Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaikea pitää puoliaan

Vierailija
31.01.2025 |

Tässä taas ihmettelin, miten voi olla niin vaikeaa omien oikeuksien puolesta "mekkalointi". Ja en siis tosiaankaan mekkaloi, vaan anteeksi pyydellen kysyn että ehkä voisiko mahdollisesti tämän tarkistaa... 

Minulle on tosi vaikeaa esim reklamoida jostain. Tai sanoa ylipäätään, että tuo ei käy. Sama myös lapsen puolesta, mikä on kaikkein surkeinta, kuka muukaan hänen puolta pitää kuin minä tai isänsä - mutta täytyy olla tosi paha juttu että oikeasti kimmastun ja sanon jostain asiasta. 

Jos joutuisi oikeutta käymään jonkun asiansa puolesta, niin varmaan tuupertuisin paineen alle. 

On kai meitä muitakin?

Mistä tämä johtuu? Toiset on niin topakoita. 

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompaa jos puolensa pitämisen jakaa toisen kanssa? Kannustaen. Harjoitellen. Kunnes oppii siihen myös yksin.

Vierailija
2/3 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meitä muitakin, esim en ala rutisemaan jos kassalta lähtiessä huomaan että jouduin maksamaan 50 senttiä enemmän jostain tuotteesta. Joku toinen tarkistaa heti ja vaatii kymmensenttisetkin takaisin. Minä en vaan jaksa.... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On meitä muitakin, esim en ala rutisemaan jos kassalta lähtiessä huomaan että jouduin maksamaan 50 senttiä enemmän jostain tuotteesta. Joku toinen tarkistaa heti ja vaatii kymmensenttisetkin takaisin. Minä en vaan jaksa.... 

Et uskalla. Et halua että toinen käyttää aikaansa sinun asiaasi, ja että hän näkee vaivaa sinun takiasi. Olet alistuja, vaikka et halua myöntää sitä.

Älä sure, suuri osa meistä naisista on ehdollistettu toimimaan juuri noin: hyväksymään loukkaukset ja selittämään ne parhain päin.

Ehkä voisimme muuttaa tapojamme?