Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras tän vuoden UMK-biisi?

Vierailija
17.01.2025 |

Mikä on suosikkisi tässä vaiheessa, kun kaikki biisit on julkaistu?

Paras UMK-biisi?

Vaihtoehdot

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

GoldieBlocks - Made of

Vierailija
22/75 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi noi yrittää suomella pärjätä!?

Pärjäsihän Käärijäkin hyvin suomenkielisellä biisillä.

No se oli menevä kappale nuo ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi noi yrittää suomella pärjätä!?

Pärjäsihän Käärijäkin hyvin suomenkielisellä biisillä.

No se oli menevä kappale nuo ei.

No toista Cha Cha Chata tuskin saadaan ihan pian, jos koskaan.

Vierailija
24/75 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Costeen biisi ei oo vissiin oikeen sytyttänyt ketään.. 😬

Vierailija
25/75 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuunnellut kaikki tämän vuoden UMK-ehdokkaat ja seuraan aktiivisesti Euroviisuja. Olen myös useana vuonna aavistanut oikein Suomen menestyksen tai sen puutteen. Samoin osaan melko hyvin arvioida, mitkä kappaleet/maat Euroviisuissa ovat kärkikahinoissa. Olen viisujen amatööriguru :)

Valitettavasti mikään näistä ei ole Euroviisu-voittaja. Neean ja Costeen kappaleet eivät ole jääneet päähäni mitenkään. Tämä on yleensä viisujen kohdalla huono merkki. Muistan kuitenkin ajatelleeni Neean kohdalla, että kappale sinänsä ihan hyvä. Costeen biisi on vähän niin kuin Sara Siipolan Paskana-kappaleen ja Sexmanen Manian jälkeläinen, mutta vaan vähän heikko versio...

Nellin, Viivin ja Goldielocksin kappaleet ovat suosikkejani, mutta näissä on se haaste, että miten saadaan suuri viisulava haltuun ja niin, että se tukee kappaletta. Kaikki naiset ovat äärimmäisen hyviä laulajia ja videot olivat todella laadukkaita. Nellin biisi ei oikein lähde täysillä käyntiin, lavashow pitäisi kopioida videosta. Viivin biisi kasvaa hienosti, mutta kriitikoiden mielestä varmasti liian hitaasti. Viivin lavashow on ehkä vaikein tehdä niin, että se ei ole tylsä, mutta ei myöskään jätä kappaletta varjoon. Viivi voisi hieman esityksellään vahvistaa biisin positiivista sanomaa, ettei eurooppalaiset katsojat, joiden lähetyksissä kappaleita ei tekstitetä, luule, että kyseessä on hautajaiskappale... Nelli ja Viivi saisivat kyllä tuomariääniä. Goldielocks myös alussa hieman tylsä (viisulavaa ajatellen) ja esitys pitäisi muuttaa täysin videosta. Kaikkien näiden kolmen naisen stailaus oli kyllä videoissa onnistunut. Jos Goldielocksin lavaesitys on hyvä, niin uskoisin sen olevan Suomen paras sauma viisuissa.

One morning left on ihan jees hauska smash up, mutta itselleni hieman liikaa Käärijän jäljissä juuri tuossa eri tyylilajien yhdistämisessä ja huumorin metsästyksessä. Käärijän kappale kolahti heti, tämä ei niinkään. Suomalaiset kyllä tykkää, kun on heviä ja huumoria, mutta ei ole voittova kaava tämä. Saattaa silti voittaa UMK:n. Viisuissa ei saa tuomariääniä tällä.

Erikaa povattiin voittajaksi jo ennen kappaleen julkistamista ja itse julistin jo heti ehdokkaiden julkistamisen jälkeen, että jos ei mitään Käärijämäistä yllätystä tule, niin Erika voittaa. Toivoin vain viimeiseen asti, että kappale olisi hyvä, jotta voitto olisi ansaittu. Näin ei nyt kyllä käynyt. Kappale on mielestäni yksi kisan heikoimmista, ei mitään koukkua, eikä jää päähän soimaan. Sanat ovat kamalat, mitä kyllä jo kappaleen nimikin ennusti. Esitys ihan tyylikäs, mutta ei kolahda minuun, eikä tule kolahtamaan viisukansaan. Ratsastetaan liikaa Erikan persoonalla ilman panostusta kappaleeseen.

Suomen kieli sinänsä on nykyään jo ihan vahvuus. Kiitos Käärijän.

Uskoisin UMK:n kolmen kärjen olevan Goldielocks, One morning left ja Erika. Suomalaiset tykkää hevistä ja ennakkosuosikeista, mutta silti toivon, että Goldielocks näistä voittaa, JOS lavaesitys on hyvä. Jos Goldielocks kyykkää lavalla, niin sitten on minulle ihan sama kumpi voittaa, sillä kumpikaan ei  pärjää.

Suomella on ollut taipumusta stailata esiintyjät oudosti tai lavashow'lla pilata muuten hyvä biisi. Toivottavasti tätä ei tapahdu nyt.

Vierailija
26/75 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pupy on hyvä humoribisi jos tykä hevistä.

Vierailija
27/75 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuunnellut kaikki tämän vuoden UMK-ehdokkaat ja seuraan aktiivisesti Euroviisuja. Olen myös useana vuonna aavistanut oikein Suomen menestyksen tai sen puutteen. Samoin osaan melko hyvin arvioida, mitkä kappaleet/maat Euroviisuissa ovat kärkikahinoissa. Olen viisujen amatööriguru :)

Valitettavasti mikään näistä ei ole Euroviisu-voittaja. Neean ja Costeen kappaleet eivät ole jääneet päähäni mitenkään. Tämä on yleensä viisujen kohdalla huono merkki. Muistan kuitenkin ajatelleeni Neean kohdalla, että kappale sinänsä ihan hyvä. Costeen biisi on vähän niin kuin Sara Siipolan Paskana-kappaleen ja Sexmanen Manian jälkeläinen, mutta vaan vähän heikko versio...

Nellin, Viivin ja Goldielocksin kappaleet ovat suosikkejani, mutta näissä on se haaste, että miten saadaan suuri viisulava haltuun ja niin, että se tukee kappaletta. Kaikki naiset ovat äärimmäisen hyviä laulajia ja videot olivat todella laadukkaita. Nellin biisi ei oikein

Hyvä analyysi. Itse pidän eniten Erikan biisistä, on musiikillisesti kiinnostava ja herätti mielenkiinnon kuunnella uudestaan, toisin kuin muut. Rivo sisältö sanoituksissa sinänsä ei haittaa, etenkin kun ulkomailla harvoissa maissa nämä käsittääkseni edes tekstitetään. Puppyn kanssa yksinkertainen ja nopeasti tehty sanoitus voi olla enemmän kompastuskivi, koska se on englanniksi. Kirjoitit, että Erikan esitys oli ihan tyylikäs, muttei kolahda sinuun... mutta varsinaista esitystähän emme ole vielä nähneet keneltäkään. Se nähdään sitten helmikuussa. Tulee varmasti kiinnostava show!

Vierailija
28/75 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Goldielocks :)

Vierailija
29/75 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainoa jota harmittaa Chisun kuuluminen Erikan biisissä (tarkoitan nyt sekä koko biisin rakenteessa + taustana)? Itse en ole ikinä tykännyt näistä Chisun Yksinäinen keijukainen ym. hössötyksistä, ja nyt en koe että olisi antanut mitään lisäarvoa Erikan biisiin. Luultavasti miehensä olisi yksin tehtaillut paljon paremman tuotoksen. Nyt menee mun ääni Goldielocksille, ellei livessä joku totaalisesti yllätä.

Vierailija
30/75 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

One Morning Left

Luulin serbialaiseksi huumoribändiksi.

Vierailija
31/75 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Costeen biisi ei oo vissiin oikeen sytyttänyt ketään.. 😬

Ei saa ketään sekaisin.

Vierailija
32/75 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on Erika,vaikka ekaks olin, että taasko seksistinen kappale? Mutta kun kuuntelin loppuun, niin kappale pomppasi kaikista kappaleista ylemmäksi . Ei tylsä,ei lattea vaan erilainen ja tykitti johtoon.

Vierailija
33/75 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on Erika,vaikka ekaks olin, että taasko seksistinen kappale? Mutta kun kuuntelin loppuun, niin kappale pomppasi kaikista kappaleista ylemmäksi . Ei tylsä,ei lattea vaan erilainen ja tykitti johtoon.

Niin ja siis mikä parasta, tämä laulettiin suomeksi

Vierailija
34/75 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Made of on musikaalinen timantti 

Vierailija
35/75 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Erika  voita. Seksi ei ole in.

Vierailija
36/75 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neea River :) Valitettavasti ennakkosuosikki Vikman ei nyt yltänyt siihen, mitä olin päässäni kuvitellut kun olin mielessäni luonut hänelle kappaleen :'D

Vierailija
37/75 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Made of ja Puppy.

Vierailija
38/75 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestin yllättäen Matulaa, koska se oli kumminkin huonosta tarjonnasta mielestäni vähiten huono ja aina lisäpointsia suomen kielestä.

Toinen vaihtoehto se ihmeen Puppy-biisi, joka oli ihan hauska. Mietin tosin koko ajan, että onko tässä jokin vitsi, mitä en tajua. Siis tyyliin jokin piilomerkitys, mitä nykyään tuntuu olevan kaikessa enkä itse ymmärrä enkä edes halua ymmärtää.

Se joku River oli umpitylsä, samoin Costee, jota en jaksanut katsoa edes loppuun asti.

Viiviltä odotin enemmän, laulaa hyvin, suomesta plussaa, nätti nuori nainen luonnossa, mutta se biisi oli surkea. Hirveää kun sanat sovitetaan melodiaan noin oudosti, ettei suomesta saa enää selvää eikä se kuulosta suomelta, vaan joltain autstökstöks-kieleltä. 

Vikman on vain karsea huonosti toteutettu Kikka-kopio ja aiheuttaa pelkkää myötähäpeää. 

Mikäs vielä oli... niin se Kultakutri, no en tykännyt siitäkään. Se oli tylsä ja kuulosti liian brittiläiseltä. Miksi yritetään kuulostaa joltain muunmaalaiselta? Olisi edes laulanut suomeksi.

Vierailija
39/75 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Goldielockdin voitte lähettää mun puolesta, mutta ei Puppyä. 

Vierailija
40/75 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei noilla biiseillä voiteta kisoja Sveitsissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi