Käytkö ruokajonossa?
Kommentit (7)
Toki jonotan jos on jonoa, meidän ruokalassa.
Kerjäämässä en käy.
En. - Olen toistaiseksi pärjännyt -koputtaa puuta- ilmankin. Myös sairauteni estää syömästä mm.vehnää, ruista ja ohraa, jotka ts asettaa rajoituksia, mitä voin syödä ja olen vähän ennakkoluuloinen, mitä lopulta saisin itselkeni sopivaa leipäjonosta... Onneksi ei itellä ole kamalia lääkekuluja.
Perjantaina viimeksi, kun olin syntymäpäivillä.
Olen ainakin vielä niin siunatussa asemassa, että pystyn ostamaan ruokani omilla rahoilla, eikä tarvitse mennä ruokajonoon. Koskaanhan ei voi tietää, vaikka sekin päivä vielä koittaa.
En. Kerran menin kirkolle aikoinaan, diakoni puhui sinne kirkon alle haudatuista vainajista, se oli pelottavaa. Oli joku kamalien huonojen elintarvikkeiden jako pihan bussissa. Toisella kerralla siellä ei ollut mitään aikoinaan, piti matkustaa kauas bussilla ja joku diakoni kuulusteli, piti olla papereita. Ja kaupan maksusitoumus meni todella kaukaiseen pisteeseen johon mentiin bussilla, josta oli vaikea kuljettaa mitään. Siitä oli enemmän haittaa melkein, kuin hyötyä, vaikka hädässä tietysti joku lappu parempi.
Vierailija kirjoitti:
Olen ainakin vielä niin siunatussa asemassa, että pystyn ostamaan ruokani omilla rahoilla, eikä tarvitse mennä ruokajonoon. Koskaanhan ei voi tietää, vaikka sekin päivä vielä koittaa.
Aina joskus sitä aattelee, kuinka pieni tuo raha tulisi olla, että itse olisin siinä pisteessä, että kokisin, ettei ole muuta vaihtoehtoa.
Jos sanon, että toistaiseksiboken selvinnyt toimeentulotuen turvin ilman, että on tarvinnut nennä, niin avaan pandoranblippaan ja toimeentulotukeani pidetään liian suurena; ikäänkuin sen saaminen vaatisi lisää nöyryytystä ja halveksintaa.
Itse haluaisn on päästä takaisinnosalsi työelämää. Joten sinulle, joka rääkäiset, että menisin töihin tms niin älä unohda samalla kertoa minne.
Pari kertaa käynyt, sain vain kovia pullia ja paketinkaurahiutaleita jossa oli vielä viikon päiväys jäljellä, ei jonotuksen arvoista.