^*^ENSIKOIDEN LÖÖÖRRDAAAK^*^
Hep..
Me tultiin eilen tänne mun porukoille.. Neiti nukku illalla koko matkan sillä seurauksella että rytmi meni ihan hanurilleen.. :S Tänä aamuna herättiinki sitte jo pauttiarallaa 6 aikaan. :S Toivottavasti palataan norm.rytmiin heti tän päivän aikana. =)
Eipä muuta... Kivaa viikonloppua!
Burde ja Heidi 5kk
Kommentit (13)
Ei me päästä tuleen... En vielä uskalla viedä Ainoa ulos kun on vähän lämpöinen vielä. Se on niin paljon sairastellut viime aikoina. Höh.
Karssuli
D-tipoista: meillä ei ilmeisesti masuvaivat alkaneet D-tipoista, sillä masuvaivat alkoivat päivää ennen kuin aloitin antamaan tippoja. Meillä pojalle annetaan Deetipat nimellä kulkevaa valmistetta. Kuulemani mukaan ei herkistä masuvaivoille niin helposti kuin jotkut muut merkit, ovat koostumukseltaan laimeempia. Tosin tippoja joutuu antamaan 20 tippaa/1 ml päivässä. Meillä ne menee helposti sellaisella lääkeruiskulla (panadol), poika oikeen maiskuttelee ihan kuin tykkäisi tippojen mausta =)
Rela-tippoja annoin ekan kerran maanantaista ja nyt tuntuu, että hiukan helpottaa pojan oloa. Kyllähän noi ilmavaivat taitaa jokaiselle vauvalle jossain vaiheessa tulla, mutta on eri asia miten pahana vaivaavat. Meillä on kans auttanut, kun laittaa vauvan vaikka jalan päälle masulteen ja sitten vielä paijailee pepusta, niin poika on siihen nukahtanut. Ja rauhoittuu nukkumaankin sänkyyn paremmin mahallaan.
Sairaalaan jäi mulla 7 kg ja vielä viikko sitten oli 6 kg ylimääräistä. Kaipa nuo pikkuhiljaa siitä karisevat, kun pääsee jo vaunuilemaan. Ja olen kans huomannut, että kroppa on muutenkin muuttunut eli onko sitten lantio leventynyt tai siis varmaan leventyykin synnytystä varten. Odotan myös kovasti, että vanhat lempifarkut mahtuu päälle =)
Meillä ristiäiset pidetään seurakunnan tiloissa ja otetaan sinne sitten pitopalvelu, kun ei jaksa ressata mistään tarjoiluista.
Torstaina kävin jo pojan kanssa työpaikalla morjestamassa, joten mekin liikutaan jo aika ahkeraan vaunuilla. Poika oli niin kiltisti koko reissun, kun bussilla mentiin. Työpaikalla vaan nukkui ja kerran sitten siellä sen syötin. Muuten nukkui työkaverin sylissä =)
Osse, toivotaan että tissittely siitä rauhoittuu =)
Burdelle laitan täältä energiatuulia¿.josko ne huoletkin siitä helpottaa =)
Han, toivotaan että poika alkaa viihtymään kantoliinassa. Alkuun kannattaa lähteä heti vaan liikkeeseen, kun saa pojan aseteltua, niin ei välttämättä ala kiukuta. Ja harjoitus tekee mestarin siinä sidonnassa¿muutaman kerran oon sidontaa jo harjoitellut ja nyt alkaa pikkuhiljaa sujumaan =)
Makkara, kiva kun päivät kuluu teillä vauva-arjessa leppoisasti. Harmi tuo miehesi pöpö, kun piti juuri isyyslomalla tulla.
Amy, saako udella, mitä hommia olet hakemassa?
MiaMik, Ida on oikein päässyt vauhdin makuun =) voi kun kivaa!
Poppiksen räpsy oli sitten äitylille hymyillyt, miten IHANAA =) mäkin niin odotan sitä ekaa hymyä pojalta. Poika on jo muutaman kerran kädellään tunnustellut mun naamaa ja voi kun se on ollut hellyttävää, kun toinen ihmeissään huomaa, että äitee on todellinen =))
Sjt, teilläkin on sitten pieneltä mieheltä hymy irronnut =)) voih!
Queen, onnea puhjenneesta hampista =)
Mykis ja Piipero 1 kk ja 2 pvä
[color=#8B008B]Viikonloput on kyllä ihania! Mies ja räpsy vielä koisivat ja mamalla on hetki ihan itselleen..=)
Pikaisesti vaan kysyisin noista rela-tipoista, että ootteko aina konsultoinu neuvolassa niistä vai ootteko vaan alkaneet antaan niitä oman pään mukaan? Räpsyllä on kans yöllä ihan kauheita masuväänteitä..äiskäkin on ihan lohduton kun toinen pyörii ja äheltää naama punaisena..=/ Oisko meilläkin ne D-vitskut moisen aiheuttaja? Meillä on DeVitol-merkkistä tavaraa..
Niameyn Aino kuulostaa yhtä tarkenevalta ku räpsytin..=) Jos yritetään pukea sille yhtä paljon kuin on kait tapana (lueskelin vähän tuolta " pukekaa lapsenne tarpeeksi hyvin" (tai jotain)-pinosta, niin on ihan hikinen ja nuutunut! Kai sitä pitää vaan yrittää luottaa siihen omaan harkintaan..=)
Nyt alkaa kuulumaan ääniä makkarista eli lähden tästä aamutoimille vauvan kanssa..
Ihanaa viikonloppua kaikille!!
t. poppis ja räpsy 1kk+päivä
Meillä just syötiin aamupala, ja kohta olis tarkotus lähtee hetkeksi happihyppelylle... Mutta ennen sitä...
Minkäslaisen auton Aurora sait? Tuu heti kertomaan...
Raskauskiloista. Mulla ei tullut kuin neljä kiloa raskauden aikana, tosin painoa oli kyl paljon jo ennestäänkin, ja aluksi mun painoni vaan laski tais mennä -8 kiloa! Ja sairaalaan jäi 10 kiloa, mutta täs vuoden aikana on taas tää paino noussu... Jos vaan sais itteä niskasta kiinni!!!
Makkaran miehellä ei nyt mennyt isyysloma ihan putkeen! Harmitus tuollainen!
Amy, mulla oli sellainen vanhempi naishenkilö, Marja-Riitta Mattila, ehkä jo vähän kaavoihinsa kangistunut!!!
Musta viime talvena oli niin helppo pukea tuo Eetu, mutta nyt on tosi haasteellista, kun tuo kuitenkin jo vähän liikkuu, mutta ei vielä kävele. Eilen kun lähettiin kauppaan autolla, niin puettiin body+puolipotkarit ja collarit päälle äp:n toppis, ja käsiin parit villahanskat ja päähän paksumpi kypärämyssy. Autossa tosin otettiin hanskat ja pipo pois, ja mies tarkeni hyvin. Mutta ei tullut hikiseksi.
Miamik, meillä on tuo TrippTrapp ja on kyl ihan ehdoton! Suosittelen lämpimästi!!! Vielä kun se kestää monta vuotta!!!
Poppis ja muut rintareppuilijat/liinailijat! Meillä oli ihan ehdoton hankinta tuo rintareppu, siinä me kuskattiin Eetua koko viime kesä kauppareissuilla, kun ei muuten viihtyny, ja mä sit käytin koto-oloissa ite tuota liinaa, miehellä kun ei riittänyt pinna sen sitomiseen...
Kestovaippailijat! Mistäs te ootte hommannut tuota hahtuvalankaa? Mun tekis mieli tehä jo muutama vaippa tulevaisuutta varten, Eetulla en ajatellut vielä kokeilla, kun olis tarkotus tuossa kesän aikana tehä siitä ainski päiväkuiva poika! Mutta jos vaikka tulevaisuudessa tulis se pikkukakkonen...
Hmmm. Maanantaisista treffeistä... Mä en nyt sitten oo varma uskallanko lähtee niihin, Eetulla on ollut nyt pari päivää tosi löysällä kakka, siis melki vettä, niin en haluis tulla teitä muita tartuttamaan! Mutta mulla tuli sellanen mieleen että jos mies (joka siis ens viikon lomalla) vois kattoo Eetua, niin mä voisin tulla yksinä treffeille, jos huolitta?!?!
napero ja Eetu 1v+1kk(kohta)
neiti pärähti soimaan 7.10 (6 minuuttia etuajassa!) ja reilun tunnin päristyään simahti vielä tunnin aamutorkuille. Oli ihanaa nukkua vielä, etenkin ku mies oli auttamassa aamupörinöiden käsittelyssä.
Nyt tuolla lattialla on taas nakukonsertti lelukaarelle. :)
Mä pistän vielä linkin eiliseen pinoon, jos joku kaipaa: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9739062&p=1&tmode=1&smode…
NapNapin tytön tanssahtelu kuulostaa ihanalta. :) Mun veljenpoika on tanssinut tosi pitkään kans, siis jo silloin ku ei osannut vielä seistä itse, ja oon odotellut, et millon meidän typy alkaa pomppimaan, mutta eipä vielä. Ei tajua ollenkaan, et jalat vois koukistaa ja suoristaa vuorotellen.
Aurora, kysyit
Osse, siis onko riittävästi jos body + potkarit, gollegepuku ja kevyttoppis automatkalla tällaisella + kelillä ja auto aina lämmin lähtiessä? Tosin meillä on vielä autokaukaloonkin lämpöpussi tarvittaessa.
Musta on tarpeeks, meillä siis oli näinä 0-+1-keleillä body+paksummat housut+pitkähihainen paita+kevyttoppis tai fleesehaalari, käsissä tumput ja jaloissa sukat ja villasukat ja töppöset, päässä villakypärämyssy ja huppu. Joskus laitan vielä autoon mennessä viltin turvakaukaloon päälle. Eilen nuo oli kaupungilla ja oli tytöllä koko ajan kuuma, etenkin sisällä kun oli vaunuissa ja makuupussissa. Tietty Oliver on vielä tosi pieni, et sille voi laittaa enemmän. Meillä kun typy on ruvennut hikoamaan vasta parin viime viikon aikana. Sitä ei voi olla huomaamatta, jos vauvalla on kuuma, joten aina parempi laittaa liikaa ku liian vähän, vaatetta kun saa otettua sit poiskin.
Siru, tuskin kuljet liian vappasti, minusta on ainakin parempi lähteä liikkeelle ku hautautua kotiin. Tietty mäkin välillä mietin, et rasitanko typyä liikaa, mutta eipä tuo taida kärsiä... sellanen hangonkeksi kun on aina.
Han, tuo vatsalihaksiin kohdistuva liikkumiskielto koskee ihan kaikkia synnyttäneitä, ei siis liity pelkästään leikkaukseen. Mä eilen olin jumpassa ja kokeilin taas, ei olleet vielä lihakset paikallaan, joten tein sitten syviä suorien lihasten sijaan. Eli mun mielestä pilatesta saa ihan rauhassa harrastaa, kunhan keskittyy niihin syviin vatsalihaksiin eikä noihin pinnassa oleviin.
SS, jos siellä päin ei ole pakkasta, te voitte varmaan mennä pikalenkille ulos jos prinsessan paino on jo yli syntymäpainon. Me saatiin lupa mennä plussakeleillä jo alle 2 viikon ikäisenä, aluksi 15 min ja siitä lisäten saman verran joka päivä.
MM, en usko, et Iitu nukkuis noin hyvin ,jos olis nälkä. Joten älä huoli. Itkuisia päiviä on varmaan kaikilla, niin vauvoilla ku meillä äiteilläkin... :) Mä voin kyllä hyvin kuvitella, miten paljon Iitu on kehittynyt, ku P on vasta nyt saavuttamassa Iitun reilun kuukauden takaiset kädentaidot! Millos muuten treffattais? Me voitais tulla teillä vaikka käymään joskus, jos teillä ei oo tuloa tänne päin.
Multa ei kyllä ole kilot lähteneet, pikemminkin on tullut lisää... ja se johtuu ihan yksinomaan omasta herkuttelusta. Eilen en ollut tunnistaa taas pumpissa peilistä näkyvää rouvaa, ja kylläpä siitä sai uutta intoa nostella painoja. :D Mä en kyllä ole käynyt vaa' alla hirveesti enää rv 36 jälkeen, ku silloin alkoi hirveä turvotus ja oon aatellut luottaa enemmän farkkuihin ja peiliin ku vaakaan tässä jälkilaihdutusessa. Kiloja sais kyllä lähteä melkeinpä loputtomasti.
bejpi, onpas teidän eve hoikka tyttö! Meidän typy painoi samanpituisena 5,5 kg... mutta niinhän nää menee eri käyrillä kaikki. 400g neljässä viikossa on ehkä aika vähän, mutta kyllä ne neuvolasta sanoo sit jos pitää huolestua.
Aliina, oonko muistanut ees onnitella? Onnea, jos on unohtunut!!
poppis, sitteri on kyllä ehdottoman kätsä kaikkiin hommiin, meillä neiti seuraa niin suihkut, meikkaukset ku siivoukset ja ruoanlaitotkin tarvittaessa siitä.
Jaahas, kai sitä on nostettava takamus penkistä ja autettava miestä siivouksessa. Neitikin meni päikkäreille, eli mulla ei oo enää mitään tekosyitä välttelyyn...
Hauskaa viikonloppua ja maanantaina nähdään osa porukasta!
-Osse ja typykkä 3,75kk
Toivottavasti Mykiksen, Poppiksen, Hanin ja Auroran vauvojen masuvaivat helpottavat (vai oliko niitä Oliverillakin?) pian!
Noelilla alkoivat masuvaivat noin 2 viikon ikäisenä, ja aluksi lykkäsinkin d-vitamiinin aloitusta viikolla etten pahentaisi asiaa (kokeilin siis kerran 2vk iässä ja tuntui että huusi entistä enemmän... voi kyllä olla ettei liittynyt mitenkään siihen Devitoliin). Kun Noelilla kerta oli niitä mahavaivoja, ostin ihan suosiolla Deetippoja, kun niitä on kovasti kehuttu. En ole huomannut niiden antamisen ja mahavaivojen korreloivan mitenkään, eli sopivat hyvin Noelille.
Mutta meillä ainakin mahavaivat helpottivat selkeästi siinä 8 viikon tienoilla, kun yksi ilta Noel meni ihan kiltisti nukkumaan kahta tuntia aikaisemmin kuin yleensä, ilman mitään itkuja! Onhan siinä sitten ollut kaksi sellaista takapakkia, että on pari päivää meuhkattu entiseen tapaan, mutta pahin vaihe on sevästi takana. Ei tullut koliikkia meidän pojalle, vaikka sekä isillä että äitillä oli pienenä pahat sellaiset...
Mitähän muuta mun piti kommentoida... Ainakin Karssulille, että ei haittaa yhtään kun treffit peruuntuivat - Noel nukkui tänä aamuna niin pitkään, että olisi tullut kiire lähteä liikkeelle. Taidetaan vaan mennä Keravan keskustaan shoppailemaan tänään, Lindexillä on kai tullut uusi futisaiheinen vauvanvaatemallisto :)
Äh tota mun miestä! Oltiin sovittu että annetaan " keskiyön lääke" vasta vähää vaille yksi, kun aiotaan siirtää lääkerytmiä tunnilla eteenpäin. No, heräsin yöllä 02.10 sellaiseen oloon, että kaikki ei nyt ole oikein. Kesti ehkä kymmenen sekuntia tajuta, että mies ei ollut käynyt antamassa lääkettä... Menin herättämään miestä (nukkuu sohvalla toistaiseksi), ja kävi ilmi että sen lisäksi että se oli laittanut herätyksen kokonaan pois, se oli myös laittanut kännykästä äänet pois (en siis voi soittaa sille ja muistuttaa lääkkeestä)..! Ja mitään se ei siitä itse muistanut! Alkaa kyllä ottaa pannuun kun kun mies toistuvasti unohtelee Noelin sydänlääkkeen - on kuitenkin aika tärkeä juttu. Miltähän siitä tuntuisi, jos sen unohtamisen takia Noel saisi pahan rytmihäiriön ja joutuisi sairaalaan?? Mä en vaan oikein itse voi hoitaa tuota yölääkettä niin kauan kun Noel nukkuu kainalossa, koska se heräisi jos mä lähtisin keittiöön sekoittelemaan lääkettä. Plääh. Tuollaisista tulee just sellainen olo että " kaikkiko täällä pitää itse tehdä" . Ihan kuin olisi kaksi lasta talossa.
Burdella on ollut vauhdikasta Heidin kanssa... Tulettekos te siis myös sinne Hämppälinnan treffeille? Toivottavasti saat nukuttua ennen niitä, niin et nukahda pizzalautasen yläpuolelle :)
Julkisesti imettävät: miten te hoidatte sen paikassa, jossa ei pääse rauhalliseen nurkkaan? Onko jotain huivia/paitaa rinnan suojana, vai kaivatteko vaan tissin esiin ihan tyynesti? Mä yritän aina pistää huivia eteen, mutta se on vähän hankalaa kun aina suihkuaa siihen malliin että Noel päästää usemman kerran irti rinnasta ennen kuin rauhoittuu syömään...
Nyt se heräsi pikku-unilta tuossa sängyllä, ja ähkimisestä päätellen tekee aamukakkaa :)
Kandi & Noel 10vk
Onkohan enskoissa ollut yhtään vauvaa, jolla ei olisi ollut masuvaivoja? Meillä oli kyllä suurin apu masuvaivoihin D-vitamiinien vaihtamisesta ja cuplatonien aloittamisesta sekä tietenkin aika. Cuplatonit nimittäin auttoivat tuomaan ilman paremmin ulos, 4kk niitä syötiin...
Olen ilmeisesti unohtanut ilmoittaa, että tulossa ollaan Treen treffeille. Eihän treffit ole mitään ilman Vinku-Iitaa :D Meillä on aamulla jumppa ja siitä sitten lähdetään pikkuhiljaa käppäilemään kohti Tampereen rajaa bussipysäkille. Enää en jää meitin pysäkille odottaa josko vaikka viides bussi olisi matalalattiabussi ;)
Osse, minä katson muutaman päivän valmiiksi, jolloin miehellä on iltavuoro (menee klo 14), niin voitte tulla kyläilemään. Tietenkin saatte tulla aikaisemminkin ja olla niin kauan kuin haluatte :) Vai on teilläkin kädet löytyneet, hieno homma. Eikös niin, että voi niitä aikoja kun meitin vauvat nukkui aamulla sinne klo 11 asti? Eikös P:kin nukkunut aika myöhään?
Ida heräsi tänään jo klo 8.15, minä kylläkin jo klo 7. Mutta Iitupa ei herännyt kertaakaan syömään yöllä eli en usko neidin kiukkujen johtuvan nälästä :) Tänäänkään ei ole kiukkuja näkynyt. Kiltisti oltiin mammuttimarkkinareissukin minun ja mummin kanssa :)
Mun piti mennä kaverilla käymään suoraan kaupoilta, mutta Iitupa päätti kakata mun vaatteille ja tässä sitä ollaan :D
MiaMik ja Ida 5kk
Iitulla tullut paljon uusia taitoja. On se vaan ihmeellistä miten äkkiä nämä vauvat kehittyy. Ihan uskomatonta. Kun katsoo 4kk taapäin, Aleksi vain makasi pienenä nyyttinä, ja nyt on niin iso mies että! Ja tästä 4kk taas eteenpäin, niin taitoja saattaa olla taas vaikka minkälaisia...
MiaMIk, kyllä sun maito varmastikin riittää, uskoisin että Ida heräilisi yöllä useammin syömään jos nälkä vaivaisi.
Poppiksen Räpsy ja SJT:n poitsu olivat väläytelleet hymyjä. Eikös vain olekin maailman ihanin näky :) Poppis kyseli Rela-tipoista. Me saatiin neuvolasta " määräys" aloittaa tipat, mutta kyllä ne mielestäni saa aloittaa ihan ominpäinkin. Voithan kysäistä neuvolasta puhelimitse varmuuden vuoksi.
Liialle onskut ekasta hampista :)
Karssulille tsemppiä iltatissivieroitukseen!
Bejpin Evellä oli ollut neuvola. Se taitaa mennä niin, että välillä vauvoille tulee enempi pituutta, ja toisinaan taas painoa. Tuskin syytä huoleen kun ei aiheuttanut mitään lisäseurantoja. Tyttö varmaankin kasvaa omalla käyrällään :)
Voi Ossen typyä kun kiskoo äidin ylös noin varhain... toivottavasti ei tulisi tavaksi!
Kandin mies unohtelee lääkkeenantoa... Harmittaa varmasti kovasti sua, toivotaan että miehesi vielä tsemppaisi siinä asiassa. Vaikka tuskin siitä mitään vahinkoa tulee jos antoajat hieman lykkääntyy joskus. Mutta itse harmistuisin tuossa tilanteessa myöskin varmasti. Oletko muistuttanut miestäsi, että ei ole ihan pikku juttu sekoilla tuollaisen tärkeän asian kanssa.
Ihanaa, maidoton dieetti loppui tänään. Juuri vedän tässä Pätkis pussin pohjia.. Enpä huomannut juurikaan eroa maidottomuudella Aleksin mahavaivoihin. Samalla lailla tulevat ja menevät. Ellei sitten ole jollekin muullekin allerginen (esim. muna). No viikon päästä neuvolaan, täytyy siellä ottaa taas asia puheeksi. Ai niin, oli yksi muutos maidottomalla, nimittäin kakka oli keltaista vihreän sijaan!
Nyt lauantai-illan viettoon. Täytyy käydä laittamassa saunanpesään tuli, jotta pääsee mies töistä kotiuduttuaan heti löylyihin :)
Aleksi on nukkunut tänään kyläilyn takia vain 2x45min, ja nyt nukkuu kolmatta unipätkäänsä. Toivottavasti tällä kertaa edes sen tunnin.
Viipero & Aleksi (viittä vaille 4kk)
KANDI, miehet on just tuollaisia! :/ Toivottavasti ei sentään tule sellaista tilannetta, että Noel saisi rytmihäiriöitä tms., vaikka olisihan siinä opetusta kerrakseen miehelle... Parempi kuitenkin olisi kun mieskin ymmärtäisi tilanteen vakavuuden ilman että kantapään kautta tarvitsisi kokea sitä. Tai kyllä miehesi varmaan ymmärtää, mutta että ymmärtäisi niin hyvin, ettei tulisi noita lipsahduksia. Onneksi nyt vältyttiin ikävyyksiltä :)
POPPIS, kyllä meillä on ihan itse alettu " lääkitä" pientä, ollaan kokeiltu niin Cuplatoneja kuin Relatippojakin ilman että oltais neuvolasta kyselty. Apteekikin on asiansa osaava henkilökunta, jolta ainakin minä olen kysynyt tuotteiden käytöstä, soveltuvuudesta pienille ja annostuksesta yms. Kyllä ne siellä sanovat, jos on syytä epäillä, ettei näitä tuotteita voi antaa juuri omalle lapselle. Ja ONNITTELUT 1 kuukautiselle Räpsylle! :)
OSSE, kiitos lisäinfosta tuon vatsalihasasian suhteen. :)
VIIPERO, kunpa teilläkin selviäisi että mistä ne Aleksin masuvaivat johtuu.
Meillä ollaan tänään nukuttu jo KAHDET PITKÄT päikkärit. Saas nähdä miten ensi yö sujuu, kun on nukkunut päivällä niin hyvin...
Jaahas, syöttöpuuhiin pitääkin joutua.
Han ja Rumpalipoika 1kk
poppis, me ei kyselty mistään rela-tippojen aloituksesta. Haettiin apteekista ja ruettiin antamaan niitä neidille. :)
napero, hahtuvia saa ainakin nettikaupoista, ainakin kestovaippoja myyvistä. Itse olen ostanut langat pirtin kehräämöstä, jolla näyttäisi olevan myös postimyynti.
Osse, hoikkahan tuo on, en vaan miten voi olla kun kattoo vanhempia. ;) Varmaan sit 3kk neuvolassa tulee lisäohjeita jos ei ole tarpeeksi paino noussut.
Toivottavasti Kandin mies jatkossa muistaa antaa lääkkeet ajallaan.
Pikkuisen kanssa liikkumisesta oli puhuttu.. Me lähdettiin ekalle vaunulenkille kun Eve oli viikon. Kahden viikon iässä käytiin Vantaalla lastentarvike liikkeessä ja Myyrmannissa. Siitä lähtien on kulkenut päivittäin kaupassa mukana. Ja 3vk ikäisenä oltiin viikko sukulaisten luona ja käytiin hirveän monessa kylässä. Eli hyvin paljon on liikuttu, ja terveenä on pysynyt. :)
Evellä on nykyisin ihan kauheasti asiaa. :) Aamulla kun on lopullisesti herätty, niin juttua tulee ihan kauhesti. Ja nyttenkin yrittää jutella leffaa katsovan isin kanssa, isi ei vaan jouda vastaamaan. :) Ja nyt isi valittaa " netti riippuvaiselle äidille" , pitää mennä!
bejpi ja Eve
(Ei enää kauaa Hämeenlinna treffeihin! :)
Tuli hyvä kirjoitusvirhe, kun tuolla pitäis lukea että " apteekiSSAkin" , jäi vaan tuo yksi tavu välistä :DD Imetysaivot...
Han
Nopsaan tulin käymään.. Monelta ne H-linnatreffit olikaan? En ehtinyt etsiä sitä pinoa :S. Anyway, junia menis ainakin seuraavat 10:06 Helsinki 11:09 Hämeenlinna ja 11:06 Helsinki 12:09 Hämeenlinna ja sit taas tasan tunnin päästä.
Queen: Bambu ja hamppu on imukykyisiä materiaaleja ja kai mikrokuitukin, mut sen nimeen mä en hirveesti vannois omien kokemusten perusteella. Hamppu kuivuukin sit kyllä kauan eli hamppuimut kannattaa ehkä hommata mielummin taiteltava kuin " läjäksi ommeltu" . Meillä käytetään nyt villahousuja ja sisävaippoja. Noi taskut ei oikein oo mua jostain syystä sytyttänyt. Villahousuilla tulee paksumpi paketti kuin pul.kuorilla, mut ne hengittää hyvin. pul-kuorilla tuntuu et peppu hautuu siellä lämpimässä pissassa muovin sisällä. Onnea hampaasta! Tuliko Liian hammas nopeesti isoks? Meillä kaks nysää on tehnyt tuloaan jo kolmisen viikkoa. Nyt näkee jo et ne on hampaat, mut tähän asti on vaan ollut kaks valkosta läikkää ;). Mulla oli joku ihme käsitys et hampaat suunnilleen yhdes yös pompsahtaa ulos ikenistä kokonaan..
Ope: Meillähän on varmaan kaikki nokkamukit, mitä kaupoista saa ;). Silikoninen suuosa oli aluks ihan must. Taikamukia ja vastaavia kovamuovisia, mistä ois pitänyt imeä, D ei tajunnut ollenkaan. Nuby toimii joillain, mut meillä siitä tuli liikaa. Nuk oli paras aluksi, nyt Nukin lisäks käytössä Emma ensimuki.
Poppis: me alotettiin Relat ihan omin neuvoin.. Ja relat kannatta alottaa vähitellen niin kuin d-vitskutkin. D-vitskuista meillä oli ensin se soijapohjanen ja sit vaihdettiin Jekovit' iin mahakipujen takia. toi Jekovit vaan maistuu ihan kamalalle! D paistuis kans noilla " pukekaa lapsenne oikein" -ohjeilla! Musta tuntuu, et ihmiset tuppaa kyl useammin vauvoille liikaa kuin liian vähän päälle..
Napero: HAhtuvalankaa sa ainakin kestovaippanettikaupoista. Ja jotkut on kai tehnyt Huopasesta ja Aino-langasta. Meillä mummi on luvannut neuloa D' lle villiksia, kun mä en osaa neuloa :O.
Multa lähti masiksen aikana tehokkaasti raskauskilot (joita ei kyllä juuri vauvan ja normaalin nesteen ym. lisäksi tullut) ja aika paljon ylimäärästäkin.. Nyt oon takas entisessä + vähän liikoja jo..
Me ollaan liikuttu D' n kanssa ihan muutaman viikon ikäsestä melko normaalisti. Kuukauden ikäsenä oltiin jo iltapäivästä iltaan katsomas futisturnausta.. Aluks liikkuminen oli helpompaa, kun D vaan lähinnä söi ja nukku (ja etenkin kun söi missä vaan miten vaan). Nyt pitää vähän ton syömisen takia miettiä, et löytää hiljasen paikan yms. No onneks melkein kaikkialla on vessa ;).
Nyt leffaa katsoon..
Ekkuna onnittelut uusille Äideille pienistä nyyteistä ;)
Koetan nyt paranta tapaani ja hypätä taas mukaan vähän useammin!! Mies sai korjattua mun kannettavan ;) Vaihtoi kovalevyn ja taas pelittää mamman surffikone!!
Noista kiloista olitte puhuneet.. Mulle tuli yhteensä 16kg ja jo viikko synnytyksestä oli painoa tippunut 15kg! Mulla oli sitä nestettä niin hirveesti kropassa et ei ihme että tippu nopeesti.. Lopppuraskaudessa sitä kerty kiloja viikossa ;) Vähän on tullut takapakkia.. 5kg olis saatava pois et olis samoissa ku ennen tytyä! Ja tietty enempiki..
D-vitamiineista.. Meille annettiin Jekovitit neuvolasta ja huuto alko heti ku ekan kerran niitä annettiin ja sama devitolleista! Mut meillä sit Deetipat on sopinu oikein hyvin, aluksi toki rupsutti mut ei mitään huuteluita! Nyt tipat on herkkua.. oikein maiskutellaan kun tulee lusikka suuhun ;)
Pukemisesta.. Meidän neiti on nii hikinen et huh.. Autolla jos mennään niin olen jättänyt fleecehaalarin välistä pois ja on kulettu sit pelkällä toppiksella ja sillonki saa olla matkalla haalari auki ja pipo pois päästä, muuten alkaa konsertti!!
Vaunuissa olen sit pitänyt välihaalarit ja toppikset päällä.. ollaan nyt kulettu puoli istuvassa asennossa niin ei enää saa pussiin kokonaan!
Eilen oltiin Ainon kanssa pitkällä lenkillä yli 2h meni.. tyttö nukkui siitä 1,h 30min! Olin sit ihan puhki koko illan ;)
Jahas.. neiti heräilee ;) Tulen sit myöhemmin jatkamaan!!
Niamey ja Aino 6kk 13pv