HS-gallup: Yli puolet kansasta tuomitsee hallituksen leikkaukset
"Yli puolet suomalaisista arvioi, että Petteri Orpon (kok) hallituksen tekemät säästötoimet ovat olleet väärin. Noin kolmannes piti säästötoimia oikeina. 14 prosenttia vastaajista ei osannut sanoa asiaan juuta eikä jaata.
Näin kertoo Helsingin Sanomien tutkimusyhtiö Verianilta tilaama mielipidetutkimus."
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010986397.html
Ja mitä tähän vastaan hidasälyinen? => "Mene töihin!"
Kommentit (9)
Enää ei voi sanoa, että "kansa halusi tätä".
Säästää ei saa, verottaa ei saa, velkaa ei saa ottaa jne. Siinäpä tulevalle demarihallitukselle haasteita kerrakseen. 😂
Vähän samaa kun kysyttäisiin, että olisiko kivaa jos olisi paljon ylimääräistä rahaa käyttää täyttämään kansalaisten toiveet.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti voi. Osa kansasta on tietysti saattanut muuttaa sittemmin mieltään kun ei olekaan valmis itse tinkimään mistään.
No ihan selvä asiahan tuo on, kukapa nyt tykkäisi säästämisestä. Jos kerran rahaa on, kettuuksissaan vain yrittävät velkaantumista vähentää.
Mutta kyllä meno muuttuu kun äänestämme demarit valtaan, tai ehkä ei, kun totuus iskee naamalle. Ihan kuin Britanniassa luvattiin kaikkea hyvää kaikille sitten alettiinkin leikata aika kovalla kädellä.
Vierailija kirjoitti:
No ihan selvä asiahan tuo on, kukapa nyt tykkäisi säästämisestä. Jos kerran rahaa on, kettuuksissaan vain yrittävät velkaantumista vähentää.
Mutta kyllä meno muuttuu kun äänestämme demarit valtaan, tai ehkä ei, kun totuus iskee naamalle. Ihan kuin Britanniassa luvattiin kaikkea hyvää kaikille sitten alettiinkin leikata aika kovalla kädellä.
Britanniassa itse asiassa ei paljonkaan tehty konkreettisia lupauksia (jos siis viittaat tähän nykyiseen hallitukseen), sillä oletuksella että kun ei luvata mitään, niin ihmiset eivät petykään, mutta kyllä ihmiset pettyvät silti, jos näyttää siltä, että vallassa olevat poliitikot ovat täysin saamattomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti voi. Osa kansasta on tietysti saattanut muuttaa sittemmin mieltään kun ei olekaan valmis itse tinkimään mistään.
Luulisi että demokratiassa ihmisten mielipiteillä on merkitystä muulloinkin kuin vaalien yhteydessä.
Kerrottiinko siinä jutussa, miten säästöt olisi tehty oikein?