Riisihäröjä (YÄK!) Miten eroon??
Heitin kaikki kuiva-aineet (jauhot, murot, puurohiutaleet yms.) roskiin ja pesin kaapit desinfioivalla aineella. Riittäkö se vai pitääkö vielä jotenkin myrkyttää? YÖK!! Ihan oikeesti oksettaa ajatuskin niistä otuksista mun kaapeissa!
Kommentit (8)
Vittu, et olin repiä hiukset päästäni, kun bongasin niitä. kaikki kuivatuotteet mitä ostat, niin laita tiiviisti hedelmäpussiin tai sitten tiiviisiin purkkeihin KAIKKI. Näin niille pikkupaskiaisille ei muonaa ja vähemmän vaivaa ja rahanmenoa sitten, jos niitä tulee siivoamisessa.
Ensin laitoin kaikki pussit ja pahvipurnukat, muös avaamattomat roskiin ja pesin totta kai ne astiat koneessa missä oli mitään ollut.
Pyyhin kaapit desifioivalla aineella ja sit suihkutin vielä jotain niille ötököille tarkoitettua myrkkyä olisko ollut raid merkkistä ja sit vielä pyyhin kaikki kaapit.
Tärkeää on ,että pyyhkii myös kaikki saranat ovista ja kaappien pikku lokerot koska muuten voi jäädä niihin niitä toukkia.Ne hävis lopullisesti alle viikossa ja nykyään sailytän kaikki kuivaaineet umpipakkauksissa.
Jätin tohon avaamattomia paketteja esim. kaakaota ja niitä Elovenan pikapuuroja. Pitäisikö nekin pistää menemään? Säilykepurkit sentään voin kai jättää?
Yäk, musta tuntuu nyt, että mussakin on niitä yököttäviä pikku paskiaisia joka puolella! Kaapit on nyt pesty niin, että takaseinistä lähti maalitkin. Täytyy huomenna ostaa vielä myrkkyä...
Kiitos vastanneille!
t: ap
ruoka-aineiden puhdistukseen eli että mahdolliset munat ja toukat juolevat.
Mä laitoin roskiin vaan ne tuotteet, missä häröjä näkyi. Kaikki muut purkitin/pussitin tiiviisti. Myöhemmin tarkistin paristi vielä nämä eristetyt pussit ja purkit ja heitin uudelleen roskiin ne, mistä tällä kertaa löytyi. Jotkut jutut käytin pakastimessa, esim. lasagnelevyt.
Kaapit tyhjensin ja pyyhin ja imuroin. Otin myös hyllyt irti ja imuoroin/listin niiden väleistä löytyneet häröt. Tein vielä saman jonkun kuukauden päästä uusiksi.
Kaikki häröt katosi tuolla käsittelyllä, ei tarvinu myrkyttää. En osannu niistä muutenkaan kauheeta stressiä ottaa.
Vilisti koko keittiö ja esim. myslipaketissa saattoi pyöriä munia, toukkia ja riisihäröjä sadoittain. 3 myrkytystä, kaikki avatut kuivamuonat roskiin ja avaamattomat turkkilaiseen jukurttipurkkiin tiiviisti.
Kaikkein oksettavinta oli, kun olin jostain syystä säästänyt jo avattua ruislesettä ja laittanut sen jugurttipurkkiin. Leivoin sitten yks ilta sämpylöitä ja mitään ajattelematta avasin purkin ja kaadoin lesettä taikinaan.. Ne pikku paskiaiset oli elänyt siellä purkissa varmaan puoli vuotta ja syönyt+lisääntynyt siellä tiiviissä paketissa. Hyi helevetti, niitä oli aivan uskomaton määrä. Varmaan yhtä paljon kun lesettä...
Ei näkynyt sitten enää, kun kerran päästiin kunnolla eroon.
pistin exän pihalle, niin hävisivät saman tien