meneekö pyyhkeet joskus vanhaksi? ostin omani 2005 ja käytössä edelleen
Siis käsipyyheet ja suihkupyyheet. Yhdestä pyyheestä katkesi se ripustusnaru, joten sen jouduin heittämään roskiin joskus 2015.
Kommentit (33)
Ei mee ellei homehduta kaapissa.
Sain itse joululahjan nimeltä maintsemattomalta, pyyhe jonka henkilö itse saanut toiselta vuosia sitten ja jemmattu kaapissa niin että haisi pistävälle homeelle.
Meni roskiin
Minulla on yksi pyyhe joka on 1977 ostettu.
Yhtenä hellekesänä paksu froteepyyhe alkoi haisemaan. Sen jälkeen aina ollut ohuet käsipyyhkeet.
Mulla on käytössä pyyhkeitä ja liinavaatteita 1980-luvulta. Siihen aikaan vielä tehtiin kestäviä tekstiileitä.
Perin isoäitini pyyhkeet 1800-luvun lopulta ja ovat edelleen käytössä. Ripustuslenkkejä olen uusinut niihin, kun niissä ei sellaisia alunperin ollut. Käytän yleensä pyyhkeet loppuun.
Meillä kyllä likastuu lapsiperheessä käsipyyhkeet niin ettei ne tule puhtaan näköisiksi enää millään kikoilla. Siinä kohtaa ne menee remonttihommiin käytettäväksi ja ostan uudet siistit käyttöön.
En taida omistaa yhtään kylpypyyhettä, jotka olisivat tältä tai viime vuosikymmeneltä. Kaikki vanhempia. Vanhimman ikää en edes tiedä, mutta arvelen, että 50-luvulta tai vanhempi.
WC:n käsipyyhkeitä on sentään viime vuosikymmeneltä ja keittiöpyyhkeitä uusiakin. Mutta niistäkin vanhimmat 70-80-luvuilta.
Juuri silitin pyyhkeitä, joita mummoni oli tehnyt omista kasvattamistaan pellavista. Itse olen kuusikymppinen joten mummoni nuoruudesta on jokunen vuosikymmen.
Itse virkkaan uuden ripustuslenkin, helpompaa kuin ottaa ompelukone esille.
Vierailija kirjoitti:
Yhtenä hellekesänä paksu froteepyyhe alkoi haisemaan. Sen jälkeen aina ollut ohuet käsipyyhkeet.
Pyyhkeitä pitää vaihtaa riittävän usein ja pestä tarpeeksi kuumassa vedessä, eikä kosteana sulloa kaappiin.
Taidan katsoa ja nokittaa. Aivan tarkkaa vuotta en muista mutta koska lopetin harrastuksen vuonna 1980, tuon Speedon (kilpauimarien käyttämä merkki) pyyhkeen olen ostanut ennen sitä.
Ei ole ollut enää pariin vuosikymmeneen aktiivisessa käytössä mutta satunnaisesti otettu mukaan uimarannalle, kylpylään tai mökille kun on ollut tiedossa että pyyhe menee sellaiseen ympäristöön että se pitää pestä yhden käytön jälkeen.
Vähän ohentunut ja näkyvää kulumaa mutta värit edelleen todella kirkkaat. Mitä ihmeen värejä siihen aikaan oikein käytettiin 100% puuvillassa?
Niissä lukee parasta ennen päiväys . Sen jälleen muuttuu kelvottomaksi . Muutama viikko yleensä käyttöaikaa . Mulla niissä lukee 25.2.25.
Yritätkö olla vitsikäs?
Ei hyvää pyyhettä heitetä ripustuslenkin katkeamisen vuoksi roskiin. Ei niissä ole mitään parasta ennen-päiväystä. Kyllä pyyhkeetkin kuluvat, mutta kuluneillekin on monenlaista käyttöä.