Miksi joku pitää aina samanlaisia vaatteita ja hiuksia tismalleen samalla tavalla?
Aina. Syitä? En kysy negatiivisesti vaan kiinnostaa.
Kommentit (28)
Taidan olla jonkin sortin minimalisti pukeutumisen suhteen, kaikki vaatteeni (alusvaatteet ml.) mahtuvat kolmelle hyllylle vaatekaapissa. Takki, pipot ja hanskat eivät kuulu tähän vaan ovat eteisessä jonne mahtuvat myös kolmet erilaiset kenkäni (talvi-, kesä- ja lenkkikengät).
Vierailija kirjoitti:
Tuohon voisin sanoa,että jokainen henkilö vaatettaa itsensä oman makunsa mukaan itseään varten eikä muiden. Jos jonkun elämä on hankalaa kanssaihmisen pukeutumisen takia niin,pysy kotonasi ja nauti peilin ääressä omasta "kauneudestasi" ja erinomaisuudestasi.Kysynpä apltä,voiko hautajaisiin mennä farkuissa,todennäköisesti vainajalla ei ole mitään sitä vastaan,mutta hautajaiset järjestetään vain jälkeen jäävien takia,koittakaa ymmärtää tämä asia.
Mitä sä rageet. Ei aloittaja noin sanonut.
Jos ko. henkilö olisi mies, aloittajalle ei tulisi edes mieleen pohtia koko asiaa vaan sama tyyli olisi oletusarvo. Mutta koska kyseessä on ilmiselvästi nainen (koska tämä ketju on olemassa), naisten ilmeisesti kuuluisi käyttää suuri osa elämästään miettien mitähän sitä tänään tekisi luovasti kasvoilleen ja karvoilleen ja millä vaatteilla ja asusteilla yllättäisi positiivisesti randomit vastaantulijat, jotta eivät leimaa laiskaksi tai epänaiselliseksi tai masentuneeksi tai mielikuvituksettomaksi. Koska eihän nainen saa tykätä samasta hiustyylistä ja samanlaisista asukokonaisuuksista päivästä toiseen, seuraavaksihan niillä jäisi aikaa vaikka muiden asioiden ajatteluun.
Olen minimalisti enkä halua stressata aamuisin vaatetuksesta tai hiuksista. On kätevää kun tietää, että vaatteet sopivat yhteen ja näyttävät siistiltä. Myös pesu on helppoa, kun on vain paria erityyppistä asiaa. Ostan aina monta samaa vaatetta, joten näyttää varmaan siltä, että olen usein samoissa vaatteissa. Yritän ostaa kestäviä ja laadukkaita vaatteita, joten samat puserot todella kiertävät vuodesta toiseen päälläni.
Olen asiantuntijatyössä, joten vaatteiden tulee olla siistit ja esim. sellaiset, että jos paitaan ja housuihin lisää pikkutakin on valmis esiintymään julkisesti. Useimmat työpaikallani tekevät juuri näin; käyttävät jotain perusuniformua, johon tarvittaessa lisätään takki, huivi, neule jne. tuomaan arvokkuutta. Naisilla on hiukan miehiä helpompaa, koska asialinjainen pukeutuminen sallii useammat vaihtoehdot.
Vierailija kirjoitti:
Tuohon voisin sanoa,että jokainen henkilö vaatettaa itsensä oman makunsa mukaan itseään varten eikä muiden. Jos jonkun elämä on hankalaa kanssaihmisen pukeutumisen takia niin,pysy kotonasi ja nauti peilin ääressä omasta "kauneudestasi" ja erinomaisuudestasi.Kysynpä apltä,voiko hautajaisiin mennä farkuissa,todennäköisesti vainajalla ei ole mitään sitä vastaan,mutta hautajaiset järjestetään vain jälkeen jäävien takia,koittakaa ymmärtää tämä asia.
Onhan se myös ekologista, jos voi käyttää aina samoja vaatteita. - Kertoo myös, että ei ole paljon elopaino noussut tai laskenut, jos vaatteet sopivat päälle.
Toisaalta vaatteilla nyös osoitamne annammeko tilaisuudelle arvoa. Voi olla, että vainajalle ei ole merkitystäbsillä, että saapuuko, joku hänen hautajaisiinsa farkuissa js t-paidassa tai jos pukeutuisi näin myös vaikkapa itsenäisyyspäivän juhla- vastaanotolle niin kyllä tällaisen pukeutumisen voi tulkita myös keskisormen näyttönä vainajan lähiomaisia kohtaan tai muita juhlaan vartavasten laittautuneita kohtaan.
Sinkkumies
Minulla on elämässäni niin paljon tärkeämpääkin ajateltavaa kuin oma ulkonäkö, joten arkena laitan vaatteet päälle. Töissä on työvaatteet.
Juhliin pukeudun.
Hiukset ovat kotona usein auki. Autossa pidän hiukset nutturalla tai letillä, jotta ne eivät päätyisi turvavyön rullalle.
Juhliin lähtiessä katson vähän tarkemmin, miltä hiukset näyttävät.
En meikkaa koskaan/ikinä.
Minulla on ihan aina saman näköiset vaatteet ja kengät päälläni. Kymmeniä vuosia. Löydän harvoin mieleisiä vaatteita tai kenkiä. Jos joskus löydän, ostan kaikki mitä kaupassa on. Jos netissä myydään niitä, niin ostakin sieltäkin lisää. Myös uimapukuja.
Ihan kaikkia vaatteita ostan todella monta. Kirjoitan vaatteisiin merkintöjä, niin tiedän käyttää arkena samoja yksilöitä ja juhlissa niitä uusia, jotka on säilyneet tip top kunnossa. Helppoa ja minulle tarkoituksenmukaista. Hukka ostoja ei juurikaan ole.