Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

¤¤¤Marrasmurujen viikko number 38¤¤¤

15.09.2008 |

Ja ei muuta kuin kirjoittelemaan kuulumisia! =)

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näin viikkoa lähempänä h-hetkeä.

Mun muistaakseni täällä oli joskus puhetta siitä isyyspakkauksesta minkä voi tehdä tulevalle isälle. Itse eilen vähän niinkun päätin että taidan itsekin sellaisen koota ja yllätytää tulevan isän. Tai jos meien pienokainen syntyy ennen isäinpäivää niin sen voi antaa myös sillon lahjaks..

Löysin sivuston www.lahjakas.fi josta saa paljon ideoita ja tarvittavia tavaroita pakettiin.

Hienoa Simppu että kaikki kuitenkin kunnossa. Tässä jo kerkes ihmetteleen että mitäköhän ne sulle oikein tekee kun ei samana päivänä mitään kuulunu, malttamattomia kun ollaan.

Täällä voidaan oikein hyvin. Vessaan pitää herätä nyt yölläkin. Ennen mni hyvin aamuun saakka. Mutta vauva kasvaa ja vie tilaa mun virtsarakolta joten pitää käyä useammin. Viikon päästä taas neuvola. Sillon saa vrmaan tietoa tulevista synnyysvalmennuksista. Monella on varmaan jo alkanu, meillä ei vielä ole.

Se ois enää 2 viikkoo äippälomaan! Sillon meinaan silittää kaikki ne vauvanvaatteet mitä on tullut pestyä. Tai ensin pitäs käyä ostaa lipasto niille silitetyille vaatteille, kun tuota kaappitilaa ei oo mitenkään kehuttavasti. Tässä kämpässä kun ei ole ees vaatekomeroo. Ai niin ja se patja tohon sänkyy ja vaunut olis viel hankinta listalla sit ois kaikki tarvittava hankittu.

Mut nyt omia ja miehen vaatteita silittämään. Kirjoitelkaahan!

crabu-87 ja Hertta rv 32+6

Vierailija
2/22 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli sitten viime yö vietettyä naistenklinikalla... Kaaduin mahalleni ja pyysivät paikalle ja tarkkailuun jouduin sitten yöksi. Onneksi vauvalla kaikki ok, hyvin liikkui ja sydänkäyrä oli normaali. Tuli vaan hätä, kun mies on siellä työreissulla enkä tiennyt mihin esikoisen oisin yöksi laittanut. Onneksi mummo pystyi hoitamaan ja pitämään vielä vapaapäivän.

Selvisi sitten että tuo ipana on jo reilut 2kg ja synnytystapa-arvioon sain ajan. Viikolla 36 sitten kattovat kokoa ja mietitään että käynnistetäänkö aiemmin, jos on näyttää että menee lähelle laskettua aikaa. Meikäläinen kun on sen verran lyhyt että on epäilys että mahtuuko sieltä iso vauva ulos. Nyt en kyllä enää jaksa uskoa, että marraskuulle asti menis tää raskaus. Jos se hepatoosi tulee, käynnistetään, jos lapsi on iso, käynnistetään ja vielä tuo eka tuli 3 viikkoa aikaisessa. Kai tässä pitäisi alkaa vähitellen valmistautumaan...

Huoh, polvet on mustelmilla ja väsyttää kun viime yönä en saanut oikein nukuttua. Pitää mennä Murun kaa aikaisin sänkyyn tänään.

Tuosta isyyspakkauksesta, Murun aikana en keksinyt sellaista tehdä, onkohan tyhmää tehdä tokasta? Jos jotenkin ymppäis tuon isommankin siihen.... hmmm

Taidan mennä vähän lepäilee kun taas supistaa.

hauskaa viikkoa!

murunmamma ja vilperttivauva rv 32

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murunmamma: Hui! Onneksi, onneksi vauvalla on kaikki hyvin ja toivottavasti ne mustelmatkin pian paranee.

Crapu: Alkoipa nyt minuakin mietityttämään, että väsäisinkö jonkinmoisen paketin tulevalle iskälle, vaikka olenkin ennen ajatellut ettei sellaisia viitsi väsätä. =D

OMA NAPA: Tänään on ollut alaselkä, lonkat ja nivuset armottoman kipeät. =( Koitin kaakertaa pojan kanssa kauppaan ja piti sen jälkeen mennä puistoon, mutta jouduin soittamaan miehelle, että hakee meidät autolla kotiin kun alkoi taas ihan kunnolla supistamaan. Ostokset vaan kerkisin tehdä.

Panadoli ei auta tuon taivaallista näihin kipuihin. Onneksi ke on äitipolilla käynti ja kuulee taas ton kohdunsuun tilanteen jne.

Olen myös saanut ravata veskissä tänään tiuhaan, tuntuu, että suolisto yrittänyt tyhjätä itseään. Liekö liittyy suppareihin?

Toivon ihan kamalasti, että vauva ainakin sinne viikolle 34+0 malttaa mahassa pysytellä.

Pitänee mennä laittamaan nyt ipanoita iltapuuhiin, joten palaillaan! =)

Hope4 rv 32+3

Vierailija
4/22 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin töihin kahden viikon loman jälkeen niin työpusero oli käyny pieneks!!! Niin kirras mahasta että kokoajan sai repiä sitä alas ja sit lopuks piti käydä liivi hakemassa päälle kun sattumalta kurkkasin peilistä takaapäin niin oli aika järkky näky :( Omat vaatteet kun on niin löysiä ettei mahan kasvua ole huomannut mutta onhan tuo näköjään kasvanutkin :)

Simppu ottaa nyt rauhallisesti kun luin hs:sta jutun josta kerroitkin että saatatte joutua Tampereelle synnyttämään! Ei kiva kun matkakaan ei ole ihan lyhyt.

Murunmamma onneks ei pahemmin sattunu sun kaatumisessa.

Itse kans liukastuin viime viikolla ja selälleni olisin menny jollen käsiä olis alle saanu. Jalka on kyllä jonkun verran arka kun venähti aika pahasti.

Tänne ei sen kummempia kuulumisia. Töissäkin on yks koulutus mihin olisin ollu valmis menemään mutta eivät mua sinne olleet laittaneet kun en kuitenkaan ens viikoa pidempään töissä ole niin mitä turhia....

Tänään taas ajoissa nukkumaan kun herätys on taas kukonlaulun aikaan :(

Vointeja kaikille!

moschino rv32+6

Vierailija
5/22 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hui,murunmamma..mie olisin varmaan ollu ihan paniikissa,hienoa että kaikki oli hyvin..

Mieki teen sellasen pakkauksen, ku on miehelle ensimmäinen vauva niin mitäs sinne oikeen laittais?

Hope4 otahan nyt rauhallisesti että se vauva siellä pysyis vielä hekken:)

Täällä vaivaa tämä himputin pääkipu ja sitte sen ansiosta väsyttää ja öllöttää..Mutta onneksi tämä ei kestä enää kauaa..vessassa käynti on ihan kamalaa,ei pysty istumaan kok painolla vaan käsillä pitää itseä ilmassa vähän ku sattuu niin hirveästi ja pyyhkiminen on ihan mahotonta:Dmonet kerrat saanu ähistä vessassa ku on niin hankalaa mutta joskus sitte taas itkun kans tulen pois..

tosi kovasti sattuu tuonne luihin niin voisko se olla sitä löystymistä tai jotaki?olisko jollaki tietoa..

Sitte onko teillä kokemusta deflexio asennosta vauvalla?

Meillä hankintoja ei oo tehty, vaunut puuttuu ja kaikki, vain kaukalo on ostettu ja sitte tietty tuo ä-pakkaus..lokakuussa sitte..miehen sukulaisilta saadaan pyykkikone ja uus kirja hylly, mikäeli minä sen kelpuutan:Dtottakai..ikeasta haetaan sänky ku tämä vanha on aika hajalla:D

mutta nyt lähren laittaan iltapalaa..hyvät illan jatkot kaikille!

simppu rv 32+5

Vierailija
6/22 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjottelinpa taas tuonne viimeviikon ketjuu, joten kopioidaan tänne.

Tänään kävin neuvolassa. Sokerit oli plussalla, ja joudun taas sokerirasitus testeihin, kävin niissä jo esikoista odotellessa, silloin kaikki ok toivottavasti nytkin.

Vaikka raskaudet on olleet aika erilaisi niin toisaalta niin samanlaisia, niin kuin tämä sokerikin tasantarkkaan oli samalla viikolla esikoisen kanssa sokerit nousseet plussalle.

Sf mitta oli 32cm pari viikkoa sitten oli vielä 27cm, vauva tosin tässä välissä kääntynyt pääalaspäin. Maha on jo siis varsin muhkea, ja arpia taitaa tulla tällä kertaa paljon enemmän, minäkun ajattelin ettei toisesta tulisi juurikaan lisää.

Iskias kipua on nyt ollut aika paljon, onneksi vielä toistaiseksi ainakin vain toisella puolella. Helpottaa hirveästi ylös nousuissa kuin voi nousta terveeltä puolelta.

Useammatkin ovat kertoneet vauvan hikottelusta, sen suhteen meillä on kyllä ollut totaalisen hiljaista. Esikoinen taas oli aikanaan varsinainen hikkakone, toisinaan vieläkin.

Miinat rv32

Vierailija
7/22 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista millon viimeksi olen näillä sivuilla käynyt taitaa olla toukokuun puolella. Tässä on kesällä oltu paljon mökillä ja välillä muutettu, joten nettikin on ollut poissa käytöstä, mutta nyt sitten loppumetreillä taas palailen joukkoonne.

Raskaus on sujunut hyvin. mitä nyt pientä turvotusta alkanut ilmeneen ja heti supistelee jos rehkimään alkaa. Liitoskipuja on alkanut tulemaan. mutta raskausarvilta olen välttynyt, jos se tämä kolmas raskaus tekee sen että nahka on venynyt jo ennestään niin ei sitten noita arpiakaan ilmaannu, en tiedä ja vielähän ehtivät tulla jos on tullakseen.

Nyt on viikkoja 30+2. Vauva liikkuu tosi vilkkaasti ja välillä tuntuu (varsinkin kun yritän laittaa levähtään) että justiinsa tulee läpi tuosta mahasta. Lapset tykkäävät kattoa kun maha liikkuu sivulta sivulle tai kun tuntevat selvästi pepun tai jonkun vauvan raajan.

Ensi viikolla on neuvola, jonka jälkeen neuvola käynit ilmeisesti on kahdenviikon välein, jos menee samanlailla kuin edelliskerroilla. Viimeksi kävin neuvolassa (lääkäri) viikolla 27+4 sillon oli painoa kertynyt tuon 10 kg kaikenkaikkiaan kohdunpohjankorkeus oli 24 sydämmensyke 140. Pienesti oli verenpaineet kohonnut (135/65), kun välillä on ollut 106/61 ja 108/59, mutta ensi viikolla näkee onko mitään uutta tapahtunut.

Terveisin Aamupetteri :p

Vierailija
8/22 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki edelleen hyvin, tyyppi on oma eloisa mutta rauhallissykkeinen itsensä, syke tänään 112 (korkeimmillaan ollut ihan alussa 130, sen jälkeen tasaisesti alle 120, kerran käytiin polilla tsekissäkin sen takia, mutta lääkäri totesi vaan että tyypillä on oma rytmi ja ihan normaalilta näyttää..).

Sf-mitta menee edelleen alakäyrän alapuolella, mutta nousee käyrän tahdissa, tänään 26. Paino oli sama kuin viimeksi, sitä on huhtikuun alusta tullut lisää neuvolakortin mukaan yhteensä 3,3 kg. Neuvolan täti merkkasi korttiin että raivotarjonnassa, mutta tyyppi kyllä möyryää tuolla edelleen ihan vapautuneesti, ainakin mun tuntemusten perusteella..

Nyt on ihan viime viikkoina alkanut ilmaantua ilmiö, että erilaiset tutut ja puolitutut yrittää taputella mun mahaa. Ootteko törmänneet tähän? Mulla on jostain syystä sille ihan täysin nollatoleranssi, vaikka muuten olen hyvinkin kosketusmyönteinen henkilö, tykkään halata ja taputella enkä yleensä kavahda kosketusta. Mutta tähän mahaan ei saa koskea muut kuin ihan lähi-ihmiset. Mä siis ärähdän tosi herkästi, jos joku yrittää koskea tai edes lähestyy sen näköisenä. Mikäköhän siinä on, että pyöristyvä vatsa on jotenkin yleistä riistaa? Ei mua aiemmin kukaan ole spontaanisti mahaan taputellut.. Ilmeisesti jossain on joku sääntö, joka sanoo että vauvamahoja saa taputella tosta noin vaan ilman "omistajan" lupaa..?

-zel & z, 33+3

Vierailija
9/22 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zelin pieni on rauhallissykkeinen ja mun vauvelini päinvastainen tapaus. Tänään kävin tsekkauksessa päivystyspolillakin, kun neuvolassa vauvan sykkeet tykyttteli yli 180-190. Kaikki oli onneks kuitenkin ihan kunnossa eikä mun jatkuvat supistelutkaan oo edelleenkään tehneet kohdunsuulle mitään. Saikulle nyt kuitenkin taas jäin ja nyt sitte oonkin äippäloman alkuun asti. Mun sf-mitta huitelee yläkäyrillä, tänään 32, mutta vauva kuitenkin ultrankin mukaan ihan keskikokoinen tapaus.

iippulainen 33+3

Vierailija
10/22 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän oli neuvola terveisiä, hyvä että kaikilla kaikki yvin..

zel:tiedän tunteen,siis tuo mahan lääppiminen,ei se sinäänsä mua haitaa ja saa sitä koskea mutta voi elämä ku näkee jotaki pitkästä aikaa niin ekana kuuluu vaan että no mitäs paksukainen ja heti on mahassa kiinni!

mulle kyllä muutenki ollu tämän raskaudn aikana tosi vaikea suhtautua tähän kasvavaan minääni..!!tekis mieli lyyä nokka lyttyyn:Dnämä joita näkee kokoaika niin jos ne sanoo että ootpas kasvanu tms. ei haitaa mutta tuo minua jostain syystä haitaa,

en ole paksukainen vaan ihan huippu hyvässä kunnossa oleva äiti:P

Mulla on huomenna neuvola, uusi sellanen, ku muutto on perjantaina niin siirsin itseni jo toiseen neuvolaan,saas nähä, kuulemma tarkka painosta ja imetyksestä!mulle ku menee mun mieleen sanoon väärin mu painosta tai sen noususta niin kyllähän mie suutun,parempi olis ettei kattois koko painoa..

esikoisen aikana oli helpompi vaan lihoa:Dnyt ei vaikka esikoista odotaessa mulla oli tässä vaiheessa noussu varmaan jo se 15kg ja nyt vasta 4,3kg..

mutta enköhän mene nyt katsomaan pakoa..

simppu rv 32+6

Vierailija
11/22 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospas minäkin taas muutaman lainin pudottaisin.

Mahasta. Mää olen kuin suoraan Moby Dickistä, mutta ei se minua haittaa, kunhan likalla on tuolla masussa vain kaikki hyvin, siis sokerit, paineet ja pissat ok. Tämä maha on ihana, tosin lieveilmiöt alkaa jo hiukan sapettaa - ja vielä reilut 2 kk la:han! Mua ei haittaa edes se lääppiminen, mutta joskus voisi kyllä tosiaan hiukan muotoilla sanomisensa eri tavalla - en tosiaan ole paksu tai lihava, vaan RASKAANA! Jos vielä kerran kuulen sen "Onkohan siellä vaan yksi?" -mantran, niin saatan äityä väkivaltaiseksi. Oletteko muuten huomanneet, että maha on aina väärän kokoinen, liian pieni tai iso tai ainakin liian alhaalla/ylhäällä viikkoihin nähden... Kilot saan kyllä halutessani pois, ihan varmasti.

Neuvolassa informoitiin, että tyttö on kiepsahtanut jo raivotarjontaan. SItä epäilinkin, kun potkut osuu nyt ylemmäs. Sf 28, hemppa 120 ja niin eespäin. Eli alles in Ordnung, sanoo saksalainen. Saikkua saanen sitten vielä ens vkolla lisää, kun tuo liitoskipu on nyt hallinnassa suurin piirtein, niin ei viittis kaivaa verta nenästään ja tunkea töihinkään kolmeksi viikoksi.

Jaksuja ja älkää kompuroiko! ; )

Meku

29+3

Vierailija
12/22 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä sitä töissä pakerretaan vielä viimeisiä viikkoja, jään kotia ensimmäinen lokakuuta. Hyvin on jaksettu, pari viikkoa sitten ilmestyi "harjoitus" supistelut ja nyt viimeviikolla kun olin pitkän päivän töissä (7-24) ilmaantui viiltokipuja nivusiin..ei kivan tuntuisia.. Kohta pääsee huilimaan, vaikka sekin jännittää, kun on tottunut tekemään töitä, parhaimmillaan kahtakin.. Kotona kaikki valmista..tai ei sittenkään..amme puuttuu :8} Koittakaa jaksaa..veikkasivat muuten syntymä painoks kolmea kiloa...katsotaan nyt sitten. VOINTEJA!!

Vierailija
13/22 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä sitä töissä pakerretaan vielä viimeisiä viikkoja, jään kotia ensimmäinen lokakuuta. Hyvin on jaksettu, pari viikkoa sitten ilmestyi "harjoitus" supistelut ja nyt viimeviikolla kun olin pitkän päivän töissä (7-24) ilmaantui viiltokipuja nivusiin..ei kivan tuntuisia.. Kohta pääsee huilimaan, vaikka sekin jännittää, kun on tottunut tekemään töitä, parhaimmillaan kahtakin.. Kotona kaikki valmista..tai ei sittenkään..amme puuttuu :8} Koittakaa jaksaa..veikkasivat muuten syntymä painoks kolmea kiloa...katsotaan nyt sitten. VOINTEJA!!

TÄMÄ UNOHTUI!! :) :) Rv 32+1

Vierailija
14/22 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa kaikki hienosti, syke oli 128-132 ja paineet ok ja pissa pitkästä aikaa puhas,paino hieman laskenu viimisestä mutta voi johtua siitä että eri vaaka ku viimeksi..

kysyin sitte tästä nivelien särystä ja ärsyttäväsä tunteesta niin lupas kokeilla panacodia illalla ja jos se auttaa niin hieno juttu mutta jos ei niin sitte soittaa sinne niin varaa lääkärille aikaa, meinaan mulla menee ihan totaalisesti hermot tämän kans, mie tarviin unta!!niinku ihmiset yleensäki!ei se mitään ku ennen sai sitte päivällä nukuttua jos yö meni huonosti mutta nyt se vaivaa 24/7!!ja ei kotona saa ottaa mitään unilääkkeitä niin mie tulen hulluksi:/

muuten kaikki hyvin, vauva liikkuu hyvin ja ei tarvii tehä laskentaa, (koputan puuta) ja sf mitta oli 31cm, eri mittaaja ku viimeks niin sai vähän pienemmän ku viimeksi..

Mutta nyt jatkamaan ruoan laittoa, taas jääny vähän myöhäseen tämä päivällisen teko:D

simppu rv 33+0(enää 7vk!!!)

Vierailija
15/22 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee, kaikki kohdunsuulla ihan ok eli tilanne ei ole pahentunut. =)

Mutmut, meitin neiti on jo 2,3 kiloinen joten sokeriseuranta entistäkin tiukemmaksi nyt. Toisaalta, olen tähänkin asti niin koittanut tehdä ja ainoa mitä voisin korjata on se, että kovien kipujen vuoksi tai oikeastaan niiden seurauksena saatan hemmotella itseäni makealla ja nyt sainkin sitten hyvät särkylääkkeet,8 Panadolin seuraksi Panacodia) jotta näin ei enään olisi.

Lonkkien (reuma/nivelrikko) vuoksi lääkäri oli nyt sitä mieltä, että tämä vauva luultavammin sektioidaan ja haluaa siis tavata minut jo vkolla 35 synnytystapa-arviossa kun pohti sekstiota viikolle 38 mikäli kaikki muutoin ok.

Vauva painaisi tätä tahtia arviolta 3800g-3900g täysiaikaisena ja sekin on minulle jo siis liian paljon, joten vkolle 40 raskautta ei päästetä.

Toisaalta tuo sektio -ajatus hieman säpsähdytti, mutta toisaalta kun/jos normaalin synnytyksen seuraamuksena on lonkkien/häntäluun murtuma niin kyllä minä ihan tosi mieluusti menen sektioon.

Muuten siis kaikki oikein kivasti nyt ja pelkopolille on aika perjantaina niin enköhän ala pikkuhiljaa jälleen luottamaan, että kaikki menee hyvin. =)

Nyt tuliki vaan ommoo nappoo, mutta toivottavasti kaikilla kaikki hyvin!

Vierailija
16/22 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

32+5 =))

Vierailija
17/22 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on eletty hiljaiseloa ja pysytelty kaukana julkisista kulkuneuvoista.... Oli nimittäin ratikka josta alastulessa tämä mamma levisi... Ovat nyt pannassa seuraavat pari vuotta nuo ratikat heh.

Liitoskivuista kärsi joku ja ovat vaivana täälläkin. Lisäksi aina välillä vihloo tuonne toiseen pakaraan auts, kun esikkoa nostan tai muuta. Ja supistelee... Tuntuu että kun koskenkin noihin esikoisen rattaisiin niin maha menee kovaksi. Ipana on kovasti liikkeessä ja tunkee peppuaan ylös ihan kuin yrittäisi mahanahkan läpi päästä. Ihan sattuu välillä... Neuvola on ensi viikolla ja sitten pitäisi niitä maksa ja sappiarvoja ruveta seuraamaan ihan urakalla, menee nää viimeiset kuukaudet pelkästään labrassa ja neuvolassa juostessa.

Simppu, panacodin on kyllä aikas hyvää tavaraa, mulla ainakin lähti migreeni ja iskiaskivut sillä, toivottavasti sullakin.

Moni on jäämässä äitiyslomalle, koettakaahan jaksaa viimeiset viikot. :)

Hope4, sunkin vauva jo oikein hyvän kokoinen :) Meidän tyyppi on sen 2 kg (rv31) mut ei mulle kukaan puhunut mitään sokereista, kai kun ei mun paino ole noussut paljoa ja sokerirasitus oli ok. Arvioitahan nuo kyllä on, esikoisesta sanoivat 3300g mutta olikin vajaa viikkoa myöhemmin syntyessään 2800g, eli puoli kiloa heitti arvio. Mä kyllä toivon, että käynnistävät jos on äitipolikäynnillä rv36 yli 3kg, koska mä en halua hirmu isoa vauvaa synnyttää.... en oikein luota että se mahtuu ulos.... Sektiohan se mullakin on varmaan sitten edessä jos oikein isoksi pääsee.

Mitähän muuta mun piti sepustaa...

Mukavaa iltaa kaikille jokatapauksessa!

murunmamma ja epeli rv32+2

Vierailija
18/22 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

murunmamma:esikoisen aikana söin ihan kokoaijan panacodia selkävaivoihin, kohtu paino hermoon ja olin todella kipeä sillon joten tuttu lääke on mutta eipä tuosta ollu apua tähän vaivaan!alkaa jo epäilyttää että oliskohan psyykkinen vaiva:D

Täällä vaivaa tänään kova kohtukipu! yöllä supisti niin että luulin jo että nyt lähetäään synnyttään muutta ei sitten kuitenkaan..totta kohtu alkaa olla kipeä nuista suppareista..sellanen niinku kasvukipu tai ku ne ligamentit venyy mutta ku se mene ohi, itkua saa tihrustaa kokajan ku satu niin himputisti..

kokeilin käydä suihkussaki ja kyllähän se siinä lämpimän veden alla hiukka helpotti jutta ei se mihinkään kadonnu ja nyt vielä pahempana..joka kerta ku vauva liikkuu niin satuu ihan kauheasti..totta tämä on normaalia??!!

huomenna on muutto ja sitte mie olenki nettipimennossa hetken aikaa joten älkää ihmetelkö jos musta ei hetkeen kuulu mitään..

Pakkaamista olis vielä mutta en kertakaikkiaan kyskene tekemään mitään ku pelkää oleminen sattuu joten mies saa touhuta monen viikonedestä tänään..toivottavasti huomenna sitte parempi päivä että saa aitettua kämpän siihen malliin että ku mies pääsee töistä niin ei tarvii ku kantaa kaikki autoon ja viedä pois..peukut pystyyn..

mutta nyt laittaan esikoiselle ruokaa ja sitte mennään lepäileen sänkyyn yhdessä vähäksi aikaa..

simppu rv 33+1

Vierailija
19/22 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simppu, mulla oli ihan samanlaista eilen illalla... Muksu potki ja viuhtoi tuolla mahassa niin että luulin, että tulee jo nahan läpi ulos. En sit tiiä jos kääntyi takas perätilaan... Toivottavasti. Sit supisteli niin ett oikein sattui ja lopulta koko maha oli niin kipeä ettei siihen voinut edes koskea... Mietin jo ett pitääkö alkaa tehä lähtöä takaisin nkl:lle. Kiva vielä kun oon nyt yksin ton Murun kaa, ett vaikeeks menee jos tää nyt aikoo tulla ulos... Onneks tänään ei oo enää supistellut. Koetahan jaksaa Simppu ja ota iisisti muuton kanssa....

Tänään hain elloksen paketin ja nyt on sit vauvalle vaatetta. Eiköhän vähän aikaa pärjätä. Esikoisen kaa ihasteltiin niitä pikkupikkubodyja ja pöksyjä. 56 kokoisia tilasin, toivottavasti ei synny iso vauva =)

Nyt nukkumaan

murunmamma ja villikko rv32+3

Vierailija
20/22 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli pari padacodin käyttäjää. Mulle sitä on tarjottu ennen raskautta endo epäily kipuihin (sain lähetteen tutkimuksiin juuri enne raskaustestiä joten vieläkin on diagnoosi epävarma) ja toisen kerran tään raskauden aikana. MUTTA en ole uskaltanut reseptiä pyytää. Vieroksun noita keskushermostoon vaikuttavia lääkkeitä ja vielä enemmän kun nyt on vauva mahassa. Joten symfyseolyysi kipujen kanassa yritän pärjätä pananolin avulla, vaikkei se kipua poistakaan mutta auttaa aamuyöstä otettuna loppuyöhön. Seuraava kipu ontrolli äippäpolilla on 3 viikon päästä, kattoo mikä tilanne on sitten.

Simppu: mulle luvattiin äippäpolilla viikko sitten, että jos yöt menee kamalan mahdottomiksi niin ottaavat sitten osastolle nukkumaan. Siellä voi antaa unilääkkeitä eritavalla kuin kotona. Luulis että sunkin sairaalassa vois tehdä saman jutun! Mulle pelkästään tämä lupaus on auttanut jaksamaan kipujen ja univelan takia, koska helpottaa tietää että jos pahaksi menee niin saan apua.

Mulla kaikki on entisellään. Sen huomion oon tehnyt että kipukynnys on alkanut nousta. Kun tässä on jo 3 kk kärsinyt jokapäiväistä kivuista, niin siihen turtuu. Mutta silti oon alkanut miettimään että tämä taitaa olla viimeinen raskaus, koska on iso riski että symfyseolyysi uusiutuu seuraavassakin raskaudessa. Tai sit pitäis olla iso ikäero taas, kun en tässä kunnossa ketään pystyis kantamaan tai hoitamaan. Kattoo nyt.

Mulle tuli lindexistä 25% ale kuponki ja tietty piti ostaa vauvalle vaatteita... Vaikka päätin että poikien äippäpakkauksen kevytpuku kelpaa, niin piti ostaa tälle 62cm puku, sit on odottamassa huutonetistä ostama 62cm lennen toppapuku. Se on tosi lämmin, niin alkuun menee toi ohkaisempi puku.

ellenlelli ja 31+4