Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläkejärjestelmän suuri epäkohta

Vierailija
22.01.2025 |

Työeläkejärjestelmä kustantaa itse itsensä. Ongelma on muualla: maataloudessa ja yrittäjillä maksetaan liian pieniä eläkemaksuja tai oikeastaan maksetaan eläkkeitä, joihin ei ole varaa. Siksi työssä käyvät ja työeläkkeellä olevat veronmaksajat joutuvat pumppaamaan niihin pari miljardia vuosi vuoden perään. Se on Suomen eläkejärjestelmän suuri epäkohta. (Seppo Koskinen, HS kommentti)

Tässä ei ole minkäänlaista talonpojan järkeä Näin eläkeläiset kommentoivat järjestelmän uudistusta https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000010975433.html

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjälle yel on silkka lisävero ja maaiman surkein ja kallein eläkevakuutus. Yksityinen eläkesäästäminen on järkevää

Vierailija
2/3 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuret ikäluokat väittävät maksaneensa eläkemaksuja koko työuransa ajan. Palkansaajalta alettiin periä työeläkemaksua 1.1.1993 alkaen. Aika paksua puppua meille syötetään, että suuret ikäluokat ovat maksaneet työeläkemaksua koko työuransa ajan. Vastineeksi saivat kuitenkin sopivasti kikkailtua superkarttumat, että eläkkeet saatiin suuriksi. Riitti, että painoi viimeiset 5 vuotta hulluna duunia, niin kyllä kassa nyt kilisee.

Niin, että oonko katkera? No ihan takuulla olen, kun olen älynnyt, että minkälaista pyramidihuijausta me nykyiset työeläiset joudumme maksamaan.

Lakisääteistä työeläkemaksua peritään suhteessa työntekijöille maksettaviin palkkoihin. Yksityisillä ja julkisilla aloilla työeläkemaksun maksavat työntekijät ja työnantajat yhdessä. Työntekijän sukupuoli ei vaikuta työeläkemaksun suuruuteen. Sen sijaan työntekijän ikä vaikuttaa työeläkemaksuun siten, että 5362-vuotiaiden työntekijöiden maksuosuus on hieman suurempi ja vastaavasti työnantajien maksuosuus tällöin hieman pienempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuret ikäluokat väittävät maksaneensa eläkemaksuja koko työuransa ajan. Palkansaajalta alettiin periä työeläkemaksua 1.1.1993 alkaen. Aika paksua puppua meille syötetään, että suuret ikäluokat ovat maksaneet työeläkemaksua koko työuransa ajan. Vastineeksi saivat kuitenkin sopivasti kikkailtua superkarttumat, että eläkkeet saatiin suuriksi. Riitti, että painoi viimeiset 5 vuotta hulluna duunia, niin kyllä kassa nyt kilisee.

Niin, että oonko katkera? No ihan takuulla olen, kun olen älynnyt, että minkälaista pyramidihuijausta me nykyiset työeläiset joudumme maksamaan.

Olin työelämässä 1977-2021, millaiset superkarttumat mahdoin saada?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän