Onko teillä usein päiviä, jollain ette syö lämmintä ateriaa?
Kommentit (34)
Joo, mutta täysipainoisen aterian syön silti joka päivä. Joskus saattaa olla esim. salaattipäivä (saatan tekaista kaksi annosta ruokaisaa salaattia lounasaikaan ja laittaa toisen niistä odottamaan sitten päivällisaikaa).
Kun on mulle tulee vatsa kipeäksi jos en ole täysin paastossa
Jos on luonnostaan huono ruokahalu kuten itselläni, ei lämmin ruoka vaan putoa joten tosiaan voi mennä päiviä ilman.
Ei oikeastaan koskaan. Teen lämpimän ruoan joka päivä. Näin meidän työssäkäyvien perheessä on aina eletty. Silloin kun kaikki lapset asuivat kotona, oltaisiin menty vararikkoon ilman lämmintä ruokaa, jos olisivat yrittäneet täyttää vatsaansa joillakin voileivillä tai salaateilla.
Ei ruuan tarvitse olla aina lämmintä, syön usein ruokaisia salaatteja, paljon hedelmiä, kananmunia, pähkinöitä, kalaa .... Ei se ole mikään sellainen juttu on PAKKO syödä LÄMMIN ateria.
Syön kai tosi vähäravinteisesti ja se näkyy. Tänäänkin vaan syönyt valkosipulipatonkia ja banaanin.
Noin neljänä päivänä viikossa en syö lämmintä ateriaa. En viitsi itselleni kokkailla. Jos en käy ulkona syömässä, elän salaateilla.
En syö välttämättä lämmintä ruokaa, saatan syödä kylmänä vaikka alun perin lämpimäksi valmistettua ruokaa. Minusta lämpötilalle ei ole niinkään merkitystä kuin ravintoarvoilla. Tykkään etenkin kesällä esimerkiksi kylmistä keitoista ja salaateista. Joka päivä tai oikeastaan joka aterialla syön kuitenkin kasviksia, marjoja tai hedelmiä sekä jotain proteiinia, aamulla esimerkiksi tuorepuuroa tai ruisleipää ja kanamunaa sekä hedelmän.
Vierailija kirjoitti:
Jos on luonnostaan huono ruokahalu kuten itselläni, ei lämmin ruoka vaan putoa joten tosiaan voi mennä päiviä ilman.
Ongelma korjaantuu kun menet töihin.
On, varmasti useita viikossa. Olen 43 v. perheenäiti, mutta en vaan ole koskaan ollut kovin kiinnostunut ruoasta. Olen myös pienikokoinen ja teen istumatyötä kotona, joten selvästikään en tarvitse kovin suurta määrää ruokaa elämiseen.
Mies matkustaa jatkuvasti ja meillä on yksi yläkoululainen lapsi, jolla on paljon harrastuksia. Kavereiden vanhempien kanssa hoidetaan kuskaukset vuorotellen, eli lapsi menee usein koulusta kaverille, syö siellä ja menee sieltä harrastukseen, ja tulee vasta illalla kotiin. (Omina kuskauspäivinä ruokin tietysti lapsen kaverit vastaavasti, selvennettäköön ettei tule mölyä siitä.) Tällaisina päivinä, kun kukaan muu ei ole kotona en todellakaan laita ruokaa vaan itselleni, vaan syön jogurttia, leipää, hedelmiä tms.
3 henkeä perheessä on sellainen määrä, että usein käy niin, että ruokaa jää yli 2 annosta, mutta ei meille kaikille seuraavaksi ateriaksi. Silloin paljon mielummin jätän ne miehelle ja lapselle, jos se tarkoittaa ettei tarvitse laittaa uutta ruokaa.
Ei koskaan.
Joskus (kesällä) voi toisen lämpimän aterian korvata salaatilla tai kylmällä keitolla
Meille ruoka on nautinto johon panostetaan
Teen joka päivä ruokaa lapsille ja miehelle. Erittäin harvoin syön sitä itse. Syön lämmintä ruokaa pari kertaa kuussa.
Joskus joo. Silloin syön vaan mysliä ja leipää.
Monesti menee pari kolme kuukauden viimeistä päivää syömättä.
mistä tua lämmin ruoka öyhötys on lähtöisin???lähtikö koulu ruokailun alotuksesta . mantra on jäänyt päälle niin terveyden hoitoon kuin luonas räkälöiden tarjouksiin. tarkoittaa helposti sulavaa täyttävää LIHOTTAVAA.
ap martta tuomitsee kauppojen einekset kuitenkin itse prosessoi hyvät ainekset paistamalla keittämällä . folio hattu oikein hehkuu viisautta.
Aika harvoin. Joskus teen jonkun ruokaisamman salaatin, kuten vaikka tonnikalaa ja munaa salaattiin. No, toki ne munat pitää keittää, mutta tätä voi syödä kylmänä seuraavana päivänä.
Ei ole, en ole koskaan miettinyt, etten "jaksaisi" ruokaa tehdä. Eihän siinä välttämättä mene varttia kauempaa. Voihan sitä kylmilläkin leivillä tms. elää jos niistä tykkää.