Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älykästä tyhmemmät kirjailijat

Vierailija
29.01.2025 |

Kuuntelin just Heather Morrisin kirjaa Nousevan auringon sisaret, ja olihan tuskaisaa, sen verran typerät epäuskottavat hahmot oli kirjoittanut. Nyt googletin hänet ja sama kirjailija on myös inhokkini Auschwitzin tatuoijan kirjoittaja. Jestas että hän pöljistääkin mielenkiintoiset aiheet tehokkaasti! En ole itsekään mikään järjen jättiläinen, joten nyt kun koen jopa itseäni tyhmempää teosta kuuntelevani, niin ärsyttää. Fiksummille varmaan tavallinenkin ongelma? Luetelkaa typeriä kirjailijoita ja/tai kirjoja?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän välttää. Jos tuntuu että kirjailija ei ole oikein aiheensa tasolla tai latelee itsestäänselvyyksiä lopetan lukemisen ja palautan kirjan kirjastoon.

Vierailija
2/6 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lue muuta kuin tietopohjaista kirjallisuutta. Miksi tuhlaisin aikaani jonkun minulle tuntemattoman tyypin mielikuvitushorinoille?

Komiikka kiinnosta, mutta siitä ei kirjoja tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lue muuta kuin tietopohjaista kirjallisuutta. Miksi tuhlaisin aikaani jonkun minulle tuntemattoman tyypin mielikuvitushorinoille?

Komiikka kiinnosta, mutta siitä ei kirjoja tehdä.

Sulla täytyy olla saaatanallisen tylsä elämä. Otan osaa. 

Vierailija
4/6 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et sattunut huomaamaan, niin se Auschwitzin tatuoija oli tositarinaan perustuva...

Vierailija
5/6 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän henkilökohtaisesti hyvänä sellaista kaunokirjallisuustuotosta, joka on selkeästi mielikuvituksen tuotetta, mikä on osoitus luovasta otteesta, mutta henkilöhahmot psykologialtaan ovat kuitenkin sellaisia, että näitä voisi esiintyä tietyissä tilanteissa reaalimaailmassa, mutta ainoastaan poikkeustapauksissa. Esimerkiksi Hannibal Lecter. 

Pidän siis tarinavetoisista kirjoista, joissa on selkeä juoni ja riittävästi juonenkäänteitä, ja dialogi on riittävän älyllistä. Dostojevskin tapaiset kirjailijat eivät uppoa minuun. 

6/6 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas en osaa arvioida kenenkään älykkyyttä, mutta harmittaa kamalasti että esimerkiksi Margaret Atwoodin A Handmaids Tale on aiheeltaan äärimmäisen kiinnostava mutta muistan etten voinut lukea sitä kovin pitkälle siksi että se miten kieltä oli käytetty ärsytti. En itse ole kuin tällainen suihkussa runoileva päiväkirjailija mutta kaikilla on silti oma maku sen suhteen millainen kirjallisuus uppoaa. Mulle varmaan se Dostojevski sitten enempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä