Hometalo
Tuttavani muutti pois vuokra asunnostaan, koska asunto oli homeinen. Tämä tuttava sai runsaasti oireita ja mittauksissa sitten todettiin asia. Nyt huomasin tuttavan myyvän huonekalujaan nettikirppareilla, esimerkiksi sohvaa, sänkyä ja mattojaan. Myynti ilmoituksessa pyydetään noutamaan kamat homeasunnolta, eli ei jaksa hankkiutua kamoistaan itse eroon. Onko ihan ok toimintaa?
Kommentit (12)
Ei homekasvusto leviä irtaimiston mukana. Se se vaatii aina kosteutta kasvaakseen.
Nyt olen korjannut tämän yleisen harhaluulon. Saat taas jatkaa arkeasi yhtä tietoa rikkaampana. Huuda hep, jos haluat minun korjaavan jonkin toisenkin väärän tiedon maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Voithan sä kommentoida kaikkiin ilmoituksiin ja kysyä, että oliks nää sieltä homeisesta talosta ja onko tutkittu että on puhtaita? Siinä voi mennä ystävyys kyllä
Näin ensin ajattelinkin tehdä, mutta tämä tuttava on aikamoinen uhriutuja ja en halua hänen hyökkäystutkalleen.
Vierailija kirjoitti:
Ei homekasvusto leviä irtaimiston mukana. Se se vaatii aina kosteutta kasvaakseen.
Nyt olen korjannut tämän yleisen harhaluulon. Saat taas jatkaa arkeasi yhtä tietoa rikkaampana. Huuda hep, jos haluat minun korjaavan jonkin toisenkin väärän tiedon maailmassa.
Kiitos tiedosta. Luulin tosiaan, että myös näistä huonekaluista joku voisi saada oireita. Mutta hienoa jos näin ei ole, sittenhän asiassa ei ole mitään väärää ja sehän kysymykseni oli.
En kyllä haluaisi homeisia huonekaluja asuntooni. T. Homeille altistunut allergikko
Kerran hain tori.fi; sitä "annetaan matto", oli niin nätti että lähdin hakemaan.. omakotitalon pihassa nainen tuli tuomaan se kun lapsi huusi taustalla että "annatko sä äiti sen meidän koiran nukkumamaton pois"? Teki mieli kääntyä autolla ja viedä se takaisin siihen pihan nurkalle.
Joo luksusta en lähtenyt hakemaan mutta en nyt itse olisi koiran mattoa antanut, tiesitä kirppuja tulee mukana.
Vierailija kirjoitti:
Leviää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leviää.
Itiöt voivat levitä ja aiheuttaa oireita, mutta ei home leviä itiöiden mukana, jos elinolosuhteet sille eivät ole kunnossa. Ja siellä missä home voi elää, se elää jo, koska itiöitä on kaikkialla.
-eri.
Homeenhaju tarttuu kankaisiin huonekaluihin. Tarttuuhan haju vaatteisiinkin, silloin tällöin kaupassa haistaa, kuinka home haisee jonkun vaatteista. Usein ikävä kyllä vanhempi ihminen/pariskunta, hieman sääliksi joskus käy. Mutta ei siitä oikein huomauttamaankaan viitsi mennä. 😟
Tottakai home ja homeenhaju on tarttunut myös huonekaluihin. Kyllä täytyy olla tietyntyyppinen luonne, että siirtää moiset ongelmansa toisilleen ihmisille ilman mitään tunnontuskia.
Nykyajan ihmiset ovat itsekkäitä. Kun vaan saa ongelman omista käsistä pois niin mitäpä väliä muilla.
Voithan sä kommentoida kaikkiin ilmoituksiin ja kysyä, että oliks nää sieltä homeisesta talosta ja onko tutkittu että on puhtaita? Siinä voi mennä ystävyys kyllä