>*>*ENSKAT perjantai-pulinoineen*<*<
Linkki torstain turinoille:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9730293&p=1&tmode=1&smode…
Kommentit (20)
[color=hotpink]
Olitkin ehtinyt pinoon sillä välin, kuin mä kirjotin viestiä. Kerkesin sitä puhumista tuputtaa, en tarkoittanut ärsyttää. Anteeksi. Jospa sun miestä vaan alkaa jännittää ja stressata niin, että on ihan lukossa? Toivon tosiaan, että saatte pian sovinnon aikaan. Riitely on niin kurjaa. Jaksuja sinne ja ISO voimahalaus!
Ja muuten, missäs on [b]Viipuli[/b]? Heti ilmoittautumaan!!!!
Kesis taas
Kyllähän mullakin puhua haluttais, mutta kun tosiaan tuo ukkeli menee ihan lukkoon... -en viitsi edes yrittää :( En nyt tiedä miten tämä tilanne lähtee purkautumaan, alkaa olla kyllä jo niin solmussa, että uh huhh..
Sere again
Viikonloppu jälleen! Lomaviikko meni ihan liian nopeasti, ei mun mielestä työviikot näin äkkiä mene. =/
Tuosta miehelle puhumisen vaikeudesta.. En kanssa jaksa ymmärtää mikä siinä on. Ehkä just toi mitä KESIS sanoi että me ehkä luullaan että miehetkin osais ymmärtää niitä sanattomia viestejä paremmin. Sit tulee niitä yhteentörmäyksiä kun ei puhutakaan samaa sanatonta kieltä.
Kissa pöydälle vaan, onhan se huomattu parhaaksi konstiksi, mutta kun se on ah niin vaikeaa aloittaa!
PI-KI voi muruseni, eiköhän se lähtö vaan teillekin tule, KUKAAN ei ole sinne ikuna jäänyt. *jaksuhalitus*
COLTSFOOTilla on vimppa duunipäivä! Hienoa! Eiköhän sitä puuhaa riitä äippälomallekin. Tai sit vaan huilailet.
MAMMIS meille tulee keittö Puustellista, niinkuin tuli viime vuoden alussa kylppärikin. Ukkokullan eno on siellä edustajana, niin saadaan ehkä vähän jotain etuisuuksia. ; )
GREETAS mulle kans terkka sanoi just eilen neuvolassa, että mahan kasvua ei tästä lähtien voi olla huomaamatta eikä sitä voi estää. =) Kasvuspurtteja siis todennäköisesti luvassa. Näillä viikoillahan 23+ on se ison kasvun aika, joten ehkä tästä tuplaantuu piankin.
IIDALINNEA saa miehen lomailemaan kotiin. Mukavaahan se on viettää aikaa yhdessä. Mäkin toivoisin että mies sais lomaa, mutta kun on ollut alle vuoden töissä niin ei ole vielä mitään talvilomaa. =/ Ja nytkin se on ollut koko viikon reissussa. Aamulla soitti että on sentään tulossa kotiin tänään illalla. <3
SERE Jaksuja ihan hurjasti. Ehkä pieni mykkäkoulu sitten tepsii sun mieheen paremmin. Meillä on vähän silleen sama, että aika helpolla Ukkokulta menee keskustelussa puolustuskannalle ja sit on riita pystyssä. Vaikkei mun tarkoitus ainakaan ole mitenkään syytellä tms, vaan KESKUSTELLA, mutta se on heti piikit pystyssä.
*halitus*
KESIS ei tiedä onko viikonloppu vai arki. =) Sitä se lomailu teettää. =)
(.)
Tuosta mun painostani.. Onhan se siis kertakakkisen ihanaa ettei sitä ole tullut enempää. Etenkin kun mun bmi on ollut 30 kun tähän raskauteen on lähdetty. Eli ei ihan mitään keijukaisia olla oltu ennen Naksuakaan..=) Joten aina parempi mitä vähempi.
Kävin tänään vimpan kerran hammashoitajalla, nyt on hampaat taas hyvässä kunnossa ja kelpaa jatkaa sen puolesta odotusta. Naksu innostui molskimaan mun maatessa hammashoitajan tuolissa, sen päiväinen polskiminen kävi mahassa pitkän aikaa. En tiedä oliko asento hälle sopiva vai epäsopiva.
Mä huomasin että pitkäaikainen selälläänmakaaminen ei tunnu enää kovin hyvälle, mulla puutui oikea käsi, mikä kävi myös maanantaina ultrassa kun ½ tuntia makasin silloinkin selälläni. Inhottavaa. Liekö Naksu painavan sitten johonkin verisuoneen / hermoon sopivasti kun selälläni elbailen?
Kävin ostamassa tukivyön, aamulla kotosalla iskias tuikkas niin tuonne vasempaan perskankkuun että meinasin polvilleni pudota. Sitä mä tässä olen pelännyt, että koska se menee niin jumiin että mulla menee jalka alta. Nyt se oli jo lähellä. Toivottavasti tukivyöstä on vähääkään apua. Muuten ei hyvä heilu. =/
Jushka ja Naksu 22+1
Hei!
Pitkästä aikaa minäkin taas kirjoittelen... Kiitoksia kaikille, jotka vastasitte kysymykseeni siitä rh- ja verikokeet. Olen kyllä lukenut pinoja jokapäivä, mutta tämä kirjoittelu jää aina vähän vähemmälle...
Tänään kävin taas ultrassa (kaksosraskauden iloja). Toisen vauvan painoarvio oli 2,5 kg ja toisen 2,3 kg eli yhteensä noin 5 kiloa vauvaa mahassa! Ei ihme, että olo alkaa jo tuntua ajoittain tukalalta. Millaisia painoarvioita olette saaneet viikolla 33?
Paninon lisääntymisestä on ollut puhetta. Katsoin tuossa, että mulle on tullut lisää sellaiset vajaat 10 kiloa. Ei tarttisi tulla hirveästi lisää, kun en ole ennen raskauttakaan ollut ihan hirveän pieni (BMI yli 30). Tällä herkkujen syömisellä sitä kyllä varmaan vielä tulee... Jospa ainakin osa lähtisi sitten imettäessä.
Serelle jaksamista miehen kanssa. Meilläkää tuo mies ei ole järin puhelias. Varsinkin alussa hänellä oli vaikeaa puhua siitä mikä suutuuttaa. Kun sitkeästi olen puhunut omia asioitani hänelle ja kertonut, että en minä (kuten ei hänkään) ole mikään ajatusten lukija, niin tilanne on alkanut korjaantua. Varsinkin kun saimme tietää tästä tuplayllätyksestä, oli pakko opetella puhumaan enemmän. Ainakin mulla on välillä kauhea pelko ja huoli jaksamisesta nyt ja sitten kun vauvat syntyy...
Mitäs vielä... Sain äsken ilmoituksen että äitiyspakkaukset olisi noudettavissa postista. Täytyy vielä odottaa, että mies tulee autonkassa niitä hakemaan. En taida edes yrittää niiden kantamista itse...
Onnea vielä nyyttinsä saaneille. Ja hyvää äitiys lomaa niille, joilla se alkoi. Mulla alkaa äitiysloma virallisesti 10.3, mutta olen ollut jo kohta kaksi kuukautta sairaslomalla. Alkaa välillä tylsistyttämään tämä oleminen.
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Kaneli ja Tiuhti&Viuhti rv 33+3
Kävinpä kuin kävinkin ¿ vaikka olisi kyllä laiskottanut ¿ vähän yli puolen tunnin reippaalla kävelyllä. Nyt on hiki pinnassa ja sauna pian lämmin. :) Ajattelin hemmotella turvonneita räpylöitäni jalkakylvyllä samalla kun istua nakotan lauteilla.. Sitten voikin vähän kaunistautua iltaa varten.
Greetas oli ravannut vessassa koko yön.. höh. Se ei kyllä ole kivaa. Kävitkös ulkoilemassa? Pieni liikunta on ainakin mulla yleensä helpottanut ummetukseen..
Iida-Linnea ¿ sehän kuulostaa hyvältä jos vauva on päivät vilkas ja yöt nukkuu.. Olen kuullut että se rytmi jatkuisi sitten masun ulkopuolellakin.. ;) Meillä taitaa Tiitiäisestä tulla iltavirkku kun se jumppaa aina iltaisin..
Sere hei, tänne vaan purkamaan kaikki pahat mielet ja ahtistukset! Sitä vartenhan tää on.. Toivottavasti nyt ¿hanat aukeaisivat¿ sen miehen kanssa niin olisi parempi mieli teillä molemmilla..
Vai on Kesiksellä lomastressi!? ;) Mulla ei havaintoakaan sellaisesta.. ainakaan vielä. Nalle Puh-tarroja olit liimaillut!!! Ihqua! Mä oon ihan HIRMUINEN Nalle Puh-fani.. Mut oikeesti, ei olla ostettu oikeestaan yhtään mitään Nalle Puh-jutskia. Vauvakirja on Nalle Puh ja yksi ainoa body ¿ käytetty ¿ on samaa linjaa.. Olen aika ylpeä itsestäni etten ainakaan vielä ole alkanut Tiitiäiselle tuputtamaan niitä liian kanssa..
Jushka ¿ Puustelli kuulostaa hyvälle. :) Keittiön kun saa uuden niin musta tuntuu että koko kämppä on ihan uusi! On se kuitenkin tavallaan ¿kodin sydän¿. Meillä ainakin on keittiö, ruokailutila + olkkari ns. samaa tilaa..
Kaneli ¿ KIVA KUULLA SUSTAKIN! :))) Ja vauvelit kasvaa hyvin masussa! En ihmettele jos alkaa tuntua tukalalta ajoittain.. Jaksuja sinne!!!
Jep, nyt sauna kutsuu mua.. Palailen taas myöhemmin..
Mammis
[color=4169E1] Täällä ollaan! En ole vielä synnyttämään karannut;)! Jotenkin vaan on niin kovasti laiskottanut, että en ole jaksanut palstalle kirjoitella pariin päivään *hyi minua!*
Täällä on moni jäänyt tai on ihan pian jäämässä äippälomalle! Hienoa! Nyt teillä on sitten varmasti hyvin aikaa rentoutua, löhöillä ja keskittyä vain oman olon kuuntelemiseen:)! Välillä voi tosin tuntua, että päivät matelevat, kun ei oikein ole mitään " järkevää" tekemistä... Itse olen tässä lomalla mm. nukkunut todella pitkään, katsellut elokuvia, ulkoillut, moikkaillut ystäviä, siivoillut kaappeja, pessyt&silitellyt vauvan vaatteita, kokkaillut/leiponut, surffaillut netissä, kirjoitellut päiväkirjaan/vauvakirjaan, liimaillut valokuvia kansioon, ratkaissut ristikoita, lueskellut lehtiä ja kirjoja jne:)
Pi-Ki: Ei enää montaa päivää vauvan syntymään! Urheasti olet jaksanut odotella! Älä vielä heitä sitä kirvestä kaivoon:)!
greetas: Varmasti ikäviä nuo pissatulehdukset:( Toivotaan, että lääkkeet niihin tehoaisivat ja et joutuisi enää niistä kärsimään! Onnea vauvelin liikkeiden metsästykseen:)
Serelle ja muille miesten välillä hieman omituisten ja jopa raivostuttavien ajatusmaailmoiden/käyttäytymismallien kanssa painiville lähettelen paljon tsemppiä! On varmasti turhauttavaa, jos edes puhuminen ei auta! Meilläkin mies osaa kyllä välillä olla " hieman" rasittava ja ajattelematon (kuten varmasti itse kukin), mutta onneksi pystytään puhumaan ihan kaikesta ja usein nämä juttelutuokiot tuovat sitten tilanteeseen ratkaisun. Joku täällä taisikin ehdottaa jo sitä, että kirjoittaisi paperille asiasta, mikä vaivaa...silloin mies ei voisi paeta tilanteesta, vaan hänen olisi pakko kohdata toisen mietteet ja tunteet. Tällainen kirje saisi miehen varmasti ajattelemaan asioita (vähintään omassa päässään) ja voisi saada aikaan edes jonkinlaista muutosta...
Kesis: Ei saa nyt lomastressailla siellä:)! Nyt vaan yrität rentoutua ja laiskotella, sillä kohta se ei välttämättä niin helposti onnistu (vauvan synnyttyä) :)! Jep, kotityöt on kyllä raskaita! Hyvä idea tuo Nalle Puh -sisustustarrojen liimailu kolojen ja likojen päälle! Vauvakin varmasti tykkää!
Jushka oli saanut purukaluston hyvään kuosiin:)! Nyt kelpaa sitten hymyillä oikein kunnon hammashymyä;)
kaneli: Oih, teillähän vauvelit ovat kasvaneet todella mukavasti:)! Hienoa! Varmasti olo alkaa jo hieman tukala olemaan! Itse kävin ultrassa rv 35+1 ja silloin meidän Piksun painoarvio oli 2500g. Kivaa, pääsette tänään ihastelemaan äitiyspakkauksen pikkuvaatteita!
Oma napa: Öö, enpäs oikein keksi mitään sanottavaa. Kaikki tuntuisi olevan masussa hyvin:) Kylkiluut tosin itselläni ihan hellänä, mutta muuten olo ihmeen hyvä! Synnyttämään jo kovasti haluaisin! Välillä on ilmennyt muutamia supistuksia (ihan pikkuista kipua mukana) sekä menkkamaista jomotusta, mutta muuten ei mitään merkkejä lähestyvästä synnytyksestä. Luulenpa, että tuskailen täällä vielä raskausviikolla 42!
Anoppi on jo alkanut Piksun ristiäisiäkin miettimään! Sovittiin, että tehdään juhliin ainakin sellaisia kauniisiin papereihin käärittyjä karkkeja, joihin ilmeisesti tulee näkyviin Piksun nimi. Anoppi on töissä Sinooperissa täällä Jyväskylässä, joten sieltä saa aina mukavasti hankittua kaikki tarvikkeet juhliin:) Itse en oikein vielä osaa miettiä noita ristiäisiä...niihinhän on vielä piiiiiitkä aika! Noh, anoppia ei ainakaan voi syyttää innostuksen puutteesta tätä vauvaa kohtaa! Eilen anoppi myös soitteli miehelle ja sanoi siirtävänsä meidän tilille rahaa (ihan liikaa mielestäni), sillä he haluavat maksaa Piksun vakuutuksen sekä kustantaa vaunuihin hoitolaukun yms. (ovat jo mm. vaunutkin ostaneet meille). Äsken oma äitini soitteli ja sanoi, että haluaa tarjota minulle kampaamokäynnin vauvan syntymän johdosta...saan sitten " uudet" hiukset vaikkapa ristiäisiin:) Ihan hulvattomiksi ovat nämä tulevat isovanhemmat heittäytyneet! Apua, intoa ja välittämistä kyllä riittää (ehkä välillä jopa liiankin kanssa) :)!
Mukavaa viikonloppua ihan jokaiselle!!!
~ ♥ ~ Viipuli ja Piksu, rv 37+4 ~ ♥ ~
[color=green]Ja täällä taas pirtsakkana aamupäikkäreiden jälkeen. Enää vaivana kurkkukipu, onneksi se kuumeinen olo meni ohi. Oon käyny koiran kanssa kävelemässäkin (ihana ilma, kun ei tarvii vetää pitkiksiä edes jalkaan!), ja kaveri kävi kahvilla. Nyt onkin sitten taas ¿luppoaikaa¿ tulla koneelle istuskelemaan ja pinoa kasvattamaan :)
Ja ei, eilisistä ennusmerkeistä huolimatta ei Eemeli sitten vieläkään ole lähtenyt tulemaan. Edelleen tuolta pikkasen vuotaa sellasta vetistä limaa, mutta ei muuta. Ei oikein ole edes supistellukaan. No, sama se¿ 4 yötä enää joka tapauksessa.
Ja oi! Nythän meillä on jo pidempi pino kuin eilen! Hyvä me! =)
TIKRUkin oli käynyt meitä moikkaamassa ja jaksamista toivottelemassa ¿kiitos!. =) Ja kyllä mulle tuo huominen päivä kävis oikein hyvin, koska se tosiaan on myös miehen syntymäpäivä :) Joten pitäkää peukkuja, että käynnistäisivät/käynnistyisi huomenna.
COLTSFOOTIN vika työpäivä sitten. On varmaan haikeeta¿ Mulle oli ainakin kova paikka, kun piti lapset ¿hyvästellä¿, tuli ihan tippa linssiin¿ (Olen siis koulunk.avustaja.) Ja niistä kun suurin osa on jo yläasteella, kun menen takaisin töihin *nyyh* Mutta onneksi siellä voi käydä aina pyörähtämässä ¿ja lapset jo kovasti odottavat, että käyn vauvaa näyttämässä :) Onkohan sulla muuten jo työpäivä ohi, kun kello on yli neljä? No, onnittelut taas yhden ¿ajanjakson¿ päättymisestä, ja tervetuloa meidän lomailijoiden joukkoon! =)
HIHIHIHIHI!!!!! Repesin ihan täysin ääneen nauramaan, kun luin tuon KOLOMOSEN lukivirheen, hihihi!!!! =D Perjantai-pulloineen, hihihi!!! Kiitos päivän piristyksestä, sait tuolla itseasiassa yhden supparin aikaan! HIHIHI *en voi lopettaa nauramista* hihihihihi Ja jaksamista sullekin, kun sinäkin joudut tällä yliajalla vielä kärvistelemään! No, ei enää kauhean montaa päivää¿
No MAMMIS, miltäs eka lomapäivä on tuntunut??? Ja kyllä se juoma taisi tosiaan eilen auttaa, kun ainakin kuumeinen olo on tiessään! :)
Kiitos SADEYElle kommentista! Jospa se tosiaan sitten on limatulppa, mitä sieltä valuu¿ :)
Voi, GREETAKSELLA oli siellä jos jonkinlaista vaivaa. :( No, hyvä että saat sentään olla vapaapäivällä, koita levätä!
Ja IIDA-LINNEAkin oli valvonut epämukavan olon kourissa, höh! No, kiva, että miehellä alkoi loma, niin on jotain positiivista sen yökukkumisen rinnalle.
Voi SERE, minä kyllä luen sunkin tilitykset tarkkaan. Harmi, että sun mies onkin sitten noin kova pala¿ Hmm¿ No, auttaisko se kirje? Vai ootko edes kirjoittaja-tyyppiä? Saati lukisko se mies sitä sitten..? Mutta täytyy kyllä myöntää, että melkoisen loukkaavaa käytöstä, kun ei ole anteeksi noissa tilanteissa pyytänyt¿ :( Joten ihan oikeus sulla on vihainen olla. Mikä siinä onkin niin vaikeeta (etenkin miehille) sanoa se yksi pieni sana ¿anteeksi¿, jos siihen on aihetta??? Mun mielestä se on pieni vaiva ja kuitenkin kohteliasta. Jos voi saada toisen edes vähän paremmalle mielelle YHDELLÄ SANALLA, niin miksei sitä voi sanoa??? Tai yleensäkin kaikki ois niin pientä, millä minutkin saa hyvälle mielelle ¿ihan vaikken ois edes suuttunut. Mies vois vaan tulla yht¿äkkiä ohimennen halaamaan tai pussaamaan, eihän se sen enempää vaatis! Ja minä oisin taas kuin Naantalin aurinko. Miksei ne miehet ymmärrä tuollaista¿??? Ja tämä kuitenkin on asia, minkä mies varsin hyvin ainakin meillä tietää¿ Kyllä se pussaa joka aamu töihin lähtiessä, tai jos se muuten vaan lähtee jossain käymään, tai illalla hyvän yön suukon antaa. Mutta voi kai sitä pussata ilman ¿syytäkin¿, jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Ehkä mä sitten vaan kaipaan jotenkin yltiöpäisesti sitä hellyyttä¿ Mutta se meille ¿etenkin raskaana oleville¿ naisille suotakoon! Voi noita miehiä¿ Niinhän se on: ilman niitä ei voi elää, muttei niiden kanssakaan XD Koita Sere jaksaa! Minäkään en oikein osaa parempaa neuvoa antaa, kuin puhuminen/asian ilmaiseminen kirjeessä, mutta jos mies on ihan tuppisuu, niin vaikea se on sinunkaan alkaa yksipuolisesti rauhaa hieroa¿ Ei se tuo oma miehenikään paljoa puhu, mutta onneksi sen verran, että asiat saadaan kuta kuinkin selväksi, kun niitä selvittämään aletaan. Tsemppiä yrityksiin, ja tulehan infoamaan, kuinka etenee. Ja jos ei etene, niin sitten vaan tänne purkamaan pahaa oloa ¿ se helpottaa ehkä edes pikkasen.
Oi, kiitos KESIS tuosta tuttavasti synnytys-kokemuksen jakamisesta! Ehkä mulla sittenkin on jotain toivoa! Ja älähän rehki liikaa, ettei vaan ala pikkuinen liian aikaisin syntyä. Nyt nautit vaan tästä lomailusta! :)
Juu, kyllä se KESIS ja JUSHKA tosiaan on niin, että ei ne ¿miehen tollukat¿ osaa yhtään lukea meitin ajatuksia. Niinhän se munkin ukkokultani sanoi kirjeen luettuaan, että ¿mikset aiemmin näistä asioista sanonu?¿. No DAA, ehkä oletin, että se lukee mun ajaukset¿ hih¿ Mutta siinäpä ne konfliktien ainekset onkin kasassa (ainakin meillä siis): eli nainen, joka ei osaa PUHUA ja SANOA SUORAAN, mikä mättää, ja mies, joka ei osaa LUKEA AJATUKSIA. No, eipä siihen muuta tarvita, ja itku-kohtaus on valmiina¿ Mutta kuten SERELLE kirjoitinkin, niin noissa tilanteissa se onkin sitten iso problem, jos toinen osapuoli ei puhu vielä silloinkaan, kun toinen on saanut aloitettua keskustelun¿ Hih! Nyt mä keksin SERE! Sanot miehelle, että joko puhut mulle, tai sitten puhut parisuhdeterapeutille! Hih! Alkaiskohan tekstiä tulemaan? Nostan muuten hattua niille miehille, jotka kriisien tullen menevät terapeutin vastaanotolle vaimoineen/tyttöystävineen. Mun mies ei varmasti suostuis¿
JUSHKA, minä olen ainakin käyttänyt suhteellisen paljon tukivyötä, etenkin nukkuessa se on ollut melko ehdoton, kun joka asennon vaihdossa masuun sattuu muuten. Joten toivotaan, että säkin saat siitä apua!
KANELILLE vauvoineen oikein paljon jaksamista! Se ei ookaan mikään ¿helppo nakki¿ kuljetella jo tuossa vaiheessa viittä kiloa ¿vauvalihaa¿ (hui, mikä sana¿) mukana. Onks sulla tehty jonkinlaista synnytystapa-arviota, eli onko esim. tulossa sectio jossain vaiheessa, vai synnytätkö ihan alakautta, ja käynnistetäänkö se synnytys jne. Minä utelias-Aatu :)
Heipsis VIIPULILLEKIN! Siellä isovanhemmat jo auttavaisina odottavat. Samahan se on täällä¿ Mun on jo pikkasen täytynyt ristiäisiäkin miettiä (tai vain lähinnä päivämäärää), että voin kohdistaa sen oman äitini loman ajalle ¿asuvat 500km päässä. Ja ainoa keino, jolloin saan vanhempani ja kummit samaan aikaan paikalle, on pitää ne JO tämän kuun vika pv. Kovin on Eemeli vielä pieni silloin¿ No, väliäkö hällä, onpahan sitten alta pois sekin osio. Toivottavasti vaan kirkko ja srk-tilat on silloin vapaana¿ Jos ei, niin sitten ne pitää pitää varmaan vaikka anoppilassa. Meille kun ei tänne 60 neliöön mahdu niin paljoa väkeä, kuin paikalle olisi kutsuttava¿ Ensi vuoden keväällä se sitten ehkä alkaa meilläkin rakennus-projekti (jos vain tonttiasiat saadaan selväksi), joten saapa nähdä, kuinka sitten parisuhteen käy XD Taitaa nimittäin olla yksi suurimpia koetin kiviä tuo rakentaminen/remontoiminen, ja vielä pieni lapsi siinä kaiken keskellä¿
Mutta nyt lopetan tän höpöttämisen, eihän näitä mun kirjotuksia kukaan jaksa lukea! Heipat taasen!
Pi-Ki
No, nyt se tauti tuli sit meikäläiseenkin. Tarttui varmaan tuosta miehestä. Tai no, olisi se varmasti tullut muutoinkin. Kurkku kipeänä ja nenä aivan täynnä. Eikun vain lämmintä juomaa jne..
Coltsfootille hyvää alkanutta äippälomaa tai siis huomennahan se vasta ensimmäinen lomapäivä on.. Supistuksista olit kans kommentoinut. Mullahan on ollut noita supistuksia jo kohta 7 viikkoa. Ja itse asiassa pääasiassa kotona ollessa. Siis töissä oli aina ajoittain, mut heti lepoon päästessä alkoi sit supistelemaan. Terkan ja lääkärin mukaan ei hyvä jos levossa esiintyy supistuksia. Tosin kyllähän niitä muutenkin.
Miessukupuolta oli tässä pohdittu jo useampaankin otteeseen. Kyllä itsekin sanon tuolle miehen kutaleelle ens alkuun ystävällisesti ja jos se ei sit auta niin ei enää niin ystävällisesti. Yleensä ensimmäinen maininta asiasta riittää.
No, nyt ei sit enää muista yhtään mitään kommentoitavaa..
Me käytiin tänään siellä tulevan raksatyömaan työnjohtajan luona. Saatiin uusia ideoita. Mukavaa jutella asiantuntijan kanssa, kun itsellä eikä miehelläkään ole raksapuolelta kokemusta. Ja kerrankin ensimmäinen miespuolinen henkilö, joka ei sanonut meidän tulevan keittiön olevan aivan liian suuri. Mittaili, ett just sopiva ja vois olla vaikka isompikin. Tähän asti olen saanut olla puolustuskannalla keittiön suhteen koko ajan. Mehän siis itse suunniteltiin talomme pohjapiirustus omien toiveidemme pohjalta.
Mut nyt taidan painua peiton alle teekupin kera, josko se olo tästä hiukka paranisi.
-Ninca ja Rimpula 29+0-
Pi-Kille lähinnä tulin kommentoimaan, mutta myös muita moikkaamaan. Olen itsekin ensikoiden listalla ja lueskellut juttujanne aina silloin tällöin, mutta kirjoittamaan en ole ehtinyt/jaksanut kuin helmikuisten listalle.
Pi-Ki: Täällä mennään myös reippaasti yliajalla ja kirves on heitetty kaivoon jo pari päivää sitten. :) Viikoja kasassa 41+6 ja yhtäkään synnytyksen käynnistymiseen viittavaa oiretta ei ole ilmaantunut. Vauvan pää on nyt laskeutunut oikein todella alas ja kävellessä tuntuu inhottavalta, mutta muuten ei oikeastaan yhtään mitään. Olen siivonnut ja kävellyt rappusia, mutten viitsi enää rehkiä, kun ei nuo poppakonstit auta yhtään mitään. ;) Minulla on käynnistysaika sunnuntaiaamuksi eli huomisen täällä vielä kärvistelen. Tsemppiä sinullekin loppuodotukseen ja pian se vauva sieltä tosiaan tulee, tavalla tai toisella! :)
Miehen kanssa juttelusta: Minun on myös joskus vaikea saada sanottua mieltä painavia asioita, mutta ihanasti on mies jaksanyt olla tukena raskauden ajan ja olemme saaneet asioista puhuttua, sitten vihdoin, kun olen saanut suuni avattua tai mies on huomannut, että kaikki ei ole kunnossa. Seksiä ei ole ollut viimeiseen kolmeen kuukauteen ainakaan. Miehestä tuntuu epämiellyttävältä ajatus vauvan pään tökkimisestä, joten en ole enää painostanut häntä asian suhteen. Aluksi oli vaikeaa, mutta uskon, että sekin puoli palautuu kuhan hiukan aikaa kuluu synnytyksen jälkeen. Eli tsemppiä kaikille saman asian kanssa painiville! Raskausaika ei ole kuitenkaan loppujen lopuksi niin pitkä, etteikö sitä kestäisi.
Mukavaa odotusaikaa kaikille ensikoille!!!
Jolanda + Koukkis rv 41+6
[color=green]Tähänkö se meiän pino sitten tältä päivältä jäikin? No, ehkä vkonloppuna tulee enempi juttua.
Kiitos JOLANDA, kun kävit tervehtimässä ja jaksamisia toivottelemassa! Jotenkin hölmöä ja kamalaakin sanoa, mutta tuntuu helpottavalle, kun ei tarvii ainoana näin isoilla viikoilla kökkiä... No, sulla tosiaan enää 2 yötä ja mulla 4! Eiköhän me se jakseta, kun tähänkin asti on jaksettu :)
Meillä siis huomenna kontrolliaika klo 12, ja jos musta ei kuulu koko päivänä, niin ovat päättäneet sen syystä tai toisesta käynnistää. En tosin itse usko, että viikonloppua vasten sitä tekisivät, mutta kuitenkin sillä varauksella.
Hyvää viikonlopun alkua!!!
Pi-Ki
[color=green]Täällä sitä taas ollaan aamuvirkkuna. Herään aina siihen, kun mies lähtee töihin. Sitten onkin hyvä käydä syömässä pikkasen aamupalaa ja painua takasin pehkuihin :) Ja tietysti avata meille tämän päivän pino!
Myös JUSHKA liittyi kanssani tähän porukkaan, eli " miehelle-vaikea-puhua-tietyistä-asioista" . Hyvä tietää, etten ole ainoa... Mutta mikököhän siinä tosiaan on? Kun muuten juttu luistaa, ja mies tosiaan on se oma rakas aviomies ja paras kaveri? (Niille, jotka on ihan pihalla: käykää vilkasemassa eilistä pinoa.) No, kai se on sitten vaan joku parisuhteeseen ehkä kuuluvakin juttu..??? En tiedä...
Ja oi! Olen niin katkera noista sun vähäisistä kiloista! Eihän niistä voi edes puhua monikossa... Multa pitää tosiaan ottaa se pilkku pois siitä välistä... XD
Vilkutukset myös MAMMIKSELLE ja IIDA-LINNEALLE, jotka olivat vielä iltasella käyneet pinossa pyörähtämässä. Ja tänäänhän Mammiksella ainakin on sitten paljon perjantai-pulina-aikaa! =)
Ja muut: nyt ei anneta pinon jäädä noin pieneksi, kuin on ollut parina päivänä, eihän? :) Muuten meille rupeaa kohta riittämään yksi pino viikkoa kohden... Ja koska minullahan ei muuta elämää ole, kuin kökkiä täällä koneella, niin arvatkaas kuin tylsää on, jos ei ole luettavaa! =)
Huomenna onkin sitten se yliaikaiskontrolli. Saapas nähdä, onko tuolla alhaalla tapahtunu mitään. Eilen tosiaan koko päivän vuoti pikkuhiljaa jotain, mutta nyt sekin on loppu. Voikohan se limatulppa irrota silleen " erissä" , vai pitääkö sen aina tulla sellasena isona kökkönä pois? Onhan tää pikkasen harmittavaa, kun aamulla herää, ja huomaa edelleen olevan yhdessä koossa... Mutta enää 4 yötä! =)
Hyvää perjantaita!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pi-Ki ja Eemeli 41+4 (jaiks! useimmat syntyy kuulema viim. 41+3, joten nytkö sen kirveen saa heittää kaivoon??? *nyyh*)
Jaksuja Pi-Kille toivottelen tuolta vauva-puolelta, komeat viikot oot kasaan jo saanut!
Sitä vaan tulin mainostamaan että huomenna olisi jollekin enskalle oikein hyvä päivä synnyttää:) kun meitin neiti synty 1.1., poppiksen neiti 2.2., niin huomenna olisi mahdollisuus tätä hienoa sarjaa jatkaa;) eli josko se Pi-Kin kontrolli vaikka tuottais tulosta... Tai tietty muutkin joilla on jo hyvät viikot, saa osallistua kilpailuun;)
Mutta jaksuja tietty koko porukalle:)
tikru ja simppis 2KK
Olipas erikoinen aamu kotona kun siippa oli paikalla. Normaalisti on aina lähtenyt töihin kun minä vasta heräilen. Siellä se vaan kitisi nyt valoista kun itse heräsin ja jäi lukemaan Kalevaa kun löhtiin töihin. Mikä lie ihme kuvio päällä, kaipa toinen on itse selvillä niistä. Vika työpäivä siis alkoi¿ Haikeaa! Ei ole edes pahemmin hommia tälle päivälle, mitä nyt pitää huone putsata ja tietokoneelta ottaa kaikki oleellinen kotiin ja vähän värkkäillä. Eilen kökin illan yksin kotona ja iski kyllä sellainen tylsyys, etten tajua, mitä tekemistä sitä sitten äitiyslomalla itselleen kehittää!
[color=purple] Ninca [/color] siellä kärsii supistuksista. Varmasti kurja vaiva kun mukelon olisi vielä hyvä pysyä kyydissä. Kyllä varmasti on tuo saikun jatkaminen tarpeellista kun kerta supistelee ihan kotioloissakin jo.
[color=purple] Sadeye [/color] oli päässyt kotiin takaisin. Paremminhan se aika kotosalla kuluu kun sairaalassa!
[color=purple] Serenity [/color] siellä on kamppaillut miehen kanssa. Kuulostaa niin tutulta tuo yhteisen ajan puute! Tosin meillä ei remppa ole edes oma! Toisaalta kyllä ymmärrän, että meillä mies ainakin haluaa saada tuollaiset ns. ylimääräiset jutut alta pois ennen mukelon tuloa, mutta mitenköhän se on niin hankala ymmärtää, että sitä kahdenkeskistä aikaa tarvitsisi myös raskaana ollessa¿?!? Ja tosissaan mikä juttu sekin sitten on, ettei voi halia tai pussailla ilman, että se johtaisi mihinkään!
[color=purple] Hippuxille [/color] oli tullut äitiyspakkaus. Oli sitä kyllä ihana hypistellä. Mä olen jo aikoja sitten pessyt kaikki vaatteet ja organisoinut ne melkein paikoilleen, joten ei auta hypistellä enää :D
[color=purple] Jushka [/color] oli käynyt neuvolassa. Ja vauvatarvikehankintojakin olet siellä tehnyt :)
[color=purple]Mammiksella [/color] ollut kiireellinen vika työpäivä. Mutta jatkossa sitten levon kannalta!
Ja [color=purple] Pi-Ki [/color] jälleen aamuvirkkuna! Ja eikö vieläkään mitään¿? Ja ei mitään kirvestä kaivoon vielä kannata heittää, eikös huominen päivä tosissaan olisi päivämäärällisesti hyvä päivä syntyä! Jotenkin kyllä on sellainen kutina, ettet joudu käynnistykseen asti odottelemaan. Onhan monet jutelleet, että homma voi alkaa ihan suitsait sukkelee ja kuitenkin sulla on jo jokunen supistus aina välillä ollut¿
Mutta viimeistä kertaa hommiin¿
Coltsfoot ja Elsa 34+5
pakko kommentoida tuota teidän tämän päivän ihanaa otsikkoa...Minä kun luin että ENSKAT perjantai-pulloineen!!
Kaikkea hyvää teille kaikille!!
t.kolomonen tuolta helmiksistä =)
Okei okei.. Heräsin jo melkein tunti sitten.. ;)
Pi-Ki parka on pipinä! :( Voi miten mälsää.. Mullakin on nyt ollut tällä viikolla joka aamu kurkku kipeä ja nenä tukossa. Päivän mittaan on aina helpottanut.. Sama juttu nytkin. Laitoin itselleni panadol hottia ja ISON lusikallisen hunajaa niin johan alkaa taas ääni luistamaan. Koita sinäkin ottaa nyt vaan lepoa ja tuota ¿juomaa¿ kyllä suosittelen lämpimästi. Se on auttanut aiemminkin flunssiin. Jospa ne sun ¿lorahtelut¿ enteilis sitten sitä synnytystä kun muuten olet ollut ¿Saharana¿.. ;) Ja siis sulla nyt kuitenkin on ihan varmasti enää 4 yötä jäljellä!!! Sitten saat Eemelin kainaloosi ihmeteltäväksi!
Kesis on saanut jo eilen mammalomailla ¿ onneksi olkoon! :) Mustakin oli ihan hassua nukkua tänään vähän pidempään. Jostain syystä unissa pyöri vielä työjutut joskus 4 aikaan kun kävin vessassa.. Nyt aion surffata ahkerasti aamupäivän kun on jäänyt niin vähälle viime päivinä. Päivällä käyn kunnon kävelylenkin, lämmitän päiväsaunan, syön jotain hyvää lounaaksi ja laittelen itseäni kuntoon iltaa varten. Mennään työporukan kanssa syömään.. Nam.
Leenis ¿ eikös sullakin alkanut lomat? Onnittelut! Ja Coltsfoot ¿ tänään on sitten viimeinen työpäivä! Se on aika mahtava fiilis.. :) Toivottavasti sulla on huomattavasti lyhyempi päivä kuin mulla eilen.. Oli aika veto veks..
Live jänskättää tulevaa rakenneultraa! Mullakin se tuli uniin ennen kuin itse ultra tehtiin.. Niin, me kun kättärille ollaan suuntaamassa, siellä ei ainakaan kerrottu sukupuolta. Eipä kyllä kysyttykään, totesin vain että te ette ilmeisesti sitä katso niin ultrailija sanoi että katsovat nämä tärkeät mitat yms, eivät sukupuolta. Joillekin kerrotaan kai muualla, joten riippuu varmaan paikasta. Mehän käytiin sitten 3D/4D-ultrassa jossa lääkäri kertoi. Ollaan siihen ¿luotettu¿, mutta eihän sitä koskaan tiedä jos laitoksella tulokas paljastuu ¿toiseksi lajiksi¿. ;)
Ninca ¿ toisinaan tosiaan tuntuu että nuo miehet ei ajattele ihan samalla tavalla kuin me.. Mä oon ottanut tavan että ihan nätisti sanon moisista, pyydän että josko minullekin siinä samalla tekisit ja kyllä on viesti mennyt perille. Välillä oikein tuntuu että mies tykkää hemmotella. :) Eilenkin kun tulin myöhään töistä, täällä oli jo lohkoperunat & patongit uunissa ja herra alkoi paistella pihviä. Minä sitten ehdin juuri ja juuri laittaa salaatin.. Eli oli TOSI ihana tulla valmiiseen pöytään. :)
Sadeyen Pampale se kasvelee keskikäyrien mukaan ja viihtyy vielä yksiössään! :) Mulla ei ole aavistustakaan vaavin painosta.. Viimeisin ultra tosiaan oli rv 24+, silloin oli n. 700g, mutta ei kyllä hajua mitä tällä hetkellä..
Voi Sere kun on ollut kurjat fiilikset sulla! :( Etkös voisi ottaa sitä läheisyyttä puheeksi miehen kanssa? Itse ainakin olen huomannut että ei oma mies osaa mun ajatuksia lukea vaikka se olisi suotavaa.. ;) Jos vain sanoisit että tarvitset häntä ja halin ja pusin aina silloin tällöin, en usko että se niin ¿vastenmielistä¿ miehellesi olisi.. Ehkä hänellekin tulisi ¿tarpeellinen¿ olo. :)
By the way kun kengistä & pukeutumisesta olitte puhuneet, mulla ei oo mahtunut kuin lenkkarit jalkaan ¿ nauhat auki ¿ viimeisten parin viikon aikana. Turha edes yrittää laittaa mitään muita jalkaan.. Onneksi työpaikka on vähän sellaista alaa että siellä saa olla farkuissa ja vaikkapa fleesissä (jossa olen viihtynyt pari vkoa kun sisälämpötila on ollut siellä n. +15c), eikä lenkkaritkaan ole ihan pois suljettuja..
Hippux oli saanut äippäpakkauksen! Saitkos muuten sen viime vuotisen vai jo uuden?
Jushka ¿ sullahan on tullut TOSI vähän painoa! :) Mahtaa olla kiva fiilis.. Ja hyvän diilin olit vaunuista tehnyt jos sait vielä rintapumpun ja kenties vielä matkarattaatkin! WOW! Saakos udelle mistä otatte uuden keittiön? Meillä kun se tuli silloin tammikuun alussa kun muutettiin tähän ¿uuteen¿ kotiin..
Ja Iida-Linnealla on selkä vaan pipi.. :( höh. Auttaakos kaurapussi yhtään? Mulla se on ainakin tähän asti vielä jeesannut kovasti..
Jep, nyt laitan aamupalaa, masussa jo murisee.. Ja Pi-Ki, varmasti surffailen tänään useampaan otteeseen ¿ paitsi sitten illalla kun lähden kaupungille syömään! :) Suppareita sinne!
Ihanaa perjantaita kaikille!
Mammis + Tiitiäinen 35+0 (IIK)
pikille: meil ainakin valmennuksessa on sanottu,että on hyvin harvinaista,että limatulppa irtoo yhtenä osana ja se että ylipäätään huomaa sen lähtevän. Se voi juuri irrota vähän kerrallaan ja on kuulemma sellasta venyvää tai jotain vastaavaa.
Mukavaa perjantaita!
Täällä yö meni valvoessa. Masua väänsi ja käänsi ja pissalla ramppasin jatkuvasti. Tuli vissiin syötyä eilen vähän liikaa ja kun tuota ummetusta on ollut, ei olo ole aina mitenkään paras mahdollinen... Onneksi on vapaapäivä niin saa vain olla kotosalla. Ulkoilemassa ajattelin kyllä käydä.
Hennalle onnittelut! Nauti vauvasta täysin siemauksin! :)
Jushka ei tosiaan voi edes puhua painon noususta! :) Se on kyllä jännä, miten ihmiset on niin hirmu erilaisia noissa painojutuissa. Toisilla se nousee ihan hetkessä ja toisilla ei edes raskaus saa viisareita heilahtamaan...:) Saa nähdä, miten itselleni käy...masu on ainaskin ottanut nyt kunnon kasvuspurtin!
Omaan arkeen ei siis mitään ihmeellistä. Masu kasvaa ja kunnollisia liikkeitä odottelen edelleen. En oikeastaan tunne vielä niitä paljon puhuttuja muljahduksia, mutta pientä kuplintaa ja napsetta tuolla masun sisällä tuntuu. Kaippas siellä on potkuhommat menneillään. Ruokaa tekee mieli ihan kokoajan! :) Pissatulehdus pirulaiset on alkaneet vaivata ja jännää sinänsä, että tulevat minulle täysin oireettomina. Inhottaa syödä noita lääkkeitä kokoajan, mutta eipä tässä oikein vaihtoehtojakaan ole.
Jeps. Alanpas tästä siivoilemaan samalla kun odottelen pesukoneen pysähtyvän. Mukavaa viikonloppua kaikille!
*greetas*
Nyt sitten on tainnut alkaa täälläkin tuo yökukkuminen. Ajattelin eilen illalla että nukun varmaan kuin tukki, koska olin aamupäivästä iltaan asti liikenteessä mm. ystävääni tapaamassa. Mutta mitä vielä; puoli kahdelta heräsin ekan kerran ja siitä sitten tunnin välein. Lonkat puutui ja alaselkä kipuili. Oon sitä kauratyynyä lämmitellyt iltaisin ennen nukkumaan menoa. Täytyy ensi yönä varmaan ottaa se yölläkin käyttöön jos sama meno jatkuu.
Tylsä valittaa, koska niin vähillä vaivoilla olen koko raskauden ajan pärjännyt...
Meidän vauva on kyllä päivät tosi vilkas. Yöt kylläkin nukkuu vaikka äiskä heiluukin hereillä. Nyttenkin tuolla pungertaa ja vänkää ihan ihme asennossa. =) Oon koittanut jutella pienelle, että ottaisi vähän iisimmin mutta kai hän sitten tykkää jumppailla!
Pyykkikone pyörii ja kunhan saan nuo pyykit kuivumaan lähden postiin. Tuli työnantajalta tuollainen kelan lappu täytettäväksi tältä sairasloman ajalta. Toimitan sen eteenpäin samantien niin ei vaan unohdu.
Coltsfootilla vika työpäivä meneillään! Ihanaa äitiysloman alkua!! =)
Pi-Kille toivon lähtöä sairaalaan mahd pian! Mutta onneksi nyt ei kovin montaa päivää joka tapauksessa kun vauvelin saatte tavata.
Miehellä alkaa tänään LOMA ja oon siitä ihan innoissani. Vaikkei mitään kovin erityistä ohjelmaa olekaan tiedossa, niin mukava viettää aikaa yhdessä kiireettä.
Mukavaa perjantaita teille kaikille! Voikaa hyvin.
t. iida-linnea 32+1
[color=CD3278]Jos tilanne ois eri, niin varmaan perjantaipullon tänään korkkaisinkin, on sen verran tuo v*tutuskäyrä koholla vielä.. En oo kahteen päivään sanonut äijälle sanaakaan, kamala minä.. Ihan tosi jos nyt jostain syystä alkaisin synnyttämään, niin en varmaan kiukuissani edes ilmoittaisi ukolle!! Tuskinpa se joutais paikalle..... Mrrrrr..!!
Se meillä on ongelmana, että heti jos tulee jotain vakavampaa joka vaatisi syvällisempää juttelua, niin mies menee ihan lukkoon. Sitä alkaa ahdistaa eikä oikeesti saa sanaa suustaan. Muutama viikko sitten sen piti tulla hakeen mua koululta tiettynä aikana, mutta tulikin noin puoli tuntia myöhässä. Minä seisoin kylmässä eteisessä ja odotin.. Kun sitten mainitsin herralle asiasta, että olisi edes ilmoittanut, niin ei sanonut mitään, huokaili vaan ja silminnähden ahdistui. Toinen vastaava tilanne oli viime viikolla: tein ruuan valmiiksi vaikka klo 17, kun lupasi tulla siihen mennessä. No, tulikin noin tuntia myöhemmin, ruoka oli kuivunut pannuun kiinni ja mulla sudennälkä. Silloinkaan ei voinut ees anteeksi pyytää, pyöritteli vaan silmiään ja poistui paikalta :(
Kukaan ei varmaan ees lue tätä mun tilitystä, mutta lyhyesti pointti on se, että puhuminen ei auta. Tuolle ukolle ei saa mitään perille eikä se kykene käsittelemään tällaisia juttuja. Ja oonhan mää sille sanonut, että tarvisin huomiota ja aikaa, mutta eipä se mitään auta.. Toki asunto on hyvä saada kondikseen ennen vauvan tuloa, mutta miksiköhän se tarkoittaa mun sulkemista totaalisesti ulkopuolelle...
Joo Pi-Ki, tämä pinojen lyhyys on oikeasti huolestuttavaa! Meikäläinenkin pyörii koneella tasaisesti koko päivän, kun ei oikein muuta tekemistä oo.. Ja kyllä se sinä varsinainen sissi oot, kun vieläkin jaksat suurinpiirtein positiivisella mielellä olla =) Enää 4 yötä korkeintaan, hoe sitä vaikka ääneen :D (kuten varmaan jo teetkin..)
Coltsfootille oikein mukavaa äitiyslomaa! Nauti luppohetkistä vielä kun voit, lepää jne. (eikös sitä aina näin sanota, mulla itsellä kans välillä vaikeuksia kuluttaa aikaa...)
Mammiksellakin siis taitaa olla hieman jalkaturvotusta.. En minäkään oo suosiolla edes yrittänyt saada talvikenkiä kiinni viime aikoina. Niissä on onneksi vähän vartta, joten pysyvät ihan ok jalassa vaikka nauhat repsottaakin aukipoikki.
Ouh, greetas on syöpötellyt, ja se kostautui yöllä :( Tiedän tunteen, se on ihan hirveää vääntelehtiä sängyssä infernaalisissa vatsanväänteissä.. Ja pissiittiakin sulla on, ikävää :(
iida-linnea on liittynyt yökukkujien seuraan, ja selkäkin oireilee. Kaurapussi on kyllä mitä mainioin keksintö, sille pitäs oikeasti myöntää joku Nobelin palkinto tai vastaava :) Tai vähintäänkin sen keksijälle jokin mittava raha-avustus!
Ei kait se auta kuin lähteä hommiin, kamalasti ois taas siivottavaa, kun kaikkien muiden " ihanien" ominaisuuksien lisäksi siivous ei oikein kuulu tuon siippani lempipuuhiin. Eilisiltaiset leivänteko-jutskat (tyhjä leipäpussi jne.) näyttää niin somasti olevan tuolla keittiön puolella, ja eilen luetut lehdet valtaa ruokapöydän niin, ettei sitä koko pöytää edes näe... Huoh....
Sere 35+0
[color=hotpink]
Nytkö alkaa viikonloppu? Eihän sitä enää huomaa, kun on koko ajan vapaata :)
Mulla on alkanut lomastressi. Ei tätä matalalentoa osaa yhtäkkiä lopettaa.. Tänäänkin olin jo puoli seiskalta pirteenä pystyssä :) Huomasin muuten, että kotityöt on selkeästi raskaampia kuin mun " oikeat" työt. Lattianpesu aiheutti aikamoisen selkäjomotuksen, ja muutenkin siivotessa supisteli (kivuttomasti tosin) ihan tauotta. Ja mähän vielä hidastelin ja tein kaiken ihan rauhassa...
[b]Pi-Ki[/b] kuule, sille mun tutulle syntyi eilen pieni tyttö, rv 42+1. Hekin oli jo " luopuneet toivosta" ja tänään olisi käynnistetty. Eipä tarvinnut, vaan kaikki meni luonnon järjestämänä hyvin loppuun asti. Joten eipäs nyt sielläkään mitään kirvestä kaivoon vielä! Tsemppiä!
[b]Mammis[/b] liittyi kanssa lomailukerhoon, tervetuloa :) Ja [b]Coltsfootille[/b] mukavaa viimeistä työpäivää. Olihan se kyllä aika haikea fiilis pakkailla kamojaan ja tyhjentää kovalevyä.
[b]Leenis[/b], mitäs se neuvola sanoi? Jos alat päästä sinuiksi julkisten kulkupelien kanssa, niin ens vkolla voitaisiin mnennä shoppailemaan? Mulle kävisi esim. tiistai.
Liimailin aamulla makkarin seinään Nalle Puh -sisustustarroja. Kun ei kerran bebe saa vielä omaa huonetta, niin saa edes oman seinän ;) On kyllä aika söpöt. Ja kätevästi sain niillä piiloon edellisten asukkaiden jättämät kolot ja liat. Kyllä mä olen sitten iloinen, kun saadaan oma kämppä ja kunnolla tilaa! Kaikkein ikävintä tällaisessa väliaikaisessa on se, ettei oikein viitsi rempata ja sisustaa mieleisekseen, kun ei tiedä koska muuttaa ja millaiset kalusteet sopii tulevaan kotiin. Nyt sitten pitää tyytyä kompromisseihin, jotka on ihan kivoja muttei kuitenkaan ihan sellaista, mitä haluaisi. Mur. Tahdon oman kodin. Nimim. Sisustusvimmassaan turhautuva
[b]Serellä ja muillakin[/b] kuului olevan ongelmia miehen ja yhteisen ajan kanssa. Höh. Onpas kurjaa! Ja raskaana ollessa ainakin mä olen herkistynyt, kaikki pienet äyskähdyksetkin tuntuu maailman lopulta. Toivottavasti saatte viikonloppuna asioita kuntoon. Kurja tilanne, jos tuntuu ettei saa hellyyttä ja huomiota, varsinkin kun sitä nyt ihan erityisesti kaipaa!
Niin se vaan on, että kaikkein paras lääke taitaa olla se iänikuinen puhuminen, vaikka välillä onkin vaikeaa. Me naiset taidetaan olla niin analyyttisiä ja harkitsevia, että oletetaan miehenkin osaavan huomioida ja lukea toisen tunteet sanomatta. Mutta mulla on paljastus: ei ne osaa. Tai luulevat auttavansa/helpottavansa toisen oloa vaikka meneekin ihan päinvastoin. Sitten kun sanoo, mikä tuntuisi hyvältä, niin mies on helpottunut kun ei joudu arvailemaan. Näin ainakin meillä. Esimerkkinä tästä on se, kun sanoin miehelle eilen, että olisi kiva jos veisi mut ulos syömään ja treffeille loman alkamisen kunniaksi. Mies sanoi harkinneensa samaa, mutta pelkäsi että koen sen vaivaksi, etten jaksa lähteä/istua/valvoa, kun töitten jälkeen iltaisin oon ollut ihan väsy. Oli sitten innoissaan, kun olinkin halukas lähtemään ja tyytyväisenä äsken lähetti mulle illaksi virallisen treffikutsun :) Jos en olisi siis avannut suutani, niin nyhjättäisiin kotona tänään. Mua harmittaisi, ettei toinen vaivaudu huomioimaan ja miestä harmittaisi, kun mä vaan äksyilisin. Että pitäkäähän puolenne ja ilmaiskaa toiveenne miehillenne, kyllä ne tajuaa viimeistään kun rautalangasta vääntää ;)
Keitäs muita olikaan pinoutunut? Nyt on taas aivot tyhjät, taidan lähteä happihyppelylle. Ihanaa, kun voi vihdoin nauttia ulkoilusta valoisaan aikaan! Sitten voisikin ottaa päikkärit, että jaksaa illalla syödä enemmän.
Mukavaa perjantaita kaikille!