Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaako antaa 10 kk ikäisen vauvan alkaa syömään huvituttia?

15.09.2008 |

Kyselen tätä asiaa tältäkin puolelta:

Meidän poika, joka suostui syömään huvituttia jotenkuten ensimmäiset 3 kk, otti tutin lelukopastaan ja pisti suuhunsa ja alkoi imeä! Pojalla on ollut tutteja aina "leluinaan", koska silloinkin kun hän niitä aiemmin oikeasti imi, hän otti sen aina suustaan pois ja alkoi sillä leikkimään ja jyystämään. Nyt hän kuitenkin mut aivan yllätti! Imi tuttia leikkien lomassa noin tunnin ajan. Sen jälkeen annoin hänelle lounaan ja poika meni päiväunille. Nukkuu päikkärit aina ulkona vaunuissa ja tavallisesti tarvitsee kävelylenkin nukahtaakseen, mutta nyt kun laitoin pojalle tutin suuhun hän nukahti välittömästi ilman itkuja kitinöitä!

Kysymys kuuluukin: Kannattaako mun antaa sen syödä sitä tuttia vai kuinka?

Muita taustoja vielä: Poika on aloittamassa päivähoidon ens kuun alussa, voisiko tutti auttaa siellä? Ja toisaalta yöt ovat aika rikkonaisia, heräilee useita kertoja yöllä ja nukahtaa kyllä uudestaan melko nopeasti silittelyllä ja välillä sylittelyllä. Illalla nukahtaa pullolle syliin, joskus sänkyyn itekseen.

kiitokset kommenteista!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään faktatietoa tai tarkempaa kokemusta mulla ei asiasta ole, mutta itse en antaisi enää tuossa iässä kiintyä tuttiin. Kerta tähänkin asti pärjätty ilman.

Tuo päiväkotijuttu tietysti voisi helpottua jos olisi tutti turvana, mutta eiköhän pärjää ilmankin. Itse olen ollut päiväkodissa töissä, ja ne ihan pienet sopeutuu itseasiassa yllättävän hyvin, oppivat nopeasti hakemaan turvaa hoitajan sylistä.

Meillä poika pian 8kk, ei oo suostunut ikinä varsinaisesti syömään tuttia, mutta 6kk kieppeillä alkoi juuri lelunaan pitää. On apuna nukkumisessakin meillä, mutta ei suussa vaan kädessä. Välillä käyttää vain suussa. Kyllä mä tutit nytkin jo pois ottaisin jos se niitä syömään alkaisi. Mieluummin suosin tässä iässä pehmoleluun tai unirättiin kiintymistä, meillä onkin unipupu paljon tärkeämpi kuin se tutti kädessä, pupu-rätin "kättä" imeskelee..

Vierailija
2/3 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tähän asti syönyt tuttia aina kun tulee itku tai jos on väsynyt. Nukahtamiseen tarvinnut tutin aina. Nyt ollu flunssanen ja ei ole pystyny hengittämään hyvin kun suun kautta niin jemmasin kaikki tutit ja ollu ilman nyt 5pv eikä enää kaipaile kun vaan päiväunille mennessä. Olen lukenu jostain et vierottaminen on 9-10 kk:n iässä helpointa ja sen jälkeen vaikeutuu niin sillä ajattelin että nyt olis hyvä sauma vierottaa, ja tosi helposti on käynytkin!

En siis ehkä lähtis enää tutia antamaan jos tähänkin asti pärjännyt ilman..

Voin kyllä tunnustaa et jos on kova itku ennen unia tullu niin on kiusaus käyny et hakisin tutin koska tiiän et poika rauhottuis heti, mut pitää itekkin vaa yrittää unohtaa ne kapistukset! ;)

Mutta kaikki tavallaan!!! =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olette näin pitkään pärjänneet ilman niin en missään nimessa nyt aloittaisi tutin käyttöä. Päinvastoin 10kk on erittäin hyvä ikä vierottaa tutista pois, näin teimme oman poikamme kanssa. Mitä pidempään tuttia käyttää, sitä hankalampaa siitä on päästä eroon.

Ja päiväkodissa pärjää hyvin ilman tuttia. Parempi vaan ettei se pyöri siellä lattialla ja päädy vielä toistekin lasten suuhun. Unirätti tai muu turvalelu toimii oikein hyvin rauhoittelussa päiväunille ja tosiaan se hoitajien syli. Näin on ainakin meillä toiminut.

t. Fiikus ja poika nyt 1 v 3kk