vastaako jonathanin sydvestit hyvin kokoansa? kiire!!
olen hankkimassa jonathanin sydvestiä postitse ja kovasti mietin kokoa. pojan talvihatut ovat kokoa 48 sekä 50, mutta meillä oli viime keväänä myös reimatecin sydvesti käytössä kokoa 50 mutta se on jo tosi nafti. mitenkähän on näiden jonathien laita. mikähän koko kannattaa hankkia? kiitos avusta!!
Kommentit (7)
Jonathanin sydvesteissä on ollut ainakin aiemmin kiristysmahdollisuus, joten on voinut hyvin pitää jo vähän reilua hattua ja sitten löysentää kiristystä pään kasvaessa.
Tällä tavalla meillä on mennyt sama hattu kaksi vuotta, ostettu siis numeroa isompana ja kiristyksellä on saanut hyvin istuvaksi.
Minusta Jonathanit tosi isoja. En nyt niin tarkkaan noista sydvesteistä muista, mutta talvihatuissa Jonathanin koko 52 on minusta mennyt pojalle yhtä pitkään kuin muiden valmistajien 56. Sanoisin, että on siis ainakin 2 numeroa isompia kuin mitä kokonumero antaa ymmärtää.
Meillä on tytöllä 52-numeron pää ja hänellä on parhaillaan käytössä Jonathanin 56-numeron sydvesti. Hatussa on nimittäin tosi hyvä kiristyssysteemi ja sillä saa noinkin ison hatun istumaan tosi hyvin. Itse olisin ottanut 54:n hatun, mutta myyjä suositteli isompaa ja oikeassa oli.
Mahtuvat kyllä taatusti niin pitkään kuin kokonumero kertoo, mutta niitä saa tosi reippaasti pienennettyä sen kiristyksen avulla, kuten muutama jo sanoikin :) Eli kannattaa ottaa iso, menee tosi pitkään.
eli mun kannattaa varmaankin ostaa mahdollisesti jopa koko 54 kokoinen hattu pojalleni jonka py on 50cm. Kiitos paljon!!!
Tytön py on 50cm. Ostin juuri vk-sydvestin, kokoa 52 ja kävin oitis vaihtamassa sen kokoon 50. Ovat niin älyttömän isoja, verrattuna talvisydvestiin mielestäni, koska toppausta ei ole niin paljoa. Koko 50 on tosi reilu myös kypärän kanssa. Tyttö on nyt 2.5-vuotias ja koon 48 vk-sydvesti myös vielä hyvin mahtuu. En näe syytä ostaa hemoisoa, sillä mitoitus on muutenkin reilu ja hattu suht edullinen.
Meillä pojalla Jonathanin talvihattu kokoa 50 eikä voi unelmoidakaan että Reimatecin sama koko menisi. Eli Jonathan on selvästi reilumpaa kokoa.