Kaurapuuro, syökö tuota ruokaa muka vielä nykypäivänä tietyt ihmiset?
Öööh, siis miksi jotkut ihmiset syö vielä nykypäivänä kaurapuuroa?
Kaurapuurossa on hiilareita ja se on epäterveellistä.
Kommentit (147)
Todellakin syön. Laitan sekaan myös marjoja, pähkinöitä, raejuustoa/paksua jogurttia sekä lorauksen rypsiöljyä.
Vierailija kirjoitti:
Aivot tarvitsevat hiilareita toimiakseen ja suolisto tarvitsee kuituja.
Kyllä eli vaikuttaa siihen kokonaisuuteen eli hyvinvointiin. Kun voi hyvin niin ajatus kulkee, on virtaa, on selkeyttä yms.
Toki, aina kaikki on yksilöllistä mutta järkeä niihin ruokavalioasioihin.
Olen syönyt vuosia, edullista, hyvää ja ravitsevaa. Päälle laitan välillä mysliä, puolukoita survottuna, mustaherukoita. Omenaa tehosekoittimessa ja se kaurapuuro päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on juuri hyvä aamupala voisilmän ja raejuuston kanssa
Hiilari ei ole koskaan hyvästä tai terveellistä
Ap
Älä nyt viitti!
Kyllä nyykähtää salilla, jos ei syö yhtään hiilareita. Ja en nyt puhu mistään makeista vanukkaista ja suklaasta, vaan hintaista hiilareista.
Tietysti jos rauhallinen köpöttely on sinun laji, niin varmaan pysyt tolpillasi ilman hiilareita.
Tupakka, huumeet, alkoholi, vähäinen liikunta, lika suola, rasvainen ruoka, vähän hedelmiä, kasviksia ja vihanneksia, aurinkoa liikaa, noihin kiinnittäisin huomiota
Kuule joka aamu marjojen ja raejuuston kanssa
Kaura on ihan parasta
- hitaita hiilareita, pitää nälän pitkään
- paljon kuitua
- Viljaksi suht hyvin proteiinia
- Auttaa laskemaan kolesterolia
vähän raejuustoa, jotain siemeniä (esim chia) niin ei voi paljon terveellisempi aamupala olla
Itse ainakin jaksan hiihtää pitempään ja lujempaa kun on hiilaripitoista nauttinut ennen hiihtoa.
No jo on kysymys. Kaurapuuro on puhdasta luonnontuotetta, jos ostaa oikeita hiutaleita. Illalla mies paahtaa pannulla, voita ja sokeria mukaan herkkua. Minä illalla syöv voisilmän kanssa ja matoon tehtynä.
On niiiin hirveän hyvää.
Sitten täytyy mainita hernekeitto toinen maailman paras ruoka. Itse tehtynä myös helppo.
Mitä se sinua kiinnostaa, jos et itse syö. Kai jokainen saa syödä mitä tykkää.
Monet sukupolvet ovat kasvaneet kaurapuurolla aikuisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Kauramaitoon, ilman suolaa, marjoja ja jotain palkokasveja tai kananmuna kylkeen.
Mä syön veteen tehtynä. Maustettu suolalla. Ei ole lisukkeita.
Beettaglutamaattia tai mitä se nyt oli.
Juu syön ainakin minä. Saan proteiinia, pehmeää rasvaa, josta suurin osa keholle välttämättömiä ja sydänystävällistä. Ravintokuidutkin napsuu kohdilleen. Lisäksi saan B1 vitamiinia reilusti, fosforia, sinkkiä, magnesiumia ja rautaa. 100 g kauraryynejä on vain 54 g hiilareita vaan ne ovat hyviä hiilareita. Huomioitavaa on se, että tuskin kukaan syö 100 g annoskokoa kaurapuuroa. 1 dl kauraryynejä painaa 35 g ja sillä määrällä pärjää raavas mies. Joten muutakin hyviä juttuja pitää syödä, jotka terveellisiä.
Meidän aamupuuro on tuo desi ryynejä, isäntä syö vähän yli puolet ja minä loput. Kaiken lisäksi edullista ja nopeaa valmistaa vaikka mikrossa.
Me tietyt köyhät. Jouluna oikein margariinisilmän kera !