Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Autoilu Baltiassa ja Puolassa - kokemuksia?

Vierailija
15.01.2025 |

Olemme ajatelleet vuokrata asuntoauton kesällä ja kiinnostaisi kiertää Baltiassa ja Puolassa. Pitääkö jotain erityisesti ottaa huomioon? Pohjoismaissa ajamisesta on kokemusta (Ruotsi, Tanska, Norja), samoin Saksasta.

Millaista liikenne on? Olen eri lähteistä lukenut, että Liettuassa ja Puolassa liikenne olisi tottumattomammalle jopa pelottavaa, onko täällä kokemuksia? Millaisia leirintä- ja pysähdyspaikat ovat, onko yleisesti turvallista? 

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kanssa kuullu että Liettuassa liikenne on vaarallisempaa. Ei tosin oo omaa kokemusta. Ja voihan sitä mennä pienempiä teitä.

Vierailija
2/2 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeusrajoitukset taitavat olla paikallisille pikemminkin ehdotuksia joita jätetään noudattamatta. Olen myös kuullut että näissä maissa on tavallista se ettei kaikki mene oppikirjan mukaan. Aina kannattaa olla varuillaan sen suhteen mitä kanssa-autoilijat keksivät tehdä. En tiedä onko tuolla sama kuin Venäjällä se että kaksikaistaisella tiellä voi ajaa kolme autoa rinnakkain.

Suomessa asuva ulkomaalainen sanoi että täällä on liikenteessä vaarallisinta se että voi nukahtaa rattiin kun kaikki ajavat niin tylsän säntillisesti. Toisaalta hän moitti sitä että täällä kuskit vaativat muiden ajavan täydellisesti eikä olla valmiita joustamaan tai auttamaan ketään, jos vaikka ei heti tiedä mikä kaista pitää valita tai jää hetkeksi arpomaan mitä haluaa tehdä. Noissa muissa maissa se on normaalia ettei mene kaikki täydellisesti ja sen vuoksi siellä vain joustetaan jos joku ei aja täydellisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla