On ollut tilanne, että täysin ulkopuolinen taho on aiheuttanut ongelmia, joista minä olen sitten päätynyt syyllistämään itseäni
Vaikken ole tehnyt tilanteessa kirjaimellisesti mitään väärää. On kyllä jännä miten ihmisaivot voivat manipuloitua ajattelemaan, että tämä on minun syytäni, miksi olen näin tyhmä jne. vaikka TIETÄÄ, ettei ole tehnyt mitään ongelmien aiheuttamiseksi. Jotenkin sitä menee helposti sellaiseen tilaan, että vaikka tietää ja tajuaa, ei silti vain usko sitä.
Mihinköhän voisin verrata sitä... No vaikka että on saanut jonkin pitkäaikaisen velan viimeisen erän maksettua. Tietää ja tajuaa, että se on oikeasti maksettu, mutta sitä ei silti sisäistä. No en tiedä onko tuo verrattavissa oleva asia, mutta oli miten oli: minä en ole tehnyt mitään väärää, ja se on aivan täysin varmaa se.
Nyt alan vasta oikeasti sisäistämään sen, että ihan OIKEASTI en ole aiheuttanut itse itselleni ongelmia. Huh... Jotenkin pelottavaa miten aivot toimivat.
Kommentit (2)
Minä itse muistan, kun maksoin erään velan loppuun. Alitajuntaisesti jäin silti odottamaan laskuja. Katsoin moneen kertaan sitä loppusummaa: 0,00 €. En silti jotenkin sisäistänyt sitä, että olen oikeasti päässyt siitä eroon. Tämä aloituksen asia on aivan eri ja paljon, paljon suurempi. Lisäksi tätä on jatkunut vuosia. Nyt kuitenkin sisäistän sen, että MINÄ EN OLE SYYLLINEN. Vapauttavaa tajuta se vihdoin.
Ei minulla ole edes ollut mitään mahdollisuutta aiheuttaa kyseisiä asioita yhtään millään tavalla, saati tietää, että sellaisia olisi luvassa. En ole tehnyt yhtään mitään väärää. NYT MINÄ SEN SISÄISTÄN 100 %.