Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmisten paino on muuttunut järkyttävästi 2000-luvun alusta

Vierailija
20.01.2025 |

Olen katsellut 2000-luvun ensivuosien suomalaisia elokuvia, tv-sarjoja, mainoksia ja aikakauslehtiä. Ihmiset olivat nykyiseen verrattuna hoikkia. Toki näkyi vielä ysärin laihuusbuumin ihannointi, kun mallit olivat todella laihoja. Tavalliset ihmiset eivät olleet niin ylipainoisia kuin nykyään. Lihavat keski-ikäiset näyttäisivät olleen silmämääräisesti suunnilleen luokkaa 165 cm/75 kg, nykyään taas ylipainoa on monilla useita kymmeniä kiloja. Sairaalloisen lihavia en muista juuri nähneeni tuolloin.

Minä olin tuolloin kouluikäisenä 160 cm/60 kg, olin sen ajan mittapuulla lihava ja sain kuulla painostani. Nyt kun vertaan silloista itseäni nykyteineihin, niin ei minua nyt kommentoitaisi lihavaksi enkä olisi nykyteineihin verrattuna lihava. Nykyisin on paljon todella ylipainoisia koululaisia ja teinejä, joita ei omassa nuoruudessani juuri ollut. Omana kouluaikanani tuollaisia 170 cm/100 kg teinejä saattoi isossa monen sadan oppilaan yläkoulussa olla muutama, nykyisin paljon enemmän.

Ja kun joku tulee kommentoimaan, niin tämä painon muuttuminen koskee niin miehiä kuin naisia.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisistä on tullut myös paljon pitempiä.

On, mutta se ei kuulu mitenkään ylipainoon

Vierailija
22/28 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa on yksinkertaisesti tarjolla paljon enemmän, helpommin ja epäterveellisemmässä muodossa kuin ennen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva maksaa näiden lihavien terveydenhuoltomenot 🤷 

Vierailija
24/28 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskit naurattaa, kun yrittävät uskotella itseään että ovat kauniita. Hahaha!

Vierailija
25/28 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kauheaa!!! Pitäisikö heidät a m pu a vai mitä tehdään r e t a r d i? Kun ihan televisio-ohjelmissa oli normaalipainoisia ihmisiä? Vi tt u mikä aloitus

Pitäisi heittää roskiin margariinit ja kaikki pehmeät rasvat. Pehmeät rasvat lihottavat. Suomalaiset alkoivat lihomaan kun tuli Pohjois-karjalan projekti.

Unohtui K-piikki! 

Haista nyt jo v**ttu.😡

Koronaa ei ole  montaa vuotta ollut , mutta ylilihavia 20 vuotta

Vierailija
26/28 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pajonko painat, pituus ja kilot?

Vierailija
27/28 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läski jankuttaja aloitti taas, jolla oma elämän sisältönä läski/toisten läski, LÄSKI-FETISSI   :)

Ja siellä läski johon kalikka kopsahti heti;)

Vierailija
28/28 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

25v sitten ei kukaan tutuistani (n 162-165cm) painanut 75 kiloa!! Itse painoin 4 lapsen jälkeen 63kg ja olin pyöreähkö, monet ystävättäreni vielä alle 60 kiloa reilusti. 

Nyt painan 72kg ja olen lihavin meistä edelleenkin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi