Kuinka paljon maksette rakennustyöstä?
Saimme tarjouksen 40km kaupungista kesämökin katon ym. Kehikon päälle tehtävästä työstä tarjouksen 60e/h. Tuntuu ihan älyttömälle, mutta mikä on oikea hintataso?
Kommentit (16)
Pyydä lisää tarjouksia, suosi urakkaa.
Tuohon varmaan tulee päälle työkalukorvaukset, km-korvaukset ja päivärahat?
Vierailija kirjoitti:
Tuohon varmaan tulee päälle työkalukorvaukset, km-korvaukset ja päivärahat?
Tottakai ne laskutetaan päälle
Työkalukorvaukset
Työkalujen korvaus on 1,68 € / päivä omien työkalujen käytöstä.
Työnantaja hankkii työssä tarvittavat alla olevan listan mukaiset ja vastaavat työkalut. Mikäli työntekijän kanssa sovitaan, että hän käyttää omia listan mukaisia tai vastaavia työkaluja, sovitaan myös niiden käyttöajan korvaamisesta.
ketjusahat
kuviosahat ja -jyrsimet
porakoneet ja ruuvinvääntimet
jiiri- ja pöytäsirkkelit
paineilmakompressorit ja naulaimet
iskuvasarat ja piikkauskoneet
elektroniset mittalaitteet
isommat- ja sähkökäyttöiset laattaleikkurit
tiilileikkurit ja -sirkkelit
sähkökäyttöiset laastisekoittimet
älylaite liittymällä
Jos palkkaat itse ja maksat ihan kaikki työnantajakulut, 30e / h + kaikki muu päälle, on kohtuullinen taksa.
Fitman kautta laskutus, tuo 60e/h menee samoihin, kun siitä laskee verot ja muut pois, niin näppiin jää se 30e/h. Tää on vaan sulle helpompaa.
Naapurin kirvesmies tekee iltaisin ja viikonloppuisin 30€/tunti käteisellä
Terassn rakentaminen olisi maksanut 8000 euroa firman tekemänä. Päätiin tehdä itse eikä maksanut kuin 2000 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Niin, mutta et varmaan maksa työmaan vakuutuksia, matkakustannuksia, työkalukorvauksia, työnantajan maksuja (työeläkemaksu ja työttömyysvakuutusmaksu) jne jne??. Ja naapurin kirvesmies unohtaa antaa kuitin :)
Vierailija kirjoitti:
Halpa. Ota heti.
Oman timpurin firma laskuttaa 79,9e / h.
Tuolla hinnalla saa esim. noin 50 tonnin painoisen kaivinkoneen töihin, ja se sisältää kuskin palkan ja kaikki kulut. Törkeä hinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halpa. Ota heti.
Oman timpurin firma laskuttaa 79,9e / h.Tuolla hinnalla saa esim. noin 50 tonnin painoisen kaivinkoneen töihin, ja se sisältää kuskin palkan ja kaikki kulut. Törkeä hinta.
Riippuu missä päin. Ihan normitaksa on suurissa kaupungeissa, jos ylipäänsä joku suostuu tuolla tuleen. Eikä se työntekijä saa tota summaa, siitähän maksetaan verot ym firman kulut päältä poies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halpa. Ota heti.
Oman timpurin firma laskuttaa 79,9e / h.Tuolla hinnalla saa esim. noin 50 tonnin painoisen kaivinkoneen töihin, ja se sisältää kuskin palkan ja kaikki kulut. Törkeä hinta.
Riippuu missä päin. Ihan normitaksa on suurissa kaupungeissa, jos ylipäänsä joku suostuu tuolla tuleen. Eikä se työntekijä saa tota summaa, siitähän maksetaan verot ym firman kulut päältä poies
85e / h oli laskutus, kun raksaukko kävi laittelemassa listat ym.
Olen tehnyt raksatöitä 15 euroa tunti käteisellä. Teen piharemontteja joka kesä ja olen terassejakin rakentanut. Tein yhdelle naiselle pienen terassin se oli 10 neliöö ja sitten naisen naapuri halusi myös terassin mutta se oli 24 neliöö sunnilleen ja tein sen.
Ihan ehdoton hinta tohon on 30€/tunti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mutta et varmaan maksa työmaan vakuutuksia, matkakustannuksia, työkalukorvauksia, työnantajan maksuja (työeläkemaksu ja työttömyysvakuutusmaksu) jne jne??. Ja naapurin kirvesmies unohtaa antaa kuitin :)
Työmaan vakuuttaminenkaan ei ihan ilmaista ole. Jos tapahtuu jotain ja käy ilmi, ettei työmaata ole vakuutettu, gusessa on rakennuttaja.
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt raksatöitä 15 euroa tunti käteisellä. Teen piharemontteja joka kesä ja olen terassejakin rakentanut. Tein yhdelle naiselle pienen terassin se oli 10 neliöö ja sitten naisen naapuri halusi myös terassin mutta se oli 24 neliöö sunnilleen ja tein sen.
Varmaan tyyliin Ilomantsissa tai Keiteleellä toi hinta? Tällä seudulla ei saa ketään paikalle alle 50e/h.
Halpa. Ota heti.
Oman timpurin firma laskuttaa 79,9e / h.