Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Entinen esimieheni ei hyväksynyt Linkedin-yhteydeksi, onko korrektia?

Vierailija
22.01.2025 |

Tuntuu aika oudolta. Esimieheni oli vanhanaikainen, suhtautui hieman vähättelevästi naisiin. Mutta enkö useita vuosia yrityksessä ahkerasti työskennelleenä ollut edes yhden napin painalluksen arvoinen?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

LinkedIn tai muut somealustat eivät oletettavasti liity työhösi. Et kai sä voi olettaa pomosi hyväksyvän sun FB ystäväpyyntöäkään.

Mut joo, onhan se outoa, että ei hyväksy, jos kerran tuntee sinut ja on jopa pomosi. Joillain on LinkedInissä naurettavan tiukka linja, ja jotkut taas hyväksyvät ihan tuntemattomienkin pyynnöt.

Vierailija
2/20 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olette ylipäätään koko sovelluksessa?

Mitä hyötyä siitä on ja miksi siihen kannattaisi/pitäisi liittyä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LinkedIn tai muut somealustat eivät oletettavasti liity työhösi. Et kai sä voi olettaa pomosi hyväksyvän sun FB ystäväpyyntöäkään.

Mut joo, onhan se outoa, että ei hyväksy, jos kerran tuntee sinut ja on jopa pomosi. Joillain on LinkedInissä naurettavan tiukka linja, ja jotkut taas hyväksyvät ihan tuntemattomienkin pyynnöt.

LinkedIn on ihan eri asia kuin joku FB, ja liittyy nimenomaan työasioihin. Outoa käytöstä siis tuolta tyypiltä.

Vierailija
4/20 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista, mutta täysin sallittua 

Vierailija
5/20 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse esihenkilönä en linkkarissa pariudu "alaspäin", koska en koe siitä olevan ammatillisessa mielessä hyötyä seuraavaa työpaikkaa etsiessä.

Vierailija
6/20 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse esihenkilönä en linkkarissa pariudu "alaspäin", koska en koe siitä olevan ammatillisessa mielessä hyötyä seuraavaa työpaikkaa etsiessä.

Pariudu? Hyötyä?

Olet taatusti ihana esihenkilö.

Vierailija
7/20 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen se liittyi työasioihin, nyt valitettavasti ihmiset jakaa siellä muutakin itsestään. Eikä ne kiinnosta minua tippaakaan. 

Vierailija
8/20 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa työpaikkailmoituksista julkaistaan vain siellä ja joskus työnantajat ehdottelevat suoraan.

Vierailija
9/20 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pariudu? Hyötyä?

Olet taatusti ihana esihenkilö.

Siitähän Linkedinissä on kyse: toisista hyötymisestä ja pyrkyryydestä omien kontaktien avulla.

Vierailija
10/20 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa työpaikkailmoituksista julkaistaan vain siellä ja joskus työnantajat ehdottelevat suoraan.

Viimeinen asia mitä haluan on että työnantaja ehdottelee suoraan. 

Vierailija
11/20 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta silti odotat, että jotkut muut pariutuvat alaspäin sinun kanssasi? Vai pariudutko vain itsesi kanssa samalla tasolla organisaatiossa olevien kanssa?

Kaikke älytöntä ja naurettavaa olen siellä nähnyt, mutta tässä olikin ihan uusi juttu. 

Vierailija
12/20 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo vain siitä miten typerä koko LinkedIn on. Täynnä pelkkää itsensä kehumista ja loputonta 💩jauhamista.

Vierailija
13/20 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tapana verkostoitua samalla alalla olevien kanssa. Ihan asemasta riippumassa, koska se asema useinkin vaihtelee työuran aikana. Et voi tietää, tuleeko entisestä alaisestasi joskus toisen yrityksen johtaja. Tai tuleeko nykyisestä esihenkilökollegastasi jossain organisaatiomuutoksessa asiantuntija ilman esihenkilöasemaa. Sinun oma asemasikin voi muuttua työuran aikana vielä moneen kertaan. 

Vierailija
14/20 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tapana verkostoitua samalla alalla olevien kanssa. Ihan asemasta riippumassa, koska se asema useinkin vaihtelee työuran aikana. Et voi tietää, tuleeko entisestä alaisestasi joskus toisen yrityksen johtaja. Tai tuleeko nykyisestä esihenkilökollegastasi jossain organisaatiomuutoksessa asiantuntija ilman esihenkilöasemaa. Sinun oma asemasikin voi muuttua työuran aikana vielä moneen kertaan. 

No jos esimies tietää että AP:sta ei koskaan tule mitään?

Vierailija
15/20 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tuota jää suremaan. Minä ainakin poistin entisen esihenkilöni Linkedin-kontakteista heti kun lopetin työt kyseisessä työpaikassa. Voi olla, että siitä olisi ammatillisen verkostoitumisen kannalta ollut hyötyä, mutta elämänlaatuni on parempaa, jos en nyt vähään aikaan näe hänen postauksiaan. 

Vierailija
16/20 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko esimiehesi edes LinkedInissä? Olen itse saanut useita pyyntöjä ryhtyä jonkun kontaktiksi LinkedInissä, vaikka en ole koskaan tehnyt sinne tunnusta tai profiilia.

17/20 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun entinen esihenkilö poisti mut facekavereista, ku lähdin oikeisiin töihin 😂

Vierailija
18/20 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, eipä vaikuta siltä, että olisi mulle mitään iloa/hyötyä

Jatkossakin jos työpaikka on vaan siellä ilmoitettuna niin sit se on, kuten myös tapahtuma tai kauppa joka on vaan Facebookissa, ne jää multa huomioimatta koska en ole myöskään siellä

En kyl kaipaisi mitään random some yhteydenottoja, jos jollain on tulenpalava hinku saada just mut töihin niin ottakoot yhteyttä puh tai s-posti 

Vierailija
19/20 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina kannattaa muistaa, että tämän päivän alainen voi hyvinkin olla huomisen asiakas, kolleega tai pomo.

Vierailija
20/20 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, mutta siellä kaikki on mahdollista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi