Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies nostaa koko ajan esiin epäkohtia elämässämme

Vierailija
12.01.2025 |

Tätä se on ollut jo kauan. Aina on joku uusi asia mikä elämässä on pielessä, ja sitten siinä tunteessa vellotaan seuraavat päivät. Ja yleensä se asia on jonkun muun (vihjaillen esim minun) syytäni. Itse ei voi tehdä mitään toisin. Olen herkkä muiden tunteille ja menen näihin mietteisiin sitten tahtomattanikin mukaan. Hyvä päiväni voi muuttua hetkessä huonoksi kun mies tulee töistä kotiin ja kertoo jostain ongelmasta. Itselläni aina sellainen tunne, joko vihdoin tämän jälkeen saisimme elää sitä elämää jota minä haluan. Olla tyytyväinen siihen mitä on. Ne on pieniä asioita! En kaipaa jatkuvasti uutta ja parempaa, vaan aikaa nauttia läheisistä, lemmikeistä, kiireettömästä olemisesta. Niin, tiedän mitä ehdotatte. On harkinnassa jo. 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö miehellä ole kavereita, joiden kanssa puuhastella? Jos kyseessä on asia jolle voi tehdä jotain, niin miksei se ideoi ja suunnittele sen sijaan, että valittaa? 

Jos sillä on huono fiilis, niin sen pitää lämmittää sauna tai tehdä vähän parempaa ruokaa. Märehtiminen on paras tapa pitää mieliala alhaalla :D

Vierailija
2/8 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko mahdollista, että mies haluaisi vaikka erota mutta ei uskalla/kehtaa sanoa sitä ääneen? Ja tuolla käytöksellä haluaa siirtää vastuun sulle? Voi sitten syyttää sua jälkikäteen erostakin, vaikka itse sen tarkoituksella aiheutti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö miehellä ole kavereita, joiden kanssa puuhastella? Jos kyseessä on asia jolle voi tehdä jotain, niin miksei se ideoi ja suunnittele sen sijaan, että valittaa? 

Jos sillä on huono fiilis, niin sen pitää lämmittää sauna tai tehdä vähän parempaa ruokaa. Märehtiminen on paras tapa pitää mieliala alhaalla :D

Ei ole. Tai on kavereita joille viestittelee, mutta ei käy niiden kanssa enää missään. Katsos kun se on aina joku muu, jonka pitää järjestää ja kutsua. Aikansa nuo kutsuivatkin, mutta ei ilmeisesti enää, enkä ihmettele. Tämäkin yksi kestovalituksen aihe, kun meitä ei kutsuta enää minnekään ja se on jotenkin minun syyni ilmeisesti. Tuohan se on kun hän vaan valittaa, ja odottaa että muut ratkaisee asiat puolesta. Ap 

Vierailija
4/8 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tuttua meilläkin ja tänä aamuna taas keskustelua miehen marmatuksista. Sellaisiksi minä niitä kutsun. Olen kasvanut kodissa, jossa on pitänyt oppia valittamisen lisäksi miettimään ratkaisua epäkohtiin. Niinpä pyydän mieheltä joka kerta ehdotusta, miten se epäkohta hänen mielestään pitäisi muuttaa. Toisen syyllistäminen on äärettömän helppoa ja vetäytyä itse pois vastuusta, uhriutua, mutta totuus on kuitenkin se, ettei elämässä mikään muutu ilman oma-aloitteisuutta. 

Olet , ap, kärsivällinen luonne vs. minä. En siedä ylipäätäänkään ihmisten marmatuksia ja koska mies ei ymmärrä vaikutustaan karjun joskus kurkku suorana olemaan hiljaa, sillä mitään todellista hätää ei edes ole. KUnhan vain marmattaa.

P.S. Perimmäinen syy mieheni marmatukseen ovat hösöttävät, hänen puolestaan kaiken tekevät vanhemmat. Kiroan jokaikisen vanhemman, joka ei kykene antamaan lapselleen epäonnistumisen kokemuksia ja laittamaan lasta ratkaisemaan asioita yksinkin.

Vierailija
5/8 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko mahdollista, että mies haluaisi vaikka erota mutta ei uskalla/kehtaa sanoa sitä ääneen? Ja tuolla käytöksellä haluaa siirtää vastuun sulle? Voi sitten syyttää sua jälkikäteen erostakin, vaikka itse sen tarkoituksella aiheutti

Ainahan se on mahdollista. Ei meidän rakkaus nyt varsinaisesti kukoista, vaikka tietenkin välitetään toisistamme. Onhan niitä kaikenlaisia vaiheita, mutta voi hänellä olla joku lopullinen päätöskin mielessä. Ap 

Vierailija
6/8 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et piittaa elää sotkun keskellä kuin olla ellun kanat. Mies haluaisi tähän järjettömään kasvavan kaaoksen todellisuuteen jotain tolkkua.

Ymmärrän molempia.

Vierailija
7/8 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän se todennäköisin on. Mies haluaa olla eron uhri.

Vierailija
8/8 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset ihmiset ovat valituskeskeisiä, toiset ongelmanratkaisukeskeisiä. Valituskeskeiset eivät halua ratkaista ongelmiaan, koska valittaminen on niin paljon kivempaa, eivätkä he halua edes että muut ratkaisevat epäkohdat, koska silloin menisi hyvä valittamisen aihe.

Mieti itse haluatko jatkaa elämääsi kestotyytymättömän valittajan kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi