Tämäkin vielä: eläkeläiset täyttävät uimahallit, muut ryhmät eivät enää mahdu sekaan
Arkiaamu Turun Impivaaran uimahallilla, mutta parkkialue on täynnä jo kello 9 jälkeen. Sisäänkäyntiporteilla väkeä lappaa molempiin suuntiin. 50 metrin altaan vesijuoksurata on täynnä polskijoita, ja naisten suihkutilojen käytävällä on tunkua täyteenvarattuun vesijumppaan tulijoista.
Tämä on nykyisin normaalitilanne lähes kaikkina uimahallin aukioloaikoina.
Kielteistä palautetta ruuhkiin liittyen tulee nykyään lähes joka päivä.
Kommentit (797)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Eläkeläiset omistavat yli puolet Suomen kesämökeistä."
https://stat.fi/tietotrendit/blogit/2021/yli-puolet-mokinomistajista-on…
Ja se toinenkin puolikas on heidän käytössään, ovat vain lahjoittaneet perillisten nimiin verotussyistä.
Linkki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köytät työaikasi vauvapalstalla? Semmosta se tynteko nykyisin on. Suuret ikäluokat tekuvät urakkatyötä tehtaissa. Kpl x kellotettu hinta oli päivän ansio.
Tyypillinen henkilöön meneminen ja aiheesta poikkeaminen, kun faktoilla ei pärjää.
Minulla on aikaa ja täysi oikeus kirjoitella palstalle. Ei ole sinun murheesi.
Eläkeläisten asiatkaan eivöt ole sinun murheesi taas. Kun aikaa on tarkastele faktoja, tutustu vaikka palkkanauhaasi ja veroehfotukseesi.
Eläkkeet ovat minun asiani, minähän ne kustannan. Palkaksi saan eläkeläisiltä vain kiittämätöntä vttuilua. Mitäs jos edes joskus kiittäisitte maksajia, joilla on oma elämä tauolla kun ei maassa rahat riitä, kun teille pitää maksaa taattu etuus, josta työssäkäyvä ei voi unelmoida? Ei ole koskaan tullut mieleen kiittää?
Töitä ei ole.
Keski-ikäisenä työttömänä olen hakenut myös 4 kuukauden kesätöitä.
Toki myös kokoaikatöitä, mutta kun niitä ei ole, hakijoita on satoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1000 euron eläkkeestä ei mene veroa.
https://www.veronmaksajat.fi/tutkimus-ja-tilastot/tuloverot/elakkeensaa…
Sen sijaan peruspäivärahasta menee, vaikka on vain noin. 750 euroa kuussa, ja koko vuoden tulo olisi alle kymppitonnin. Silti menee yli 10 % ennakonpidätystä.
Eläkeläisellä ei ole enää sitä mahdollisuutta, että tulisikin työtuloja. Työttömällähän ja opiskelijalla on. Itse olin työelämässä 17-21 -vuotiaana, miltä ajalta ei laskettu eläketuloja lainkaan. Olen ollut myös työtön ja opiskelija ja samalla kolmen lapsen yksinhuoltaja. Nythän tämä hallitus yritti leikata niin, ettei eläkettä karttuisi enää opinnoista eikä työttömyyden ajalta. Saivat sovittua paremman diilin nämä talousviisaat. Älkää äänestäkö persuja ainakaan, ne ei ymmärrä mitään vaan kaunaisia ovat ensin maahanmuuttajia ja sitä kautta kaikkia suomalaisia kohtaan. Koska etuuksia ei voida leikata vain yhdeltä ryhmältä, niin persut leikkaa meiltä kaikilta mielelllään ja vielä ivallisesti nauraen, kunhan samalla saavat leikattua siltä vähäiseltä ryhmältä.
Menkää uimaan!
Vierailija kirjoitti:
Niin?Ja melkein puolet omistaa nuoremmat.Saa kai itse tienatulla palkalla ostaa mitä haluaa.
Lässyn lässyn, kyllä on täällä tyhmää ja kateellista porukkaa.
Oikein naurattaa, kun joillekin menee eläkeläiset syvälle hermoon😂 ja niin että korvista savu tupruaa.
Miten Turun uimahalli-keskustelu kääntyi siihen että pari henkilöä spämmää tuhanteen kertaan luetut spämminsä ja kommenttinsa suurista ikäluokista toistaen ja toistaen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Työmarkkinatuesta menee 20 % veroa."
Ei välttämättä mene veroa, mutta ennakonpidätys on 20 %, ellei hae muutosverokorttia. Jos hakee muutosverokorttia ja vuoden ainoa tulo on tuo tuki, niin 11,5 % taitaa jäädä veroprosentiksi. Jokainen voi itse kokeilla laskurilla. Liikaa siinäkin, kun bruttotulot alle 800 euroa kuussa.
Ei pidä paikkaansa.
Laskin veron 17 prosenttiin ja sain mätkyt.
Muutosverokortin voi tehdä vain silloin, jos on samana vuonna myös palkkatyössä kuin on työttömänä.
Juuri avustin uuden verokortin hankkimisessa Omaverosta vuoden alussa työttömäksi jäänyttä, joka ei ole kuulunut kassaan. Juuri näin se meni, että kun koko vuoden tulot jää alle kymppitonnin ja koostuvat työttömyyspäivärahasta, veroprosentiksi jäi tuo 11,5 %. Toistan edellä sanomani: kokeilkaa itse vaikka siellä Omaverossa (ei tarvitse silti tilata uutta verokorttia), ilmoittakaa koko vuoden tuloksi vain tuo 52 viikkoa x 5 päivää x 37,50 euroa, niin saatte tuon veroprosentin, kun mitään vähennyksiäkään etuudesta ei voi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä saa varmaan alapeukkuja, mutta minusta uimahallien eläkeläisalennuksen voisi antaa vain arkisin. Miksi eläkeläistenkin pitää sinne lauantaisin tai sunnuntaisin tulla, kun tietää sen olevan täynnä lapsiperheitä ja nuoria? Tämä kannustaisi, että he suosisivat arkipäiviä enemmän. Meidän kaupungin uimahalli on viikonloppuisin aivan täynnä, välillä joutuu pukukaappia odottamaan eikä saunoihin pääse.
Meidän kaupungissa ainakin seniorikortti on käytettävissä vaan ma-pe 6-15 (16.30 poistuttava viimeistään).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin?Ja melkein puolet omistaa nuoremmat.Saa kai itse tienatulla palkalla ostaa mitä haluaa.
Potkulaki tulee keväällä voimaan.
Työmarkkinatuki on 595 netto ja toimeentulotukea ei saa, jos omistaa kesämökin.
Täyttä, mikä täyttä. Vaikka he olisivat varusmiehiä, niin on vaan sopeuduttava ahtauteen.
Menenkin heti uimahalliin, kun työläiset pääsee töistä.
On niin kiva polskutella siellä työtätekevien joukossa.
t. yx eläkeläinen
"Kesämökki esti toimeentulotuen saamisen."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1000 euron eläkkeestä ei mene veroa.
https://www.veronmaksajat.fi/tutkimus-ja-tilastot/tuloverot/elakkeensaa…
Sen sijaan peruspäivärahasta menee, vaikka on vain noin. 750 euroa kuussa, ja koko vuoden tulo olisi alle kymppitonnin. Silti menee yli 10 % ennakonpidätystä.
Eläkeläisellä ei ole enää sitä mahdollisuutta, että tulisikin työtuloja. Työttömällähän ja opiskelijalla on. Itse olin työelämässä 17-21 -vuotiaana, miltä ajalta ei laskettu eläketuloja lainkaan. Olen ollut myös työtön ja opiskelija ja samalla kolmen lapsen yksinhuoltaja. Nythän tämä hallitus yritti leikata niin, ettei eläkettä karttuisi enää opinnoista eikä työttömyyden ajalta. Saivat sovittua paremman diilin nämä talousviisaat. Älkää äänestäkö persuja ainakaan, ne ei ymmärrä m
Eläkeläisillä nimenomaan on mahdollisuus käydä töissä ja niin moni käykin. Lisäksi heillä on ollut koko elämä aikaa kerätä omaisuutta. En nyt tässä sääli yhtään eläkeläisiä. Kyllä on monella huonommin asiat tässä maassa. Kenelläkään muulla ei ole varmoja tuloja. Ainoastaan eläkeläiset on pyhiä lehmiä, joilta ei koskaan leikata mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mitä suomen nuoret tahtoo eläkeläisten tekevän? Eivät saa näkyä kuuluua, kuluttaa, haista.
Täyttää terveyskeskuksia, viedä teidän eläkkeitä (vaikka ovat omansa maksaneet).
Ollaanko jo harkitsemassa "keskitysleirejä" joihin vanhukset viedään kasvattamaan riisä tms , kun kupsahtavat pellolle , eutanasia hoitaa?
Eivät he ole omia eläkkeitään maksaneet, vaan omien vanhempiensa pienet eläkkeet. Me maksamme heidän eläkkeensä nyt ja ne ovat moninkertaiset.
Vierailija kirjoitti:
Moni joka perii kesämökin, ei pysty sitä pitämään.
Vierailija kirjoitti:
Miten Turun uimahalli-keskustelu kääntyi siihen että pari henkilöä spämmää tuhanteen kertaan luetut spämminsä ja kommenttinsa suurista ikäluokista toistaen ja toistaen.
Siitä ainakin huomaa henkilön koulutus- ja sivistystason, ja sen onko töissä vai työtön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni joka perii kesämökin, ei pysty sitä pitämään.
Vilkaises keskustelun otsikkoa, joku muukin voi tehdä saman.
Monella minua nuoremmalla on paljon suuremmat eläkkeet koska heidän palkkansakin on ollut suurempi. Kuin suurten ikäluokkien kansakoulun käyneillä.