Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnhaku ja tein elämäni ensimmäisen videon pakollisena vaatimuksena. Luin myöhemmin, että videoiden pitäisi olla persoonallisia?

Vierailija
01.02.2025 |

Vastasin kysymyksiin videolla, jossa kerroin mitä pyydettiin. Mielestäni olivat ihan onnistuneita ja asiallisia.

Myöhemmin luin jutun, jossa joku rekrytoija suositteli että videot olisivat persoonallisia ja aloituslause reipas, massasta poikkeava eikä siis sellainen perus, että kerrotaan ensin nimi ja ikä jne. 

Minä juuri nimenomaan kerroin nimeni ja ikäni, vastasin kysymyksiin hyvällä asenteella mutta nyt pohdin, olisiko kuitenkin pitänyt alkaa jotain pelleilemään alkuun, että olisi paremmat mahdollisuudet tulla valituksi. Huoh. 

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikää ei nykyään ole tarvetta kertoa. Toivottavasti et aloittanut näin: Elikkä hei vaan! Olen Pirkko Järvinen, 37-vuotias kolmen lapsen äiti Hyrynsalmelta. Mun perheeseen kuuluu lasten lisäksi aviomies Petteri ja irlanninsetteri Jaakko. Harrastan saunajoogaa ja neulomista.

Ihan kuin se ei naamasta jo näkyisi onko sitä ikää 20 vai 50 vuotta t. 50++

Vierailija
22/26 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikää ei nykyään ole tarvetta kertoa. Toivottavasti et aloittanut näin: Elikkä hei vaan! Olen Pirkko Järvinen, 37-vuotias kolmen lapsen äiti Hyrynsalmelta. Mun perheeseen kuuluu lasten lisäksi aviomies Petteri ja irlanninsetteri Jaakko. Harrastan saunajoogaa ja neulomista.

Tässäpä se tulikin. Työkseen ihmisten hakemuksia arvosteleva henkilö. Siis hakemuksia. Ei ihmisten osaamista, persoonaa ja soveltuvuutta työtehtävään! Nehän sille työnantajalle ainoastaan merkitsevät: millainen ihminen on työssä, onko hän hyvä työntekijä, eikä onko hän kokenut työnhakija, joka osaa kaikki uudet rekrytointimetkut! 

Ymmärrättehän te, että työhakemusten mestari on todennäköisesti joutunut käyttämään valtavasti aikaa työnhakuun tai vaihtoehtoisesti kyvytön työskentelemään pitkäjänteisesti yhdessä työssä?! Käymään työnhakukursseja ja opiskelemaan työnhakuaKoska parhaat työntekijät eivät joudu hakemaan töitä koskaan saati perehtymään teidän typeriin markkinointinikseihin! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hyvä ihminen soimaa itseäsi tuollaisesta. Tajuathan, että niistä persoonallisten videoidenkin tekijöistä vain yksi valittiin, tai voi olla, että joku täysin tavisvideon tehnyt sai paikan. 

Vierailija
24/26 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tiedät, että tyyppi soveltuu kyseisiin tehtäviin, omien ennakkoluulojen kautta? Esim. ekstrovertti taiteilijaluonne tuskin soveltuu arkistoon töihin.

Vierailija
25/26 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein yhden videon ja kun katsoin sen, totesin että ei ole minun lajini. Näytin ihan peuralta ajovaloissa ja ulosanti oli vielä pahempaa. 

Vierailija
26/26 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tiedät, että tyyppi soveltuu kyseisiin tehtäviin, omien ennakkoluulojen kautta? Esim. ekstrovertti taiteilijaluonne tuskin soveltuu arkistoon töihin.

Arkistotyöntekijäkin joutuu keskustelemaan muiden kanssa, auttamaan tiedonetsijöitä ym. Ei pidä luulla, että arkistossa ollaan vain hiljaa vanhojen papereiden keskellä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi