Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarjolla olevat työpaikat vähenivät peräti 70 prosenttia sitten kevään 2022

Vierailija
24.01.2025 |

Hallitus sai perinnöksi ennätystyöllisyyden ja onnistui sössimään sen täysin parissa vuodessa. Kyllä Artsi on palkintovirkansa ansainnut.

https://yle.fi/a/74-20138558

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole v ttu todellista!!!

Vierailija
2/52 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kykypuolue on näyttänyt osaamisensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tämä oli kyllä odotettavissa. Mutta kokoomuksen uskolliselle kannattajakunnalle riittää, että heidän eduistaan huolehditaan - kansakunnan tilasta viis. Kokkareet ovat siis ihan tyytyväisiä.

Vierailija
4/52 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille on PIILOTYÖPAIKKOJA. 100000000, menkää töihin

T persu ytk ja nuolen hallituksen persettä

Vierailija
5/52 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolloin oli vielä puutetta niistä työntekijöistä jotka lopettivat tai irtisanoutuivat tai joiden työpaikat lopetettiin koronan johdosta.  Työntekijöitä ei meinannut saada mihinkään. 

Vierailija
6/52 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä varten työministeri lähtee reissulle Aasiaan haalimaan halpatyövoimaa? 

Eikö se olisi elinkeinoministerin hommia saada ulkomaankauppa kannattamaan ja työministerin homma tehdä kotimaisille ihmisille työpaikkoja?

Mitä olen ymmärtänyt väärin heidän toimenkuvistaan?

Vierailija
7/52 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa vaihtoehto, luonnonlaki ja ikuinen muuttumaton totuus. Hallitusohjelma. Hyvä hallitusohjelma. 

t.persu ikuisesti

Vierailija
8/52 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Meillä on hyvä ja toimiva hallitussuunnitelma. Esim kun nipsimme vähän tuolta ja täältä, tulee taatusti 100000 työpaikkaa lisää ja talous lähtee kasvuun. Tää on  varma juttu"

Aikaa kuluu ja työttömyys kasvaa

"Kaikki menee suunnitellusti ja toimenpiteet puree viiveellä"

Aikaa kuluu lisää, työttömyys kasvaa, konkurssit lisääntyy, kukaan ei kuluta mitään ja velkakin paisuu

"Ei tää ole meidän vika. Sanna pilas kaiken ja hallitus ei vaan voi tehdä mitään tässä maailmantilanteessa eikä me edes tiedetä mitä kasvutoimet on.  ... Kysytään oppositiolta ja vauvapalstalta mitä kasvukeinoja ne keksis, joo... Mut joo, ei voi mitään. Onneksi meillä on hyvä hallitusohjelma"

Vierailija
9/52 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen, myös hallituspuoleen tyytyväisen äänestäjän kannatta katsoa oman alan työpaikkojen tilanne ja tehdä laskelmia työttömyyden varalle kun ansiosidonnainen on porrastettu. Lisäksi seurata oman alueensa asuntojen hintoja ja myyntiaikoja. 

Ehkä jatkossa töihin ei vaan mennä ja työttömyys saattaakin pidentyä. 

Vierailija
10/52 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erono 90-lukuun on juurikin se, että leikkausten vastapanoksi tuli Nokia-ilmiö, joka siivitti Suomeakin valtavasti. Se loppui toki abut kymmenen vuoden päästä, mutta sen ajan piti Suomea ja sen taloutta pinnalla.

Vierailija
11/52 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se olisi elinkeinoministerin hommia saada ulkomaankauppa kannattamaan ja työministerin homma tehdä kotimaisille ihmisille työpaikkoja?

Työvoimapula, työvoimapula. Yhtä suuri kusetu* kuin aikanaan suurten ikäluokkien jättämät valtavat määrät työpaikkoja. Tosiasiassa heidän työpaikkansa katosivat. Sama on meneillään nyt esim hoitoalalla. Hoitajille olisi tarvetta, mutta ei ole jäljellä yhteiskuntaa, joka voisi heidän palkkansa maksaa. Surullista, että meidän päättäjät eivät tätä asiaa suostu ymmärtämään.

Vierailija
12/52 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on huutava työvoimapula siellä piilotyöpaikoissa. Jostain syystä meillä on kaikki yrittäjät kehitysvammaisia ja avustajan tarpeessa kun eivät osaa laittaa työpaikkoja hakuun. Se tästä on pääteltävä kun hyvin simppeli toimenpide ei vaan vuosikymmenien aikana mitenkään näiden järjellä onnistu. Pitäisikö sinne työpaikoille mennä jonkun ja ottaa ihan konkreettisesti yrittäjää kädestä ja näyttää näppäin kerrallaan ihan sormea ohjaillen miten se työpaikka ilmoitus laitetaan sinne verkkoon? Minä vähän luulen niin, että nyt on alettava tehdä.

Vierailija
13/52 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Impotentin kyvyt.

Vierailija
14/52 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, mä olinki jo unohtanut nuo lupaukset suurten ikäluokkien jättämistä työpaikoista. Ei oo näkyny 😂

Vierailija
15/52 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai niin, mä olinki jo unohtanut nuo lupaukset suurten ikäluokkien jättämistä työpaikoista. Ei oo näkyny 😂

Muistan kun äitini jäi eläkkeelle, oli kohteen ainoa työntekijä niin ne vain poisti koko palvelun. 

Vierailija
16/52 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Artsille eläkevirka 🥳

Vierailija
17/52 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on huutava työvoimapula siellä piilotyöpaikoissa. Jostain syystä meillä on kaikki yrittäjät kehitysvammaisia ja avustajan tarpeessa kun eivät osaa laittaa työpaikkoja hakuun. Se tästä on pääteltävä kun hyvin simppeli toimenpide ei vaan vuosikymmenien aikana mitenkään näiden järjellä onnistu. Pitäisikö sinne työpaikoille mennä jonkun ja ottaa ihan konkreettisesti yrittäjää kädestä ja näyttää näppäin kerrallaan ihan sormea ohjaillen miten se työpaikka ilmoitus laitetaan sinne verkkoon? Minä vähän luulen niin, että nyt on alettava tehdä.

Mut sit jos työpaikan ilmoittaa, tulee läjittäin velvollisuushakemuksia työttömiltä työnhakijoilta. Ei niitä voi palkata, hakevat vain työkkärin pakosta ja ovat muutenkin lusmuja ja laiskoja. Tietäähän ne työttömät! Me halutaan vaan työnvaihtajia verklstoistamme. 

Terv yrittäjä ja työnantaja (heti palkattas viisi uutta jos vaan löytys tekijöitä, mut ku ei suomalaisille työ kelpaa) 

Vierailija
18/52 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkin varmaan että marinin lopettaessa oli työllisyys kääntynyt jo laskuun ja lama ja konkurssit alkaneet joten tämä oli luonnollinen kehityssuunta? Tästä nykyisen hallituksen syyttäminen on kuin syyttäisi edellistä inflaatiosta ja koroista. 

Vierailija
19/52 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurihan mm edellinen hallitus ja nykyinen oppositio sanoi että Suomeen pitää saada lisää maahanmuuttoa. Päättäkää nyt että pitääkö vai ei? Eli onko Persut oikeassa vai ei. 

Vierailija
20/52 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mut sit jos työpaikan ilmoittaa, tulee läjittäin velvollisuushakemuksia työttömiltä työnhakijoilta. Ei niitä voi palkata, hakevat vai

Te olette niitä velvollisuuhakemuksia halunneet ja pyytäneet kokoomusta vaatimaan. Te käytte jokaisen niistä läpi ja palkkaatte sopivan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän