Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toimeentulotuki ja Kelan toiminta

Vierailija
17.01.2025 |

Onko muilla kokemuksia Kelan koventuneista käytännöistä toimeentulotukea hakiessa? Itse olen pienituloisena yksinhuoltajana saanut pientä toimeentulotukea. Ensin Kela alkoi laskea kaikki tilillä olevat rahat talletuksiksi. Jos tilillä oli tukea haettaessa pieni omavastuu summa joka oli menossa vuokraan juuri, niin Kela hylkäsi hakemuksen tällä perusteella. Sitten Kela alkoi vaatia tietoa monta vuotta sitten lopetetuista tileistä. Niistä piti toimittaa pankin virallinen todistus, että ne on lopetettu. Tili saattoi olla lopetettu vuosikymmen sitten. Kela kasasi ja kasasi erinäistä byrokratiaa ja suoranaista kiusantekoa perheen päälle kunnes luovuin lakisääteisestä oikeudestani. 

En kaipaa vastaukseksi mitään vittuilua. Vaan haluaisin oikeasti tietää onko tämä Kelan uusi linja vai maalitettiinko minut jostain syystä? 

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, minulle tuli muistaakseni myös tuo selvityspyyntö lopetetuista tileistä. Sen sai muistaakseni jotenkin verkkopankista ihan näppärästi. Ja lisäksi piti toimittaa paypal- ym. tilien tiedot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla