Jos asuisit nyt mieluisasti, maksaen asumiskuluja 1500€/vuosi, harkitsisitko enää minnekään muualle muuttamista?
Kun kaiken palkan saa käyttää ihan muihin asioihin, kuin asumiseen.
Entä muuttaisitko muualle siinä tapauksessa, jos jäisit työttömäksi, eikä lähiseudulla kovin usein ole työtä saatavilla?
Kommentit (9)
No mun tilanne on melkein tuo, jos ei lasketa kiinteistöveroa .
Mutta kyllä mä lasken muuttavani keskustaan kerrostaloon jos jään leskeksi. TYkkään pihasta kesällä, mutta jo tämän talve lumityöt on mulla liikaa. Voin jäädä tähän vain jos löydän jostain edulllisen kiinteistöhuoltofirman joka kävisi tekemässä lumityöt mönkijällä. Mönkijällä, koska auravalleista ei ihmisvoimin selviä.
Vierailija kirjoitti:
No mun tilanne on melkein tuo, jos ei lasketa kiinteistöveroa .
Mutta kyllä mä lasken muuttavani keskustaan kerrostaloon jos jään leskeksi. TYkkään pihasta kesällä, mutta jo tämän talve lumityöt on mulla liikaa. Voin jäädä tähän vain jos löydän jostain edulllisen kiinteistöhuoltofirman joka kävisi tekemässä lumityöt mönkijällä. Mönkijällä, koska auravalleista ei ihmisvoimin selviä.
Traktodi on hyvä.
Tää on varmasti alkusoitto uudelle ketjulle aiheesta pitäisikö synkimmästä korvesta muuttaa työttömänä ihmisten ilmoille ja mennä töihin tai opiskelemaan XD
AP miettii kantaansa sen mukaan mihin enemmistö kallistuu.
Minä asun tällä hetkellä asunnossa joka on mulle täydellinen. Sijainti mitä mainioin, helpot yhteydet joka suuntaan omalla autolla ja julkisilla sekä palvelut lähellä. Jos voisin asua 1500e/vuosi en muuttaisi ikinä minnekään. Työpaikatkin on täällä joten miksi muuttaisin.
Jos taas palataan aiheeseen asuako jossain korpikuusen kannon alla yhteiskunnan elättinä vai ihmisten ilmoilla tuottavana osana yhteiskuntaa niin eikö vastaus ole aika selvä. Jokainen on pääasiassa itsse vastuussa omasta toimeentulostaan. On täysin kestämätöntä ja jo ajatuksena absurdia kuvitella että yhteiskunnan pitäisi elättää ensin koko työikä ja sen jälkeen vielä eläkkeellä ilman minkäänlaista osallistumista yksilön taholta. Joten pelkkä halvalla asuminen ei ole mikään argumentti jos se tarkoittaa että joku jättäytyy vapaaehtoisesti kokonaan yhteiskunnan ulkopuolelle, elättinä.
Vierailija kirjoitti:
Tää on varmasti alkusoitto uudelle ketjulle aiheesta pitäisikö synkimmästä korvesta muuttaa työttömänä ihmisten ilmoille ja mennä töihin tai opiskelemaan XD
Minä asun tällä hetkellä asunnossa joka on mulle täydellinen. Sijainti mitä mainioin, helpot yhteydet joka suuntaan omalla autolla ja julkisilla sekä palvelut lähellä. Jos voisin asua 1500e/vuosi en muuttaisi ikinä minnekään. Työpaikatkin on täällä joten miksi muuttaisin.
Jos taas palataan aiheeseen asuako jossain korpikuusen kannon alla yhteiskunnan elättinä vai ihmisten ilmoilla tuottavana osana yhteiskuntaa niin eikö vastaus ole aika selvä. Jokainen on pääasiassa itsse vastuussa omasta toimeentulostaan. On täysin kestämätöntä ja jo ajatuksena absurdia kuvitella että yhteiskunnan pitäisi elättää ensin koko työikä ja sen jälkeen vielä eläkkeellä ilman minkäänlaista osallistumista yksilön
No eihän se silti työttömänä kannata minnekään muuttaa. Huolehtia siitä toimeentulosta kyllä eli asua halvalla. Vasta jos saa työpaikan muualta, kannattaa muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos taas palataan aiheeseen asuako jossain korpikuusen kannon alla yhteiskunnan elättinä vai ihmisten ilmoilla tuottavana osana yhteiskuntaa niin eikö vastaus ole aika selvä. Jokainen on pääasiassa itsse vastuussa omasta toimeentulostaan. On täysin kestämätöntä ja jo ajatuksena absurdia kuvitella että yhteiskunnan pitäisi elättää ensin koko työikä ja sen jälkeen vielä eläkkeellä ilman minkäänlaista osallistumista yksilön
Vouhkaamisesi meni ihan hukkaan. Mulla on vakituinen työ, eikä siksikään tarvetta muuttaa minnekään.
Ap
En muuttaisi etenkään työttömänä. Tietenkään.