näin eli paljon parempi paikkaus. Heillä käytössä myös luotto. 

Sanoin,  että olen nyt tällä hetkellä valmis sijoittamaan vain normaaleihin palkkauksiin, mitkä pitäisi olla riittävät useimmissa tapauksissa. Ei mainostanut lisää.

Lisäksi eräs julkisella toimiva lääkäri selitti kovin ihmeellisesti: Ei täällä mitään ylimääräisiä tehdä kun kyseessä oli lapsen hampaan paikkaus. No, kun mainitsin, että eikö nyt ainakin hampaan paikkaus kuulu julkisella tehdä ja mahdollisimman hyvin eli ei piirtäisi olla vaihtoehtona vain hampaan poisto aina, sanoi tuo hammasläääkäri taas: No joo mutta sanotaanko että ei mitään ylimääräisiä tehdä. No Sherlock emme olleet hammaskuoria pyytämässäkään. 

Hei, eikö hammaslääkäreitä koske myös terveydenhuollon lait? Miten muka hammashoito on vain kosmeettista hoitoa tai onko siitä tullut jo sellaista ja sen takia ei kuulu siihen julkiseen enää? 

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme