Onko tämä palsta anonyymi?
Toisessa ketjussa jotkut väittivät, että keskustelijoiden henkilöllisyys saadaan tarvittaessa selville. Miten on?
Kommentit (39)
Ja taas ap:n äiti kieltäytyi nuolemasta ap: alapäätä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tänne palstalle kirjoittaneita joutunut oikeuteen ja saaneet tuomioita. Eli jos vaikka kunnianloukkaussyyte napsahtaa, niin ip-osoitteen perusteella poliisi lähtee selvittämään kirjoittajan henkilöllisyyttä.
Miksi?
Tarpeeksi painavaa tekstiä kun suoltaa niin jotkut tahot voivat kiinnostua. Ja ihan hyvä näin.
Täällä on ollut hirttämiseen KIIHOTTAJIA . ( Oikea sana on yllyttää tai houkutella tai käskeä tai kehottaa ) . Kiimajutut muualle.
Yhteen aikaan ennen natoa oli venäläisillä kova uhoominen päällä kaikkialla . Nyt ovat hiljentyneet .
Kyllä kuule ap me kaikki tiedetään että oon Maija Mallikas Kalliosta ja tykkäät spämmätä JSS, Puppa, mummon lihakeitto, jne. tekstejä.
Vierailija kirjoitti:
En yllättyisi jos ylläpito kaivelisi ip-osoitteita. Sen verran ala-arvoista toimintaa
Ei sivuston ylläpito pysty jäljittämään ketään pelkän ip:n perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Heh, tuo muuten oli aikoinaan sama: nettilinkki, mitä klikkasi, niin heitti oman windowsin c-aseman juureen. Viestinä, et olet korkattu. :) Joku vastasi, et hitto kun säikähdin, tuli ihan kylmät väreet. Hyvä läppä, sinänsä - ei pidä klikkailla ihan kaikkea mitä sattuu!
En mennyt tuohon yo. halpaan, kun en ole facessa. Mulla ei ole mitään somea vastaan; silloin kun fb teki tuloaan niin olin, et jees - siellä pääsee juttelee kavereitten kaa ("sori en pääse tulemaan, kun meen kattoo vanhempia"). Sattui kaikenlaista (sairastelin .... ymv.). Sitten kun viimesellä pääsin/menin "kantikseen", niin kaikki vaan "ootsä facessa, rupee mun fb-kaveriksi" ja räpläsivät kännykkää. Mistään muusta osanneet puhuakaan. Töksähdin ja läksin himeen. Päätin sitten olla liittymättä ja koko some jäänyt multa ohi. Joskus tosin olin tg:ssa, tiedotusluonteisella "palstalla". Tiedotus ei oikein toiminut, niin erosin pois. Monelta vaivalta olen säästynyt, kun EN ole somessa.
Niin, omalla tavallaan tämäkin palsta on somea, tosin nikittömänä.
Sama. En siis oo missään facessa yms. Tavatessa kaikki tutkii viestejään ja saattavat perua tulonsa viimemetreillä, kun mä jo oon paikalla. Mikä teitä vaivaa, sovittu pitää ja lupaus on lupaus. Ei mulla ole läheskään aina luuri edes mukana, siellähän odottelen sitten.
Totta kai saadaan, jos epäillään, että olet syyllistymässä rikokseen. Jokaisella laitteella on IP-osoite, vähän niin kuin ihmisellä henkilötunnus.
Tekoäly kertoo IP-osoitteesta:
IP-osoite on laitteen yksilöllinen numeerinen tunniste, joka auttaa laitteita löytämään toisensa ja kommunikoimaan verkossa. Se toimii samalla tavalla kuin digitaalinen katuosoite.
Esimerkiksi tapaus Metsäketo. Vauva-palstalaisia sai tuomioita. Poliisi siis saa tarvittaessa lähettäjät selvitettyä!
TailsOS USB tikulle ja Tor verkon kautta niin ei edes NSA saa selvitettyä kuka siellä kirjoittelee.
Vierailija kirjoitti:
TailsOS USB tikulle ja Tor verkon kautta niin ei edes NSA saa selvitettyä kuka siellä kirjoittelee.
Edelleen on näköjään kovassa se harhaluulo, että tor-verkkoa käyttämällä käyttäjää olisi mahdoton jäljittää. Näinhän asia ei missään tapauksessa ole vaikkakin tor-verkko vaikeuttaa jäljittämistä aika paljonkin.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai saadaan, jos epäillään, että olet syyllistymässä rikokseen. Jokaisella laitteella on IP-osoite, vähän niin kuin ihmisellä henkilötunnus.
Tekoäly kertoo IP-osoitteesta:
IP-osoite on laitteen yksilöllinen numeerinen tunniste, joka auttaa laitteita löytämään toisensa ja kommunikoimaan verkossa. Se toimii samalla tavalla kuin digitaalinen katuosoite.
Heh! "Tekoäly"...
Jos käytössä on tor tai vpn niin operaattorille tai sivuston ylläpidolle näkyvän ip:n avulla käyttäjää ei pystytä suoraan jäljittämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen on näköjään kovassa se harhaluulo, että tor-verkkoa käyttämällä käyttäjää olisi mahdoton jäljittää. Näinhän asia ei missään tapauksessa ole vaikkakin tor-verkko vaikeuttaa jäljittämistä aika paljonkin.
Suomen poliisi nyt ei ainakaan saa ketään jäljitettyä. Sillä on vain jotkut 90-luvun pöytäkoneet ja lukutaidon kanssakin on vähän niin ja näin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En yllättyisi jos ylläpito kaivelisi ip-osoitteita. Sen verran ala-arvoista toimintaa
Ei sivuston ylläpito pysty jäljittämään ketään pelkän ip:n perusteella.
Ylläpito näkee kaikki tietystä ip:stä lähetetyt viestit. Niistä voi päätellä joskus paljonkin kirjoittajasta. Jos siis ei ole natin takana jolloin samalla ip:llä voi olla monia kirjoittajia. Google tosin yksilöi ne viestit ip:n sekä selaimen kautta mutta myy tietoja vain halutessaan eikä kaikille.
Mitä toi näyttää jos ei ole facebookissa?