Vesikuppi labbikselle
Onko täällä labbiksenomistajia? Onko suositella vesikuppia josta lurppahuulisen koiran juodessa ei vesi roiskuisi pitkin lattioita?
Kommentit (31)
Miksi koiravihaajat vaivaudutte edes lukemaan avauksia koiriin liittyen?
-ap
Meidän labbiksella oli kupit telineessä ja siihen alle laitettiin iso kengille tarkoitettu kurakaukalo, ilman sitä olisi laminaattilattia ollut entinen
Iso lasikulho, kestolasinen. Täyttää puolilleen, voi pestä astianpesukoneessa.
Katso els pet sivustolta. Meillä kuppi sieltä, ei roiski juodessa.
Meillä on juomakuppi kylppärin lattialla, käy siellä juomassa, muuten ois parketit pilalla. Jos satun huomaamaan että käy juomassa, kuivaan leuan pyyhkeeseen. Kuulostaa hullulta, mutta siihen sieniturpaan uppoaa uskomaton määrä vettä.
Näin joskus videon, jossa labbis oli opetettu painamaan alaleuka kupin viereen kiinnitettyy sieneen juomisen jälkeen, sepä oiskin hyvä taito!
Els pet Splash frii, en tiedä, myydänkö lemmikki liikkeissä, mutta netistä voi tilata, ei pahan hintanenkaan.
Meidän labbiksella on kaksi kuppia sisäkkäin. Varsinainen kuppi jossa vettä on isomman laakean sisällä. Ovat laminaattilattialla ilman mitään alustaa.
Kiitos asiallisille vastaajille! Meillä koira myös latkii kerrallaan paljon. Siksi mietityttää, jos olisi tuollainen säännöstelijä, että joisiko sitten enää tarpeeksi. Ei kovin usein käy juomassa. Meillä on kuppien alla silikoninen alusta jossa pieni reuna, mutta se ei riitä ja se myös menee hetkessä ihan limaiseksi vedestä. Alusta ei myöskään ole tarpeeksi iso kupin kokoon verrattuna. Kurakaukaloa voisi harkita kyllä.
En koe, että kuonosta valuisi pahasti enää juomisen jälkeen vettä.
Onko kenelläkään kokemuksia ns. loiskumattomista kupeista joissa reuna kaartuu keskustaa kohti? Esim. Dogman Sara on tällainen kuppi.
Olen myös miettinyt isompaa kulhoa, esim. teräskulhoa jossa olisi korkeampi reuna ja joisi sieltä alempaa.
-ap
Ei sellaista ole. Taitaa olla rotuominaisuus että juodessa loiskuu ja sitten se viimeinen suullinen jää poskiin vellomaan ja valutetaan sitten ympäriinsä... Itse hankin Ikeasta tälläisen kurakaukalon:
https://www.ikea.com/fi/fi/p/baggmuck-kenkaematto-sisae-ulkokaeyttoeoen…
Suurinosa jää kaukaloon- sitä viimeistä huikkaa lukuunottamatta :)
Kylpyhuonematto, kuramatto, eteismatto.
Ei sellaisia ole. Täällä vesikuppi alustalla ja pyyhe alla. Vettä tiputellaan joka puolelle ja loput pyyhitään mun vaatteisiin tai kissan turkkiin. Labradorinnoutajan elämää se.
Suuri kivinen tai savinen kukkaruukku.
Se ylähuuli on niin lerppa, että kun vetää kielellä vettä suuhun, niin huuli leviää sivulle ja sieltä falskaa osan vedestä ulos samalla :)
-ap
Eipä taida moinen onnistua.
Labbiksella on aina vauhti päällä, myös vettä juodessa.
Jaa-a mun kokemuksen mukaan juominen ei ole ongelma, vaan se kun nostetaan pää kupista ja jäädään maiskuttelemaa lopuksi, niin puolet valuu lattialle 😁
Ämpäri.