Saksan autoteollisuus kaaoksessa, VW:n mukaan "työntekijät liian laiskoja"
Jokaiselta työntekijältä tullaan vaatimaan jatkossa paljon suurempaa tuottavaa. Myös palkkojen leikkaukset todennäköisiä ja myös johto on valmis leikkaamaan selvästi omista palkkioistaan.
Kommentit (9)
Jos halutaan kilpailla kiinalaisten kanssa, työn tuottavuutta on lisättävä. Toinen keino on torpata kiinalaiset tuotteet.
En ole varma onko volknasseilla yhtään laskutaitoista ihmistä. En ymmärrä miten heidän käyttämien sekundaosien vaihdattaminen takuuseen olisi kannattaa edes lyhyellä takuuajalla.
Sielläkö vielä kasataan autoja? Kiinaan olisi kannattanut viedä tuotanto aikapäiviä sitten. Toistakymmentä vuotta näin laskelman menestyneen täkäläisen rrfirman osalta. Tuotannon siirto todellakin kannatti Kiinaan: kustannustaso putosi kymmeneosaan täkäläisestä. Tänä päivänä tuskin ihan on enää näin.
Kyllä se juuriongelma on siinä et tekevät alhaisinta sekundaa joka ei enää myy. Nytkin siellä on vino pino myymättömiä koslia.
Sitäpaitsi paljonko itse panostaisit työntekoon tai laatuun minimipalkalla???
Panostaisivat laatuun..
Vierailija kirjoitti:
Satoselle lisäkeikka filippiineille hakemaan Uuteenkaupunkiin ahkeria filipinoja autoasentajaksi.
Ehkä todella kannattaisikin. Aasian maissa on oikeasti todella taitavia automekaanikkoja ja hitsaajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satoselle lisäkeikka filippiineille hakemaan Uuteenkaupunkiin ahkeria filipinoja autoasentajaksi.
Ehkä todella kannattaisikin. Aasian maissa on oikeasti todella taitavia automekaanikkoja ja hitsaajia.
En usko, että paljon autoja enää Uudessakaupungissa kasataan tulevaisuudessa, alkaa olemaan melko finaalissa sekin.
Diversiteettiä on käytetty työnhönotossa ja sitten ihmettelevät kun tuottavuus laskee. Nää tuottavuuden laskut on kuin Lots angeliisin palokunta.
En osta kyllä muutenkaan enää ikinä VAGia, koska takuu EU minimi 2 vuotta.
VAG:n tuotteita käytettäessä pitää olla pinkka kunnossa.
Satoselle lisäkeikka filippiineille hakemaan Uuteenkaupunkiin ahkeria filipinoja autoasentajaksi.