Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ooOO HELMET VKO 38 OOoo

15.09.2008 |

Uutta viikkoa helmille, ei näkynyt vielä pinoa..!

[http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin muistan Tuplajuhlan( menikö nimimerkkinyt oikein?). Onnea vaan uuteen raskauteen ja pidetään peukkuja sulle!

Meille tuli toissapäivänä uudet vaunut! Vähänkö ne on ihanat. Tytöt leikkii ihan onnessaan niillä. Johonkin pitäis saada ne säilöön. Mihinkään varastoon en uskalla viedä. Meillä kun ei ole lämmintä varastoa ja yhdet homeiset vaunut riittää meille.

Itku on herkässä. Minä katsoin myös Iltasanomista sen Pusan vaimon arkkukuvaa ja äkkiä vaan ohi. Kaikki mahdollinen itkettää ja myös ärsyttää.,kai ne on ne hormoonit.

Liikkeitä on tuntunut noin viikon verran. Mutta pitää kunnolla keskittyä ja maata rauhassa. Nyt on parin päivän ajan tuntunut voimakkaampia liikkeitä. Joita ei kyllä helposti huomaa. Välistä toivoo että aika menisi hitaammin, sitten kun tuntuu kunnon liikkeet, alan vainoharhaiseksi ja mietin onko masussa mitään eloa.

Painoa on tullut noin 4kg. Tuntuu tosi vähälle kun joillekkin on tullut painoa vain 12 kg! Voi kun tulisi minullekkin. Tytöistä tuli kummastakin yli 20 kg. Nyt olen aloittanut liikunnan uudestaa ja jospa sen avulla saisin painon pysymään kurissa.

Tilasi itselleni tukivyön, maksoi vain 15e. Petyin siihen vaikka vaihdoin yhden koon pienempään. Toivottavasti se olisi vähän tukevampi kun tuo maha vielä vähän kasvaa.

Jollakin oli ripulia matkan jälkeen. ilmeisesti siitä ei ole haittaa vauvalle. Itse olin huolissani salmonellasta, vaikuttaako se vauvaan(jos saan sen Thaimaan reissulta) mutta lääkäri oli sitä mieltä ettei haittaa. Oli ennemminki huolissaan lentomatkasta. Pitää muistaa liikkua paljon koneessa. Pikkuhiljaa alkaa jännittä reissu. Olikohan sittenkään viisasta varata se matka!

Tervetuloa vaan kaikille uusille!

Jonttu 17+0?

22/35 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja huomenna on niin ihana perjantai ja kohta taas uusi viikko!

Huomaan toivovani koko ajan että voi kun aika menisi nopeammin, voi kun olisin jo viikolla 35... ja kuitenkin muistan miten nopeasti esikoisen odotus ja vauva-aika menivät! melkein ohi! Esikoisen vauva-aikana olin koko ajan toivomassa, voi kun hän jo konttaisi, istuisi, kävelisi, puhuisi yms. tunnustan! ja pitäisi vain nauttia siitä tilanteesta missä on NYT!

Sellaista vuodatusta!

Nyt kun se masu pullahti esiin, niin aamuisin on oikea futis-pallo! (kun makailee selällään) toisaalta haluaisin että näkyisi paremmin, toisaalta kiva pitää vielä omana tietona.

Meillä myös esikoinen ja mies flunssassa, kumma kun ei tartu minuun. Kuitenkin esikoinen suurinpiirtein räkii suuhuni. Ihanaa olla flunssaton! (ja koputan puuta)

sunny: mäkään en ole vielä ilmoittanut töihin, ajattelin ilmoitella joskus parin viikon sisällä. luultavasti saan vain onnitteluja, mutta odotellaan nyt että suku ja ystävät saavat kuulla uutisen ennen pomoa ja työkavereita :)

mulle tullu painoa jotain 3kg. BMI oli ekassa raskaudessa jotain 20 ja painoa tuli yhteensä 11kg. Tokassa raskaudessa BMI muistaakseni 18 ja toivottavasti selviän taas kohtuullisella painonnousulla, en kyllä mieti mitä syön, vaan juuri sitä mitä mieli milloinkin tekee. Esikoisen syntymän jälkeen paino tippui hurjaa vauhtia ja vain vaivoin sain sitä haalittua takaisin.

Mä tilasin masutuubin. Sitä odottelen nyt innolla saapuvaksi, vaikka sille ei vielä ole edes tarvetta. Pakko kai myös tunnustaa että ostin vauvalle bodyn, housut, potkupuvun, kengät! ja toppapuvun. Kerroinkohan jo että ostin toppapuvun? Tilasin sen toppiksen ulkomailta ja otin koon 3M, mikä vastaa 60cm. toiv. menee koko kevään, esikoinen ainakin oli iso vauva jo syntyessään.

Tänään meille kävi hassu juttu. Oltiin mummolassa ja esikoinen istui ruokapöydässä. Yhtäkkiä osoitti mahaani ja sanoi selvästi vauva!! Kukaan muu kuin minä ja mieheni ei onneksi kuullut tätä. Odotamme siis rakenneultraan ja kerromme uutisesta vasta sitten. Hyvin on oppini kuitenkin mennyt esikoiselle perille. (olemme harjoitelleet tätä vauva on mahassa juttua kahdestaan silloin tällöin)

:D

Riittäisiköhän juttu jo tälle päivälle!

Hauskaa viikonloppua kaikille Helmille!!

t. tiia rv19+2 joka lähtee syömään viinirypäleitä nyt heti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntu hyvälle kun muistitte ja muistatte! Me toivotaan kyllä kovasti, että selvittäs tää raskaus loppuun saakka. Saatas sit nauttia "palkinnosta" kevään korvilla, toukokuussa. Kolmevuotias esikoinen saattaa olla aika täpinöissään, jos pääsee "hoitamaan" pientä vauvaa. Aijai!

Minäkin peukutan teille kovasti! Kivalta kuulostivat nuo teidän ultrakuulumiset. Hyviä uutisia on aina helpottavaa kuulla. Jakselkaahan hyvin ja levätkää! Helmikuun jälkeen voivat yöunet olla (vielä) katkonaisempia... Mutta palkinto kaiken vaivan väärti. *nuuh* ...ai että ne rääpäleet on niiiiin ihania, hyväntuoksuisia, rakkaita... <3 Nautinnollista masunkasvattelua ja jaksamista sen h-hetken sille puolenkin!

:) Tuplajuhla

Vierailija
24/35 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katjalah, tervetuloa vain joukkoon! Sitä parempi mitä enemmän on porukkaa, tulee sitä juttuakin sitten enemmän!

Kyllä on ollut pitkä viikko, nyt on vihdoin ja viimein perjantai! Eilen olin jo niin väsynyt, että teetti suuria vaikeuksia laittaa lapsille ruokaa töitten jälkeen. Kun lapset oli illalla nukahtaneet, rojahdin itsekin sänkyyn ja nukuin kello kuuteen asti aamulla. Mikä ihme mut herättää aamuisin kello kuusi? Ja vaikka ehdin nukkua lähes 9 tuntia, on nyt sellainen olo, kuin en olisi nukkunut koko yönä. On käynyt näemmä vaan voimille, kun en ole voinut ottaa totuttuun iltapäivälepoja, mies kun on ollut työmatkalla. Onneksi huomenna on lauantai ja tulee pikkukakkonen, lapset katselee sitä aamulla ja me aikuiset saadaan nukkua pitkäääään (jos en sitten taas herää kello kuusi).

Niin ne vauvan liikkeet vahvistuu! Eilen illalla painoin masua varovasti, ja sitä vasten tuli pikkuinen potku! Tunsin sen siis kättänikin vasten! Ja tunti sitten tunsin pari potkua ihan vain istuessani, eli ei pitänyt sen tarkemmin kuulostella. Mahtavaa kerrassaan! Ultraan on vielä kaksi viikkoa, mutta kun liikkeitä alkaa tuntua, odotus ei tunnu niin pitkältä.

Supistukset tuntuu tosiaan tällä viikolla rauhoittuneen, mahtava juttu sekin! Jos tänään uskaltaisin mennä siis oikein kauppaan. Imuriin en kuitenkaan tartu, se on ollut pääpahis. Ukko-ressu joutuu heti imuroimaan kun tulee kotiin...

Menin vielä ostamaan huutiksesta yhden äitiysvaatepaketin, vaikka piti olla jo äitiysvaatevalikoima kunnossa. Mutta kun halvalla sai! Ja kyllähän ne sitten voi taas myydä pois, eli oikeastaanhan kyse on vain vuokrasta eikä ostamisesta, vai mitä :)?!

Ihanaa viikonloppua helmenhaltijoille! Toivottavasti saadaan aurinkoa ja kuulaita kelejä!

Rallentando 17+3

Vierailija
25/35 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja puoliväli pamahti mittariin tänään, jippii! :)

Tervetuloa Katjalah, aina mahtuu mukaan! Kyllä se neljä lasta taitaa olla jo suurperhe, itse asiassa virallisesti kolme lasta taitaa jo olla, vaikken kyllä itse niin ajattelekaan.

Tigercat: Minäkin toivon, että aika kuluisi nopeammin, mutta samalla yritän jarrutella, kun tämä on meille viimeinen raskaus ja vauva. Pelottaa, että aika livahtaa ohi, mutta toisaalta ei jaksaisi odottaa!

Rallentando: Kiva, että liikkeet on voimistuneet! :)

Meillä kuopus flunssassa ja minä olen kotosalla tänään, ihanaa. Viisipäiväiset työviikot tuntuvat aivan ylivoimaisilta. Eilen ja toissapäivänä oli aika rankat päivät, eilen vielä illalla esikon vanhempainilta ja olin sen jälkeen aivan puhki. Olin myös jotenkin ahdistunut ja nukuin huonosti, mutta tässähän voi nyt päivän mittaan sitten lepäillä. Vaikka vähän siivoillakin pitäisi, kun huomenna on tulossa vieraita.

Vähän on jotenkin ahdistanut töissä nyt se, kun taloustilanne on mikä on ja väkeä luultavasti leikataan. Itseni puolesta en nyt pelkää, mutta sijaisen saaminen minulle tuottaa pomolleni ahdistusta, jonka hän sitten purkaa myös minuun. Eli osastonjohtajamme ehdottelee, että joku voisi hoitaa työnsä ohessa myös minun hommani..! Suoraan sanoen en kauheasti jaksaisi asiaa pohtia, mutta pomoni puhuu siitä joka päivä, että tästä ei tule mitään jne., niin kyllä se minuakin sitten ahdistaa. Ja alkaa pelottamaan, että tällaistako loppuaika on?

Sekin on parin päivän ajan huolettanut, että liikkeet on selkeästi vähentyneet. No, kai vauvan pitää lepäillä välillä, mutta silti huolettaa. Piti toissapäivänä oikein kaivaa doppleri esiin ja kuunnella sydänääniä. Äänet löytyi ja kuului hyvinä, mutta olivat toisella puolella kuin aiemmin. Ehkä vauva on muutellut asentoaan jotenkin niin, että potkii enemmän sisälle päin tms? Vaikka kai se pyörii siellä koko ajan eikä pönötä yhdessä asennossa. Nyt aamullakaan ei ole tuntunut yhtään potkuja... Pitää ehkä kaivaa doppleri taas kohta esiin.

Oikein mukavaa viikonloppua helmille!

Hilpsu rv 20+0

ps. Nyt se vauveli sitten potkaisi! :D

Vierailija
26/35 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä porskutetaan ja huomenna on puoliväli \o/

Laitan tähän muutaman ultrakuvan kun onnistuivat niin kivasti ;)

lastwish 19+6
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=c49345c1-8629-11dd-96fe-…!

Vierailija
27/35 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitan sen nyt vielä tähän kun on niin mainio! Eli peukut pystyyn kaverit!
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=edceff58-8629-11dd-96fe-…!

28/35 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kauheesti jaksa kommentoida, kun oon kyllä lukenu kaikki jutut, mutta kirjottanu viimeks varmaan kuukausi sitten, ni tulis aika romaani jos alkais kaikkea "kommentoimisen arvosta" kommenteeraamaan.. :)

Mulla oli eilen viimisen työharjottelun viiminen päivä!! Pikkusen tuntuu mahtavalta! Arviointi kyllä inhottavasti menee vasta jonnekin reilun parin viikon päähän, mutta sille ei voi mitään, kun haluan kuitenkin ens viikon pitää keväällä opinnäytetyön teolla ansaittua lomaa. Sen jälkeen olis 2 viikkoa koulua, sitten toinen viikko lomaa, sen jälkeen 2 päivää varsinaisesti koulua ja sitten valmistujaiset!! Mähän oon oikeesti kohta valmis lähihoitaja! Nyt sen oikeesti vasta itekin tajuaa kun "ääneen sanoo".. Tässähän alkaa ihan hymyilyttää =)

Eilen oli kans neuvola.. Paineet ok, Hb:a ei katottu kun ollu niin hyvä aiemminkin.. maanantaina jo kävin yrittämässä neuvolaan, mutta se oliki väärä päivä.. Muisti on jossain alimmassa maan rakosessa.. Sillon maanantaina olin pihdannu vessassakäyntiä, kun piti antaa se 4 tunnin pissanäyte kun siitä otettiin bakteeriviljely... Onneks sitte terkka laitto sen labraan, ettei toista kertaa tarvinnu kärsiä.. ;) Sydänääniä kuunnellessa pikkunen oli niin vilkkaalla tuulella (ehkä osittain johtuen mun puoli tuntia aiemmin syömästä thai-ruoka-annoksesta kera chilikastikkeen..) että ei saatu varsinaisesti sydänääniä ollenkaan kuulumaan. Istukasta kyllä kuulu hyvin sykkeet ja terkka vaan kysy että jos rouvalle vaan kelpaa, kun tässä kuitenkin kuuluu syke, niin lopetetaan.. Melkeen 10 minuuttia siinä koitettiin saada vauvaa anturin kohdalle.. Se tuntu oikeen kiusaavan, kun kävi vähän väliä potkasemassa tai tekemässä kohalla kuperkeikan, mutta ei millään sitä minuuttia paikallaan, että ois saanu anturin kohalleen ja sykkeet kuulumaan. Ei kyllä ollu pienintäkään epäilystä siitä, että siellä ei olis elämää.. ;)

Paino mulla oli nyt laskenu edellisestä neuvolasta 300 grammaa.. ei kyllä yhtään haittaa.. Maha kuitenkin on jo sellanen pallo, että erehtyä ei voi!! Ensimmäisen odotuksessa mulla oli tässä vaiheessa tullu painoa 10 kiloa suunnilleen.. Lähtö BMI oli 20 ja kiloja kerty noin 35 kg. Nyt lähtö BMI oli 26.. ja kiloja tullu tässä vaiheessa +-0..

Mäki täällä oon ollu flunssassa puoltoista viikkoa.. Tai flunssassa oikeestaan viikon ja nyt on joku pöpö luultavasti keuhkoputkissa tai jossain sielläpäin, kun yskä ei meinaa hellittää ollenkaa.. Välillä (jatkuvasti..) tuntuu että jos yskis niin paljon ku yskittäis, ni oksentaisin.. Pitäs vissiin oikeesti mennä käymään lääkärissä.. sais jonku antibioottikuurin, jota ei kyllä yhtään tekin mieli syödä.. maha muutenki niin huonossa kunnossa..

Täällä tällasta.. Vielä sellanen, että koitetaan tässä ahkerasti pakata, kun puolentoista viikon päästä olis muutto edessä.. Toivottavasti tää yskäkin tästä helpottais, ni jaksais ehkä paremmin touhutaki, kun ei tarvis jatkuvasti röhiä..

Ainii sen verran voisin antaa vinkkiä flunssasena oloajan helpottamiseksi,e ttä jos ootte ihan kotona, ni ei muuta ku vaan valkosipulia vaan mahollisimman paljon.. Ruisleivän päälle oikeeta voita tai vähintään oivariinia ja siihen sitte valkosipulin kynestä ohkasia viipaleita ja tomaattia ja sen kanssa kun ottaa teetä, ni johan helpottaa.. Ja yöksi huivin sisälle valkosipulin kynsi pienittynä ja sitten se kaulaan tai jos on niin herkkä iho, ettei pysty suoraan kaulaan ni johonki tyynyn viereen kuitenki..

Mutta nyt annan koneen siipalleni, joka haluaa tehä HOPSia.. Se kävi nukuttamassa pikkuneitin, ihana rauha täällä :)

Hyviä öitä itse kullekin ja pyöreitä massuja!

Leeti rv 17+2

Vierailija
29/35 |
20.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus tänään puolivälissä ja eilenä rakenneultrassa kaikki hyvin! siellä se pikkuinen köllötteli ja kaikki näytti olevan juuri niinkuin pitääkin:) Pikkuinen kovasti siellä vilkutteli ja imeskeli peukaloaan. Sukupuoli jäi meidän toiveesta salaisuudeksi, joten ultraaja ei edes mennyt pyllyalueelle:) Nyt kyllä on nii-in helpottunut olo, josko tässä nyt voisi oikeasti alkaa uskomaan, että meille on vauva helmikuussa tulossa. HUI!

Lastwish aivan ihania ultrakuvia. Me saatiin kaverista vain yksi kuva mukaan ja se ei kyllä ollut kovin onnistunut otos.

Jonttu76, minä se olin joka ripuloin. Nyt on kyllä onneksi jo hellittänyt. Enkä edes tajunut kysyä asiasta eilenä lääkäriltä. No neuvola on parin viikon päästä, että jos asia silloin vielä vaivaa niin pitää ottaa puheeksi. Ihanaa kun sulla on vielä reissu edessä ja Thaimaahan. niin ihana paikka, olen kade! Vedät sitten vaan pientä juoksulenkkiä lentokoneessa niin selviät matkasta:)

Painoa mulle on tullut vajaa kolme kiloa. Samassa tahdissa näyttäisi nousevan kuin tytöisäkin aikoinaan. Mulla on aikaisemmista raskauksista kiloja tullut siinä kymmenisen hujakoilla kaikkiaan, että toiveissa olisi, et nytkin pysyttäisiin samoissa lukemissa!

Miina ja rv 20

Vierailija
30/35 |
20.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tuhisen yksinäni, nenä on ihan tukossa, esikoinen lähti pikkusisarusten kanssa pihalle ja pääsin viimeinkin taas nettiin kurkkimaan. Meillä kun on tuon kuopuksen kanssa tullut pieni ongelma nyt, kun saatiin vihoviimein pelaava laajakaista tänne kotiin. Neiti ei antaisi kenenkään muun olla koneen ääressä vaan aloittaa armottoman huudon aina, kun näkee jonkun lähestyvän vehjettä. Miten nopeasti tuo riippuvuus kehittyykään! Yhteys on nyt pelannut kohta peräti kolme päivää ja tyttö on koukussa - tai toivottavasti kyse olisi enemmän uutuudenviehätyksestä.

Meillä muuten keskimmäinen (5v poika) toivoo uudesta vauvasta tyttöä, kun muuten meillä on kuulemma niin kamala ukkolauma. No, oikeastaan sitä itsekin hieman toivoisi toista prinsessaa, vaikka enpä toisaalta ole ihan varma. Ainakin meillä pojat ovat olleet paljon helpompia... Vaikka kaipa tuo itsepäisyys ja periksiantamattomuus on enemmän persoonallisuus kuin sukupuolikysymys.

Sukupuolta tärkeämpää on se, että saataisiin mahdollisimman hyvät lähtökohdat elämälle, toiveissa on, että saisin kerättyä vielä paljon viikkoja, ettei meidän helmi vain päätä putkahtaa maailmaan joskus marras-joulukuussa.... Jouluvalmisteluista en ainakaan aio stressata. Kuusi vuotta sitten kävi niin, että aamulla 21.12.2002 mietiskelin vielä jouluostoksia ja päivällä olinkin synnyttämässä (rv31+1), laskettu aika oli 21.2.2003, joten tuli hieman suunnitelmista poikkeava joulu.

Poika oli 1730g ja 41cm, ja loppujen lopuksi kaikki meni ihan hienosti. Keskosuudelle ei syytä löytynyt, mutta seuraavassa raskaudessa kohdunsuu aukesi myös viikolla 31 ja jouduin vuodelepoon. Pojan kansssa olemme päätelleet, että hänellä oli vain kiire katsomaan joulupukkia, joka oli vieraillut keskolassa ja jättänyt 3pv ikäiselle keskoselle sukat kaapin päälle. Joten muistakaa kaikki, että ensi joulukin tulee ja tänä vuonna kannattaa ottaa rennosti, jotta vauvat eivät luule kyseessä olevan aivan ainutlaatuinen tapahtuma.

Tulipa pitkä sepustus - lapset huutelee ovella, pakko sammuttaa kone ja painua pihalle ennen kuin tyttö yllättää.

Katjalah+nelonen rv19+6

Vierailija
31/35 |
20.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnittelut ainakin Lastwishille ja Miinalle hyvin mnneistä ultrista!

Meillä ultra nyt perjantaina.

Tähän asti raskaus mennyt "melko huomaamattomasti" (siis ei sananmukaisesti, maha on VALTAVA!!!), eli ei kummempia oireita.

Nyt torstaina kun pyöräilin töistä kotiin ylämäkeä, tuli ikävän tuntuisia suppareita, joita tuli aina kun ei muistanut varoa. Nyt seuraavina päivinäkin niitä on tullut, jos on vahingossa liikaa rehkinyt. Tänään olen kyllä jo muistanut varoa aika hyvin. Se kun olen niin tottunut tekemään asioita vauhdilla ja liikkumaan jonkun verran, niin vaikeelta tuntuu tehdä kaikki rauhallisemmin.

Ja oikeesti toivon siis, ettei supistukset ylly tms. ennenaikaiseen synnytykseen niinkuin Katjalah edellä kuvailee... Yrittäjä kun olen ja sijaista en itselleni vielä ole löytänyt ja asiakkaita en halua dumpata muualle... Enkä toisaalta kyllä haluaisi liikuntaakaan hirveesti vähentää, ptkiä koiralenkkejä ja kevyttä jumppaa.

No mutta, liikkeeitä tuntuu jo aika hyvin. Ekat selvät oli rv 18+1, mutta th:n kanssa pääteltiin, että kyllä nuo aiemminkin tuntuneet jonkunlaiset kuplinnat on niitä ollut.

Eipä nyt tuu muuta mieleen, hyviä vointeja jokaiselle!!

V rv 19+2 (?)

Vierailija
32/35 |
21.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin ultra takana ja kaikki oli oikein hyvin, aamujumpat oli parhaillaan käynnissä ja kovasti kurkotteli kädellä jalkaansa :) Oltais haluttu tietää onko tulossa tyttö vai poika, mutta eipä se suostunut meille näyttämään kalleuksiaan, aina oli napanuora edessä. Nyt saadaan sitten jännittää syntymään saakka kumpi sieltä tulee. Ei varmaankaan aiota 4D ultraan mennä.

Neljä kiloa on tähän mennessä tullut painoa, toivottavasti ei ihan hirveästi kertyisi, mutta ei kait siihen voi hirveästi itse vaikuttaa. Herkkuja on tullut mussutettua vähän turhankin paljon, mutta olen antanut siihen vapauden kun ei lähtöpainokaan nyt niin kovin hurja ollut. Onneksi on iso koira niin päivän liikunnat tulee tehtyä satoi tai paistoi. Tänä aamuna en ollut kyllä kovin iloinen kun koiraneiti päätti käydä kieriskelemässä metsässä märässä mätälammikossa ja haisi aivan järkyttävälle ja oli yltä päältä ruskeassa liejussa. Koiranomistajan iloja!

Ilmeisesti minulla ei ole vielä supistellut, ei oikein osaa sanoa kun en ole ennen kokenut supistuksia. Ilmeisesti sen sitten tietää kun niitä tulee?

Mukavaa sunnuntaita! Täällä näyttäisi ainakin paistavan pitkästä aikaa aurinko :)

mandariini80 rv 20+5

Vierailija
33/35 |
21.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mandariini80: mulla on tässä raskaudessa ollut pieniä supistuksia viikolta 16 lähtien. Sen takia niin varpaillaan koko ajan olenkin ja hermoilen, kun kuitenkin on se yksi ennenaikainen synnytys takana... kipeitä eivät ole olleet, mutta selvästi tuntee, kuinka vatsaa kiristää ja kohtu kovettuu. Yleensähän harjoitussupistukset eivät ole mitenkään vaarallisia eivätkä vielä tässä vaiheessa varmaan saa aikaan muutoksia kohdunsuulla, mutta kuitenkin odotan äitipolikontrollia tuossa 25 viikon vaiheilla kuin kuuta nousevaa, jotta saan tilanteen selville. Siis, nämä harjoitussupistukset kuuluvat asiaan, mutta mun tilanne on hieman erilainen tuon historiani takia, turhaan luultavasti jännitän.

Katjalah+nelonen rv 20+0

Vierailija
34/35 |
21.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taasen,

tervetuloa kaikille uusille :) Onnittelut kaikille hyviä uutisia saaneille ja kiitokset ultrakuvista :x

Täällä masu on kasvanut ihan silmissä viimeisen noin viikon aikana. Olen kertoa räpättänyt vauvauutiseni lähes kaikille tapaamilleni tutuille, tuntuu mukavammalta että tietävät odotuksesta kuin että ajattelisivat vaan, että onpas tuo lihonut... Hauskaa myös seurata ihmisten erilaisia reaktioita. En kyllä tiedä, paljonko painoa on tullut, kun tuo kotivaaka on niin epäluotettava vehje ja seuraavaa neuvola-aikaa saan soittaa vasta 2.10 olevan rakenneultran jälkeen (olen siis käynyt siellä kerran heinäkuussa ja esikkoa odotan...). Mitä nyt tuttavien vaa'oilla olen hyppinyt ja vertaillut kotivaa'an lukemiin, niin ehkä painoa on tullut tähän mennessä jotain pari kiloa. Lähtöpaino ei ollut kovin paljon, joten ei kai tuosta kannata stressata.

Liikkeitä tuntuu jonkin verran, olen alkanut uskoa että kyllä se epämääräinen kuplinta on sitä itseään... ;) Keskiviikkona alkaa se raskausajan joogaryhmä, kivaa.

Kirjoittelemisiin :)

- Metta ja masuhelmi rv 17 + 5

Vierailija
35/35 |
21.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas väsyttää! Meillä oli vieraita eilen ja tuli valvottua luvattoman myöhään, tänään on päivä mennyt sitten aika lailla torkkuessa. Mutta mukavaa oli ja tuli kotikin puunattua kerrankin siistiin kuntoon. Eilen tuppasi kyllä vähän kiukkuisesti supistelemaan, kun riehuin vessaharjan kanssa kiireissäni. Huomasi kyllä, että sellaista hoppua ei voi enää pitää.

Lastwishillä oli kivoja kuvia! :)

Ja ihanaa, että Miinallakin oli ultra mennyt hyvin ja voit tuulettaa!! Olen tosi iloinen puolestasi! :) Muillakin oli hienoja ultrakuulumisia, kiva!!!

Leetille onnea lähestyvästä valmistumisesta, se on aina hieno juttu!

Katjalahille tsemppiä flunssan kanssa! Meillä molemmat toivovat pikkuveljeä. Vähän on yritetty varoitella, että sieltä voi tulla jotain muutakin... Toivottavasti vauva ymmärtää pysyä yksiössään määräpäivään asti eikä lähde taas joulupukin perään!

(.) Ei kummempia. Vieraiden aiheuttaman herkuttelun takia vauveli on varmaankin taas enemmän liikkunut, sokerihumalassa raukka. Ja viime yönä näin hauskaa vauvaunta: Siinä oli tapahtunut jotain aiemminkin, mutta muistan, että nousin autosta ja minulla oli vauva kainalossa ja vauva oli siinä valkoisessa toppapuvussa, jonka olen ostanut..! Vauva nukahti siihen kainaloon tyytyväisenä ja naapurin rouva ihmetteli, että onpa tyytyväinen vauva! :) Suunnilleen tuollaista se varmasti tulee olemaan... :D

Hilpsu rv 20+2