*!* ENSKAT viikolla 38 *!*
viime viikon jutut täällä:
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Kommentit (42)
Täällä sitä taas ollaan, oman koneen ääressä. En kyllä pysty kommentoimaan kaikkia juttuja, joten omaa napaa tulee ja vilkutukset kaikille!
Meillä oli ihana reissu, kaiken kaikkiaan sujui tosi hyvin. Ei voinut kuin ihmetellä, kuinka lapsirakkaita Kreikassa ollaan. Ei päästy juuri mihinkään, ilman että joku ryösti Siennan meiltä syliinsä, ihan kaikki kävi höpöttelemäsä sille ja ihailemassa tyttöä. Naureskelinkin miehelle, että ennen sitä sai Etelä-Euroopassa blondina huomiota itselleen, mutta nyt kaikki huomaavat vain lapsen... Sienna sitten täytti vuoden ja muisteltiin miehen kanssa vuoden takaisia tapahtumia pitkin päivää.
Päätettiin, että ei anneta tytön päikkäriaikataulun häiritä menemisiä, vaan kierreltiin autolla lähitienoita ihan oman mielen mukaan. Sienna nukkuikin sitten autossa tosi hyvin, joten päikkärikiintiö tuli varmaan täyteen vaikkakin outoihin aikoihin. Iltaisin käytiin aina ulkona syömässä ja Siennalla riitti viihdyttäjiä tarjoilijoissa ja muissa asiakkaissa. Sitten kun saatiin tyttö huoneeseen nukkumaan niin istuttiin miehen ja viinipullon kanssa parvekkeella ja nautiskeltiin lämpimästä pimeästä illasta. Teki tosi hyvää.
Sienna alkoi hiukan ottaa askeleita tukea vasten reissussa, kävelee nyt pari metriä sängyn laitaa pitkin. Vieläkään ei tosin innostu kävelemään kun sitä pitää käsistä. Sitten se oppi näyttämään missä on Siennan pää (sanoo "pää" ja näyttää omaa päätään).
Sen verran reissu väsytti pimua, että nukkui viime yönä 12,5h putkeen (okei, heräsi kerran kolmelta parkumaan, mutta nukahti viidessä minuutissa). Eilen veti päikkäreitäkin kolme tuntia. Lopetin sitten tänään imetyksen kertaheitolla, saa nähdä miten ilta menee. Totesin aamulla, että tänään voisi olla hyvä päivä lopettaa, kun herättiinkin vasta 8.30 eli voitiin nousta saman tien puuron keittoon. Muutenkin olen imettänyt enää pari kertaa päivässä ja hyvin lyhyesti, joten tuskin on mikään kamalan vaikea paikka. Nyt vaan harmittaa, etten eilen iltaimetyksellä vielä tiennyt sen olevan viimeinen kerta, olisin muuten painanut sen jotenkin paremmin mieleen. Aamulla sain Siennalle juotettua vajaan desin lämmintä (lehmän) maitoa nokkamukista, mutta päikkäreitä ennen ei suostunut juomaan. No, teen puurot maitoon, joten saa ainakin sen 4dl päivässä, eiköhän se riitä. Heltsyllä taisi olla sama vaihe menossa imetyksen suhteen...
Kiitokset yövalokommenteista, taidan kokeilla Siennan huoneeseen sellaista. Reissussa se ei herännyt joka yö, mutta siellä nukuttiinkin sen kanssa samassa huoneessa, joten jos heräsi niin ehkä sille ei tullut niin paniikki kun kuuli meidän hengityksen. Kotona kun herää omassa huoneessa pimeässä niin tulee usein itku.
Butterflylle hirveästi tsemppiä lasten sairastelun keskelle! Kyllä teitä nyt koetellaan.
Hiukan on nyt taas miettimistä lapsen pukemisen kanssa, kun reissussa sai olla melkein vaippasillaan ja nyt pitää laittaa kaiken maailman sukkahousuja ja haalareita päälle. Meillä on kotonakin yllättävän viileää, itsekään en enää tarkene t-paidalla. No, kai tähän taas kohta tottuu. En ole kyllä mikään kylmien vuodenaikojen fani.
Nyt en ehdi enempää. Tässä kuva meidän 1-vuotiaasta, katse kohti tulevaisuutta.
Tipu & Sienna 1-v.
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=bf68bbe6-86fe-11dd-8cdb-…!
... se pakollinen beach babe -kuva. Söpömpiä kuvia olisi nakupellenä, mutta en halua niitä laittaa tänne kun ei koskaan tiedä, mitä hulluja täällä liikkuu kuvia katselemassa...
Tipu
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=6d122109-86ff-11dd-8cdb-…!
Tipu:
Aivan mahtavalta kuulosti teidän reissu. Huoh. Kumpa mekin päästäisiin. Siennalle vielä 1-vee onnittelut, vaikka jo taisinkin ennakkoon ilmoittaa. Loistavia kuvia ja toi kakku on kyllä ihan yli söpö :) . Mä oon kans koittanu laittaa kuvia mut aina nää sivut tökkää. Ja siellä kävellään tukee vasten, hienoo. Tosta kädestä kävelyttämisestä sen verran, että alkuun Neea ei kans oikeen kunnolla sillain kävelly. Tartti olla tarkkana että ei ite kannattanu lasta liikaa käsistä, vaan ihan sen verran vaan et anto sen itte pitää mun käsistä kiinni. Muuten luuli heti että häntä kannetaan ja löi jalat lötköks. Meinaatteko mennä 1-vee kuvaan valokuvaamoon?
Hermione:
Eetulle 1-vee onnea jo etukäteen, jos en kerke taas pariin päivään koneelle. Onko millaset juhlat tulossa? Mun tarttee kans kysellä tosta hammaslääkäristä, kun täälä ei oo ees mainittu viä moisesta. Tuntuu että moni enska on jo käyny tarkastuksessa. Oon asettanu itelleni tavotteen kuun loppuun lopettamisessa. Saan fiilistellä varmasti tarpeeks :) Lisäks meillä on nyt sitä tassukouluakin menossa. Yöt on jo parantunu huomattavasti.
MamaJaJustus:
Kiva että Justus viihty paremmin isompien ryhmässä. Eikö tuukkin ihan mahtava fiilis, kun näkee toisen olevan ihan riemuissaan. Meillä Neea on muskarissa ihan fiilareissa ja kikattaa ja hihkuu varsinkin vauhdikkaimmissa leikeissä.
Marge:
Reissusta...ei olla varattu vielä. Haaveilu asteella on. Todennäköisyys että toteutuu on 70%. Miehen kanssa kaksin oltais lähdössä, eli siis vihdoinkin sitä laatuaikaa. Tammikuussa ehkä, kun sitä ennen ei oo kans oikeen mahkuja viikoks hoitajaan. Vaihtoehdot ois Marokko Agadir tai Kanarian saaret. Kummassakaan en oo ollu, joten suosituksia otetaan vastaan jos on kokemusta. Kiva että selvisit hampilääkäristä. Meillä kiinteiden alotuksen aikaan oli luumu ruokavaliossa joka toinen päivä. Silleen ei päässy tuleen ummetusta.
äitija Edwina:
Onnea uudesta työpaikasta. Säännöllinen työaika kyllä helpottaa kummasti, kun on helpompi rytmittää päivät lapsen kannalta.
Pia-maria:
Ei olla juurikaan reissailtu, mut Tipu taitaa olla meidän reissukonkari, joten sieltä suunnasta kannattanee vinkkejä kysellä. Meidän ois nyt tarkotus mennä miehen kanssa kaksin lomaileen.
Heltsy:
Fiilistelehän sit kunnolla. Mäkin oon antanu luvan itelleni fiilistellä viä jonkin aikaa, kuun loppuun mennessä on sit totaalinen stoppi. gäraa4ååppoidjduii8yddddbjjkkkkkkybkj (Neeallakin oli näköjään mielipide asiasta omalla kaks sormi taktiikallaan)
Butterfly:
Aivan hirmusesti jaksuja ja paranemis toivotuksia sinne. Kyllä teitä koetellaan. Onneks saatte ees jotain kotiapua.
Odottelija:
Hienoo että ultrassa kaikki näytti edelleen hyvältä. Koskas muuten sun virallinen laskettu aika on? Toi on ihan hyvä idis ottaa sit vasta uuden vauvan kanssa kuvat. Tulee varmaan tosi söpöjä.
Gaiole: No Kanariaa tai Marokkoo ollaan vähän mietitty kun tammikuussa ois tarkotus mennä jos mennään. Thaimaa houkuttelis mut ei nyt taida onnistua.
Nyt tarttee lähtee kauppaan. Joten moi.
Buuffa ja Neea 1v
varmaan tyhmä kysymys mut mitä tarkottaa ENSKAT ?
väsyttää taas ihan sikana joten nopeasti piipahdan täällä.
MJ, enskat on niitä joilla on ensimmäinen lapsi. Joskus on käytetty nimee ensikot joten toi enskat on kai lyhenne siitä. Osa täällä on tuttuja jo vauvakuume ja odotus ajoilta asti.
Tipu, mukavan kuuloinen reissu teillä ja ihania kuvia Siennasta =) Tervetuloa takaisin palstailun pariin.
Buuffa, mukava varmaan suunnitella yhteistä lomaa miehen kanssa. Toivottavasti sopiva kohde löytyy. Me oltiin häämatkalla Thaimaassa ja mä menetin sydämeni sinne.. Haaveilen joskus pääseväni uudestaan. Ehkä joskus 3vuoden päästä vois kuvitella, lapset meillä olis otettava mukaan. Ihan pienien kanssa en halua lähteä ja pitäähän sitä matkaa varten säästääkin muutama euro. Ei ihan kotihoidontuella aleta säästämään =)
Gaiole, mä haaveilin tänään punaviinilasillisesta.. On tosiaan haave vaan vielä jonkin aikaa =)
Odottelijallalle vilkutuksia, kiva muuten kun on joku täällä yhtäaikaa raskaana. Voidaan sitten keväällä jännätä yhdessä ja muutenkin vaihtaa kokemuksia =)
Mä oon jo ihan valmis nukkumaan. Pääsin tosiaan tänään jumppaan ja Eetu oli pärjännyt aivan loistavasti anopin kanssa. Anoppi vaan kehu miten kiltti ja hyväntuulinen Eetu on. Eetu tänään nousi lattialla ilman tukea seisomaan ekaa kertaa, ei se pitkään pystyssä pysynyt mutta pienestähän se alkaa.
Ja tuli mieleen kun Tipu kerto Siennan tietävän oman päänsä, että Eetu löysi oman pippelinsä tässä muutama viikko sitten. En ole muistanut kertoa. Aivan äärettömän suloista kun toinen ihan ihmeissään kurkistelee jalkoväliinsä ja hypistelee pippeliä sormien välissä =D ja nauraa! Nyt se tietää mitä tarkotan, kun mä kysyn että missä on Eetun pippeli? Eli jos Sienna tietää oman päänsä niin Eetukin tietää, tavallaan =)
hermione ja Eetu maanantaina 1v ja masuasukas tänään kai rv10
Hermione:
Joo kovasti kans kiinnostais Thaimaa. Ei vaan oo nyt oikeen sopiva kohde kun ei viittittäis jättää Neeaa hoitoon kun maksimissaan viikoks. Lisäks reissuhinnat on huomattavasti kalliimpia, eikä se 10h lentokaan oo plussaa. Joskus sit muutaman vuoden päästä kyllä haluun sit sinne, kun tilanne sen sallii. On ehdottomasti listalla paikoissa jossa haluun käydä.
Eetulle onnea seisomis taidosta ja pippelikin oli löytyny :) . Neea kans osaa näyttää hienosti korvat,varpaat ym. Oon huomannu että kauhee asioisen ja sanojen oppimiskausi on koko ajan meneillään. Se alko jossain 10 kk tienoilla. Ihan selvästi hidasti hetkeks liikkumistaitojen oppimista.
Koskas sulla on ultra? Nyt huomaa kun sun ja Odottelijan masukin kasvatusta on hetken seuraillu niin alkaa kuume tääläkin taas nouseen jo oikeen kunnolla.
Sellasta oon tässä pähkäilly että tarviskohan ostaa talveks toppahaalari. Toi äippäpakkauksen haalari varmasti sopis, mutta onko se taaperolle ok, kun se kuitenkin lumessa möyrii? Onko kukaan kuullu keltään tutuilta kokemuksia?
Buuffa ja Neea Zzzzz
Yritän nyt uudestaa, aloitin jo äsken mutta Eetu räpelsi pelin poikki213. Nytkintekee omia merkintöjään välillä.
Odottelija, Eetullakin oli tässä jiku aika sitten vaihe että heräs aina päikkäreiltä itku silmässä. Oli sellainen tunne että heräs kesken unien. Onneks meni ohi. Toivotaan että teilläkin menee ohi.
Buuffa, ultra on 30.9. Eikä me isoja synttärijuhlia pidetä. Pitkin viikkoa käy yksi0ttäisiä vieraita ja lauantaiksi tehdään kakut, silloin tulee eniten vieraita. Vierasmäärää vähentää huomattavasti se että mun lähisuku asuu niin kaukana ettei sieltä olöe vieraita tulossa. Mieskin tulöee kotiin vasta ma-ti välisenä yönä eli va0r,sinainen synttäripäivä vieteään kaksistaan. Tai no jos Mama ja Justus olis seurana =) Eetu tosiaan merkkailee välillä omiaan, en jaksa/jouda alkaa niitåä siivoilemaan tuolta. Toppapuku ostetaan varmaan kokoa 86. Meil on nyt tollainen välikausipuku kokoa 80.
Meillä taitaa olla pitkä päivä edess' kun ei ole mitään ohjelmaa.. Onneks sää näyttää suosivan niin ulkoilemaan pääsee ainakin.
Tulkaahan muutkin jutustelemaan meidän yksinäisen sunnuntain iloksi =)233333
h+e
Piti tulla tarjoamaan juttuseuraa, vaikkei mitään asiaa olekaan. Vähänkö Eetu on fiksusti miehenä löytänyt oman "päänsä"... Hauskaa! Sienna osaa näyttää myös varpaat ja navan, mutta ei esim. nenää.
Buuffa taisi kirjoittaa siitä oppimiskaudesta, olen huomannut kanssa saman jutun. Tosi paljon tulee yhtäkkiä oivalluksia, esim. Sienna erottaa nyt kuvasta kissan ja koiran toisistaan (kissa on sen kielellä sssa) ja kun kerran kysyin siltä missä on leijona (tarkoitin pehmoleijonaa) niin se haki villieläinkuvakirjan, jossa on leijona. En edes itse olisi muistanut, että siinä kirjassa on leijonan kuva. Selkeä uusi sana on pupu, joka tarkoittaa sen unipupua.
Haalareita täällä pohdiskeltiin. Siennalla on nyt käytössä 74cm välikausihaalari (kirpparilta 2eur) ja kaapissa on Reiman 86cm toppahaalari (kirpparilta 5eur). Se menee varmaan kevättalvella, mutta tähän väliin yritän selvitä käytettynä saaduilla toppahaalareilla, jotka on äp:n haalarin mallisia eli vauvamallia, mutta kokoa 80cm. Rukkaset, kunnon pipo ja talvikengät pitäisi vielä ostaa, mutta kengillä ei taida olla vielä kiirettä, nykyiset menevät ainakin lumen tuloon asti.
Meillä on kamala riiviökausi meneillään, hetkeäkään ei saa olla rauhassa kun tyttö on koko ajan "pahanteossa" eli paikoissa, joissa ei saisi olla (digiboksilla, kaatamassa lamppuja jne). Yritin tänään pestä vessoja heikolla menestyksellä, kun toinen oli koko ajan kiinni vessaharjassa... Päikkäreiden jälkeen pitäisi vielä imuroida.
Oltiin jo tunti puistossa aamupäivällä, mitähän sitä iltapäivälle keksisi. En oikein tykkää näistä viikonlopuista, on paljon vähemmän tekemistä kuin viikolla. Tietty sitten on eri juttu, kun mies tulee kotiin.
Taidanpa lueskella vähän aikaa kun on hiljaista. Leppoisaa sunnuntaita kaikille.
Tipu & Sienna 1v
Päikkärit nukuttu, syöty ja kerran jo ulkoltukin. Pakko varmaan lähteä toisen kerran ulos että aika kuluu. Hoh-hoijaa. Eipä ole täälläkään tekemistä jos ei Tipulla ja Siennalla ole. Voi kun asuttais lähempänä niin voitais treffata. Onneks Mama ja Justus treffailee huomenna taas meitä =) Eetu pyrkii heti syliin kun vähän yritän olla koneella, ihan mahdotonta!0,ja omia merkintöjä taas.
Pakko antaa sille miehen varastoista joitain tosi sallittuja leluja mm.näppis että se hetken edes viihtyis lattialla.
Ruoka uunissa, Eemil mummin kanssa pihalla ja koira papan kanssa pissillä. Mies moottoripyöräilemässä. Eli hetki aikaa ilmottautua tänne. : )
TIPULLE tervetuloa takasin. Ihania kuvia ja tosiaan söpö kakku. Tosi kivalle kuulosti teidän loma. Mulla imetys loppu vähän samaan tyyliin. Ja alkuun oli kans semmonen haikeus et voi sekö nyt jäi vikaks kerraks. Mut äkkiä se katos, se tunne. Vielä kerran onnittelut Siennalle. Onnea myös uusista taidoista.
HERMIONE on joo kiva et on joku täällä kenen kanssa ollaaan samassa veneessä. Eihän näille kakkosille tule eroa ku muutama viikko et tosiaan saadaan jännätä keväällä miten käy. : )) Koittakaahan saada jotenki aika kulumaan. Meillä on kans löytyny toi pippeli. : ) (eli pää ; )) Aina ku ottaa vaipan pois niin on kädet siellä kokeilemassa ja ihmettelemässä. Ja hymy korvissa.
GAIOLE ollaan siellä suunnalla sillai et tiistaina lähetään täältä ja sit joko sunnuntaina tai maanantaina tuun takasin. Mäki olen haaveillu välillä en niinkään punaviinilasillisesta vaan siideristä. Mut niinku Hermionellakin niin se on pelkkä haave jonkin aikaa...
Mukavaa sunnuntaita muillekkin.
Meillä viime yö oli taas aikamoista hulinaa... Heti ku Eemil nukkuu vähemmän päivällä ja vielä ku ilta vähän venähtää niin yö menee hulinaks. : ( Eilen oli miehen kanssa anoppilassa ja jäi yhet päikkärit pois ja neki mitkä nukku oli lähes tunnin lyhyemmät ku normaalisti, sitten vielä illalla meni tunnin pidempään ku tavallisesti. Eipä se taas muuta tarvinnu. Et joo, kateellisena luen ku lapset nukahtaa jalkojen päälle. : ) Oliko Äitija Edwinalla? Sori jos muisti pettää... Meillä Eemil on aina pitäny laittaa nukkumaan, väsyneenä menee vaan entistä lujempaa ja monet sit erehtyy luulemaan et eihän se ole edes väsyny... Ihan pikkusenaki piti ottaa oikein tiukasti syliin ja rauhottaa. Niin ne on erilaisia nämä pikkuset.
Nyt vielä piipahtamaan naamakirjan saloissa ennen ku ruoka kutsuu.
Odottelija ja Eemil 8,5kk
ja Idolsia odottaessa.. =)
Odottelija, toivottavasti Eemil nukahtaa ja nukkuu hyvin ens yönä! kiva että sulla on siellä omat vanhemmat seurana =)
Me ollaan huomenna aamupäivästä menossa kyläileen joten availkaa joku muu uutta viikkopinoa jos vierailette täällä. Mä pääsen varmaan iltapäivällä vasta koneelle.
hermione palstahäirikkö ja Eetu huomenna 1v =) ja masukki 10+1
ihan hämmästyin kun ei ollut uutta pinoa vaikka on jo myöhäinen iltapäivä. Kaikille enskoilla ollut tekemistä tänään, niinkuin mullakin. Mulla on nyt perjantai-illasta lähtien ollut suht siedettävä olo. Onneks vointi parani kun olen tosiaan kaksin Eetun kans reilun viikon. Nyt vähän siivous kesken niin yritän palailla kommentoimaan paremmin illalla (jos ei väsymys iske).
Hyvää nimipäivää minulle ;)
h+e
tekemistä olis tosiaan ollu vaikka kuinka mutta mitään en ole saanu aikaseks. : ( No okei, koneellisen astioita ja pyykkiä olen sentään saanu pestyä. Mut siihen se sitte jäikin.
Väsyttää niin maan peevelisti, Eemil on taas 2 yötä huudellu ihan kokoajan. Just ku saa unesta kiinni niin taas herää. Vissiin noi 4 samaan aikaan tulevaa hammasta pikkusen vaivaa. Ens yöks annan sille kyllä särkylääkettä.
Kummasti sitä sillon ku imetti niin nukahti samantien uudelleen mut eipä enään. Sit viel ku herää niin on pakko yleensä käydä viel vessassaki. Se onneks on pikkusen helpottamassa.
Voi mitä marinaa, pahoitteluni. Mut tänään on tämmönen päivä. Jumppaki olis illalla, tiedän et se auttais mutta ku en taida saada ittestäni sitäkään irti. : ( No mennään huomenna sit tanssimaan...
Hermionelle nimipäivä onnittelut. : ) Kiva että olo on alkanu helpottamaan. Mulla olis keskiviikkona niskapoimu ultra. Sitä odotellessa. Ja mukavaa aikaa kaksin Eetun kanssa. Hyvä tosiaan et olo helpotti nyt ku mieski on pois.
Mutta silmät meinaa painua kiinni ihan väkisin. Jos alkais touhuamaan ton pojan kanssa niin pysyis hereillä sen aikaa että saan Eemilin yöunille. Meki ollaan tää ilta kaksin.
Mukavaa viikkoa kuitenkin kaikille enskoille ja penskoille.
Väsynyt odottelija ja hampaidentekijä Eemil joka puree ihan kaikkea!
Tulin vain pikaisesti lahettamaan terkkuja Afitoksesta! En kehtaa alkaa lukea pinoja kun mies odottaa Siennan kanssa nettikahvilan ulkopuolella, mutta vilkutukset kaikille! Meilla on reissu mennyt loistavasti, toivottavasti jatkuu samaan malliin. Lamminta riittaa, vaikka tanaan onkin pilvisempi paiva.
Mun vauva tayttaa huomenna vuoden, snif! Ostettiin sille synttarin kunniaksi sopoja vaatteita ja kakku huomiseksi, voidaan heti aamulla sitten laulaa sille ja syoda kakkua.
Nyt taytyy menna. Palailen pian!
Tipu ja Sienna, viimeista paivaa vauva
Viime pinon loppupuoli jäi pikaiselle lukemiselle, joten aloitan taas kirjoittelun puhtaalta pöydältä ja keskityn tämän viikon kuulumisten kommentointiin...
Hermionelle hyvää nimipäivää : )
Ja isolle tytölle Siennalle paljon onnea synttäripäivänä!! Ja ihanaa lomaa koko perheelle.
Odottelijalle jaksuja! Muistan vielä sen järkyttävän väsymyksen ja pahan olon tiettyinä alkuraskauden viikkoina, siinä kun olisi vielä ollut vauva hoidettavana... Älähän ota turhia paineita kotitöistä sun muista, hoidat Eemilin ja lepäät itse aina kun voit! Ja samaa tietysti voisi sanoa Hermionelle, onneksi siellä on jo parempi olo ollut.
Kiitos kaikille jotka kyselitte jumppakuulumisia. Se onkin hauska tarina, tai siis ainakin mun mielestä.. aina kun aloittaa jonkun jutun noin, se ei olekaan yhtää hauska ; ) No siis, mentiin sinne jumppaan, jonka eka kerta unohdettiin. Se oli 2-6 kk ryhmä, koska 6 - 12 kk ryhmä oli täynnä. Oltiin hyvissä ajoin paikalla ja laitoin Justuksen lattialle, kun menin esittäytymään ohjaajalle. Ohjaaja totesi, että ai hän osaakin jo kontata. No ei osannut vielä aamulla kotona! Sovittiin, että mennään kuitenkin ensi kerralla siihen isompien ryhmään, halusi varmaan meidät pois sieltä häiriköimästä pikkuisten jumpparauhaa ; ) Justus ei kyllä tosiaan oikein jaksanut keskittyä selällään tehtäviin liikkeisiin, kun olisi halunnut konttailla ympäri salia : )
Nyt siis kotona mennään vaihtelevasti ryömien ja kontaten. En olisi kyllä uskonut tuon konttaustaidon vielä tulevan, kun poju oppi ryömimään eteenpäin viikko sitten. Ei vielä uskalla itse lähteä eri huoneeseen kuin aikuinen, onneksi, mutta houkuteltuna tulee perässä. Samassa huoneessa käy kyllä tutkimassa kaikki mielenkiintoiset matalat paikat, etenkin erilaisia pintoja sivelee ja rapsuttelee.
Taisin juuri viime viikolla kirjoitella, että jätetään iltasyömiset (paitsi maito) pois, kun on ollut sellaista huopaamista puurojen ja vellien kanssa (paksu puuro pisti masun sekaisin, velliä ei jaksanut lusikalla syödä, yhtä kaupan velliä ei huolinut pullostakaan jne.). Meni kuitenkin sellaiset määrät maitoa illalla ja yölläkin, että päätin vielä kokeilla itsetehtyä velliä ja eri kaupan velliä pullosta, ja molemmat upposi. Olin ensin ajatellut, ettei otettaisi pulloa iltarutiineihin, mutta näin sitä suunnitelmista lipsutaan... Justus on nyt kahtena yönä nukkunut mukavasti; syönyt tissiä vain kerran kahden aikoihin (plus kuudelta mutta en laske sitä yösyötöksi, koska Justus olisi valmis heräämään ja minä huijaan sen nukkumaan vielä tunnin) ja tuttiakin on pitänyt käydä laittamassa vain kerran. (Ethän palstakirous iske...). Meillähän nukuttiin monta kuukautta tosi hyvin, mutta viime aikoina alkoi nälkä ja liikkuminen vaivata. Vellin lisäksi varmaan sekin vaikuttaa öihin, että kun Justus on oppinut kunnolla konttaamaan, niin sitä ei enää tarvitse treenailla yöllä.
Niin, ja vielä sen verran omia kuulumisia, että lihaakin (kanaa) on maisteltu pari päivää. Jauhelihasta piti vielä kysellä, että keitetäänkö se vaan niin kuin yleensäkin perunaa sun muuta keitetään? Mies ei nimittäin millään meinaa uskoa että niin voi tosiaan tehdä. Minkäslaisia kalaruokia olette laittaneet itse tämän ikäiselle?
Tulipa paljon omaa napaa. Yritän nyt taas aktivoitua käymään useammin, niin on helpompi kommentoidakin. Harmittaa, jos joutuu kiireellä lukemaan monet kuulumiset, eikä ehdi kirjoitella vaikka haluaisi..
Aurinkoista viikon alkua!
M & J
Hiljasta on. Meillä meni eilinen kaupungilla pyöriessä. Käytiin varaamassa 1 vee valokuvaus, joka on ens viikolla. Osallistutaan samalla Pirkanmaan päivänsäde 2008 kisaan, joten kaikki sitten äänestämään meitä kun kuvat tulee nettiin. Inffoon teitä sit mistä ja koska ;). Sit käytiin mun työpaikallakin moikkaamassa. Hirveesti oli tullu taas uusia naamoja töihin. Noh, jos sitten pikkujouluissa pääsis vähän kärryille. Kovasti kyselivät, että koska tuun töihin, mut eipä oo sillain kova kiire sinne. Vaikka olisinkin nyt hetken kotona kerkeen kuiteskin oleen viä yli 30 vuotta töissä. Nautiskelen nyt laatuajasta lapseni kanssa.
Odottelija:
Tuuhan kertoon sit huomenna miltä ultrassa näytti. Jaksuja väsymyksen kanssa, muistan kuinka järkkyä se oli. Toivottavasti särkylääke auttaa Eemiliä niin saat ees yöllä nukuttua.
Hermione:
Myöhästyneet nimpparionnittelut. Olikos sulla Eetusta pahoinvointia? Mä en enää muista. Vai siirryitkö sä vasta vähän myöhemmin sillon pastaileen odotus puolelle? Parempia vointeja kuitenkin sinne ja laita tulitikut pitään silmiä auki niinkun Aku Ankalla oli joskus sarjiksessa, että pystyt vahtiin Eetua. :)
Tipu:
Siennalle 1-vee onnea. Toivottavasti kakku oli hyvää.
Mamaja Justus:
Mä oon kyllä ihan vaan paistanu jauhelihan, mut voi sen keittääkin. Kalaa oon tehny uunissa.
Jumppahärdelliä oli ollut. No toisaalta voi olla kivempikin että pääsette isompien ryhmään. Monesti niillä on aktiivisempia leikkejäkin, niin ei ala heti Justusta tylsistyttään. Ei meilläkään viihdyttäis yhtään selällään, vaan pitää olla kunnon actionia.
Mä oon tässä vähän kattellu matkoja, jos tammikuussa päästäis jonnekin miehen kanssa kaksin. Jatkan siis matkatoimiston sivulle surffaan.....
Buuffa ja Neea 1v
Hiljasta on tosiaan...
TIPULLE vilkutukset etelän lämpöön. Ja Siennalle hurjasti synttärionnea. : )
MAMAJAJUSTUS Onnea Justukselle konttaus taidosta. Ja mukava että pääsette isompien jumppaan. Ei Eemilkään malta niitä selällään makaamis juttuja yhtään. Niin meillä muuten ryömittiin aikanaan tasan 2 viikkoa ja sit lähti konttaamaan. Et niin ne välillä yllättää.
BUUFFA särkylääke tosiaan autto, heräsin aamulla kuuden aikaan vessaan. Eemil nukku koko yön! Puol seiska huuteli jotain mut heräs sitten vasta seittemän aikaan. Tänään onki ollu sit kummasti parempi päivä. Silmätki pysyy auki, ilman aku ankan tulitikkuja. Pitää joo äänestää teitä sitten, kunhan kerrot missä. : )
Mä ajattelin et jos jättäis 1v kuvan väliin ja ottais sit vaikka 1,5v kuvan niin sais vauvan (n2kk) kanssa kuvaan. Sais lapsista kuvat erikseen ja yhdessä. Mut saa nyt nähdä mitä sen asian kanssa tekee... Se on ihan totta et töissä kerkee kyllä olemaan sitte vielä vaikka kuinka kauan. Pitää nauttia nyt tästä ajasta.
Voi mun matkakuume vaan pahenee...
Täällä tosiaan tänään jo parempi päivä ja särkylääke tehos! Ikävän kuulosen yskän on Eemil jostain saanu. Ja nenäki näyttää vuotavan, taas, vastahan se 3vko sitte oli parin päivän flunssassa. Mahtaa toi vaikuttaa et ollaan alettu enempi käymään paikoissa missä muitaki lapsia esim. tanssi ja perhekerho, pääsee pöpöt erilailla leviämään.
meiltä jää tänään tanssi väliin, anoppi toi kyllä auton mut istuin on sitte meidän omassa autossa ja auto oulussa miehen mukana... no saapa nuhanenä parannella. Mä vaan olisin tarvinnu sitä. Sen siitä saa ku on tämmönen lahopää.
Niin Eemil on oppinu sanomaan anna. : ) ihan selvästi ku oikein kovasti jotain haluaa niin tulee anna, anna, anna. Tän on sit kuullu myös mies ja anoppi. : ) Muut sanoo ekaks äiti tms, mut meillä sanotaan anna. : ) Kertoo ehkä jotain luonteesta.
Huomenna tosiaan olis ultra. On se vaan aina aika jännää. Vaikka kerran olen jo masuun päässy kurkkaamaan niin jotenki on semmonen olo et huomenna sit selviää et onko oikeesti kaikki kunnossa.
Joo, nyt lähen lohduttamaan itteeni kanasalaatilla, jos ei pääse tanssimaan niin aina voi syödä jotain hyvää. : ))
Odottelija ja Eemil +8kk +masukki 12+6
Jospa nyt jaksais vähän kirjoitella.
Oltiin päivällä monta tuntia Maman ja Justuksen luona (kiitos vaan mukavasta päivästä!).Mulla jäi päiväunien nukkuminen välistä ja oltiin Eetun kans molemmat aika väsyneitä tossa viiden kieppeillä niin otettiimpa sitten reilun tunnin tirsat. Nyt ei väsytä =) Eetukin nukahti vasta klo20 jälkeen. Mä ajattelin etten anna väsymyksen vallata iltapäivällä mutta niin se vaan iski. Kauppaan oli muka tarkotus lähteä ostamaan pitsatarvikkeet vaan en jaksanut ja oli kyllä huono olokin. Täytyy varmaan alkaa välttämään kahvin juontia päivällä (aamukahvista en luovu). Siitä se huono olo tais tulla, tai en tiiä? nyt ne pitsatarvikkeet olis kyllä aika kivat, virtaa olis laittaa.
Siennalle sinne kauas hyvää ensimmäistä syntymäpäivää!!
Odottelijalle sinne jaksamista väsymyksen keskelle ja Eemilille paranemisia! tulehan kertomaan ne ultrakuulumiset. Kiitos onnitteluista =)
Buuffalle myös kiitos. Joo Eetusta mulla oli paljon lievempi pahoinvointi viikoilla 8-13. Nyt alko siis jo ihan alkuvaiheessa joskus viikolla 6. Meilläkin on ens viikolle varattu 1v-kuvaus. En mä oikeestaan hirveen väsynyt ole jos mä saan Eetun kans nukkua yhdet päiväunet, tänään ne jäi välistä niin oli pakko alkaa nukkumaan sillon viiden aikaan. Mites se sun imetyksen lopetus sujuu?
Mites Yksiksen Mian silmänympärys-ihottuma jaksaa? jokos siellä ryömitään kovaa vauhtia?
Mitenkäs Margen Aarteen nukkumis ja syömistouhut sujuu?
Ja hellikki kyseli vaatetuksesta. Meillä jäi se äippäpakkauksen toppapuku käyttämättä, tai no jos se menis tälle kakkoselle. Viime talvi oli leuto ja Eetu nukku ulkona kevyttoppapuvussa (Lindexiltä sellainen yli-ihana pilvipuku) ja makuupussissa. Meillä oli autossa kaukalossa lyhyitä matkoja varten lämpöpussi. Se oli käytännöllinen just kyläreissuilla yms. mutta pitemmillä (yli tunnin) matkoilla ihan hirveä! hiosti kamalasti. Eipä se kyllä kallis ollut niin että hintansa väärti varmasti.
Ja Eetu oppi ihan parissa päivässä mitä sillä lusikalla ja ruualla tehdään. En tiiä olisko oppinut vielä nopeammin kun aloiteltiin potulla (joka ei maistunut) porkkana sit uppos ihan täysillä heti kun sitä seuraavana maistatettiin.
Hienoa että Sara-marian poitsu nukku yöt syömättä! ja tutkii jokapaikan =)
Dajmin Pätkikselle vielä 9kk onnittelut ja Weeran Ainolle 4kk onnittelut!(myöhästyneet kylläkin..)
kaikille muillekin halaukset keitä en nyt muistanut jututtaa, ainakin Heltsy, Hapö, Pia-maria, desejo yms tutut tulkaahan kertomaan alkuviikon kuulumiset.
Mä meen etsimään itselleni jotain iltapalaa.
hermione ja Eetu kohta 1v ja masuasukas rv9+3 (tai 10+1)
Uusi viikko ja uudet kujeet. Sain just pojun nukkumaan, tosin kerkee vajaan tunnin nukkua ja sitten lähdetään jumppaan. Ei olis kyllä jaksanu valvoa ku varmaan ku just jumpan alkuun ja sitten olis torkahtanu muutaman minuutin autossa, näin on toivottavasti parempi.
Odottelija: Tsemppiä sinne väsymyksen pariin :) Eemilille paranemisia. Mites seillä np-ultra meni?
Hermionelle myöhästyneet nimpparionnittelut :)
Tipun Siennalle myöhästyneet 1-vuotis synttärionnittelut ja hyvää loman jatkoa koko perheelle
Mama: Varmasti kivaa kun pääsitte jumpassa isompien ryhmään ja onnittelut justukselle konttaamisen taidosta :) Kuulostaa teillä kyllä aika samalta kun meilläkin, joka paikkaa pitää tutkia mihin vaan pääsee. Meillä vaan mennään jo toiseen huoneeseen yksinkin ja suututaan jos laitetaan ovi nenän edestä kiinni.
Buuffa: tuuhan kertomaan sitten päivänsädekilpailun tiedot kun ne saatte tietää :) Tuliko ulkomaan matkakohde löydettyä?
Meillä tosiaan mennään edelleen ryömien eteenpäin, vaikka muutaman konttausaskelee saattaa silloin tällöin lähtiessä ottaa, mutta pidempiä matkoja ei oo vielä menty. Taitaa päästä ryömien paljon nopeemmin eteenpäin. 4-viljan puuroa koitettiin eilen aamuna ja siitä tosiaan koittamatta oli ainoastaa vehnä enää. En oikein tiedä sopiko vai ei, eilen tuntu muutenkin olevan hiukan massu vaivoja. Huomenna olis tarkotus mummilaan lähteä junalla kera koko perheen ja viettää siellä noin viikon verran.
Mutta nyt tarttee lähteä pakkaileen jumppakassi ja sitten jumppaan.
-Sara-Maria ja poitsu-
Tässä se mainitsemani synttärikakku. Söpö, vai mitä.
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=ff6161d1-86fe-11dd-8cdb-…!