Onko vähän tyhmä jos työtulot on esim. 2000 eur kuu netto, eikä sijoita 1/2 rahastoihin tai osakkeisiin?
Koska niissähän tienaa kaikki isot summat eikä kukaan häviä ikinä pörssipeleissä? Miksi jättää vapaaehtoisesti rikastumatta? Jos sijoitat säännöllisesti sen 20v, olet vaurastunut reilusti, 100% varmuudella. Joku 7% historiiallinen tuotto ja korkoa korolle.
Vain kommunisti ei sijoita.
Kommentit (11)
Ei sillä ole tyhmyyden kanssa mitään tekemistä. Ihmisillä nyt on erilaisia arvoja ja elämänasenteita - ja unelmia ja haaveita. Mua ei esim. innosta mikään rikastuminen eikä mikään mitä isoilla rahoilla saisi. Riittää se mitä tienaan. En myöskään usko eläkejärjestelmän romahtamiseen, niin että täytyisi sitä varten kauheasti säästää. Olen maksanut ja maksan veroja ja eläkemaksuja, kyllä minä sieltä saan sitten vanhuuden elantoni. Jonkunlainen perintökin toki jossain vaiheessa tulee, ei suuri muttei ihan olematonkaan, jolla voi sitten vaikka reissata tai muuttaa etelään.
Jotkut elää ja tuhlaa unelmiinsa nyt. Ei sit kun.
Ketä varten mun pitäisi sijoittaa?
Vastikkeet, ruoka ym. pakolliset menot? Luuletko oikeesti, että tonni riittää niihin?
Ja kaikki pitää realisoida taas seuraavan määräämättömän pitkän työttömyyspätkän tullessa, mikä järki.
Se vähän riippuu, että elääkö tonnilla. Mut jos vuokra on jo 900 ja kolme lasta,nii ei siinä puolia sijoitella. Asia toinen jos elää vanhempien luona vielä ja saa kaiken ilmaiseksi.
Onko vähän tyhmä jos ei ymmärrä ettei niillä tuloilla juuri sijoitella?
Vilkaseppa vaikka nordnetin kommentteja, ja huomaat, että täynnä porukkaa epäonnistuneine sijoituksineen
Kyllä taas suomalaista nuorta kusetetaan.
Mistä sä tiedät, mikä osakkeiden arvo on sitten, kun on arve myydä? Monikohan oli sijoittanut esim. Nokiaan silloin, kun sillä porskutti hyvin.
Tienaa jos tienaa. Entäs, kun toi sijoittamiskupla puhkeaa?