Läppärit ei kestä kovin pitkään.
Tämä asus läppäri maksoi 450 euroa ja nyt jo hajoaa. Tällä on vaikea kirjoittaa kun painan jotain kirjainta niin tulee 2-3 samaa kirjainta ja se ärsyttää koska joudun korjaamaan koko ajan. Vielä 2 kuukautta sitten tämä ei ollut tälläinen että kirjaimia tulee monta vaikka kirjoitan normaalisti kuten ennen. Pitää kai ostaa taas uusi läppäri. Minulla ollut ainakin 5 läppäriä 10 vuoden aikana ja ennen ei ole ollut tälläistä vikaa että kirjaimia tulee monta.
Kommentit (50)
Läppäriin aina se takuulaajennus 3 vuoteen ellei sitten asu kokonaan työpöydällä Kuljettelu tärinöineen ja kolhuineen lyhentää laitteen elinikää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on i padin tabletti jo seitsemättä vuotta ja käytössä läpi vuorokauden.
Tuleeko päivityksiä?
Mulla lopetti päivitysten tulon 10 v kohdalla, muuten se olisi ollut pätevä peli ja akkukin kunnossa. Pakko oli hommata uusi, vaikka kuinka otti päähän.
No siellä voi olla jotain kakkaa näppäinkytkinten alla, tai sitten ne kytkimet on jotain halpadiipadaapaa joiden käyttöikä on lyhyt. Jos läppäris ei o enää takuuta jälellä ni on aika toimia tee-se-itse-miehen tavalla. Kattelet netistä ohjevideon miten saat sen läppäris revittyä auki: putsaat näppäimistön ja tsekkaat kytkimien kunnon. Ja sen jälkeen laitat kiinni ja jos putsaus autto ni ei tartte ostaa uutta tai yrittää korjata alista hankkimallasi varaosa näppiksellä. Tai sitten ostat vaan laadukkaan mekaanisen usb-näppiksen. Pääset halvemmalla.
Jos siinä on takuuta ni huoltoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halpis on paskaa, laatuläppärit ei.
Mikäon sinusta laatuläppäri?
Business-mallit, niiden hinnat ovat nelinumeroisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Halpis on paskaa, laatuläppärit ei.
Mikäon sinusta laatuläppäri?
Business-mallit, niiden hinnat ovat nelinumeroisia.
Entä käytetty bisnesmalli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No halpa markettikura toimii juuri noin. Jos ei rahat riitä uuteen, niin osta käytetty yrityskäyttöön tehty kone.
En ostanut tätä marketista vaan tilasin netistä. Katsoin kyllä eka kaikki suositukset ja muut jutut ja tämä vaikutti hyvältä.
Et taida ihan älykkäintä ainesta olla.
Jos ostaa halvan kiinalaisen muoviräpättimen niin sellaisen sitten saa. Voi syyttää itseään. Se on paska heti alusta alkaen ja degeneroituu kelvottomaksi kahdessa vuodessa ja maatuu mullaksi neljässä.
Mun 2016 MacBook toimii edelleen mainiosti, ainoastaan tuli hankittua turhan kitsaasti levytilaa ja se on loppunut monta kertaa. Ostaessa maksoi jotain 1500 eur sen ajan rahaa. Kallis oli verrattuna kolmen - viiden sadan räpsyihin. Mutta oli niitä tehokkaampi jo silloin ja yhä toimii moitteetta. Kolme tai neljä räpsyä olisi vienyt saman rahan mutta moninkertaiset hermot.
Leluksi voi ostaa lelun mutta vakavaan käyttöön tarttee työkalun. Työkaluissa ei ole halpaa ja hyvää jos ei halua ostaa kahdesti. Oli se porakone, kuormuri tai tietokone, sama sääntö pätee.
Mullakin oli Asusin läppärissä näppäinvikaa, mutta päinvastoin kuin sulla, eli piti suunnilleen hakata, että sai kirjaimia näkyviin. Taisin sitä kuitenkin noin 6 vuotta käyttää.
Mulla on ollut tämä Applen läppäri jo 7 vuotta ja hyvin toimii.
Entisessä läppärissä osa näppäimistä lakkasi toimimasta, niin liitin irrallisen näppäimistön koneeseen. Ihan hyvin toimi kotioloissa,
Vierailija kirjoitti:
turha ostaa kestävää tietokonetta, kun vähän väliä tulee uusi vindovs ja vanha lakkaa toimimasta ja vanhaan tietokoneeseen ei kannata/voi ostaa uutta
Minulla on vajaat 10 vuotta vanhassa HP-läppärissä Linux, Windowsia sillä ei buutattu edes ostopäivänä, vaan tarjottiin suoraan Kubuntu-muistitikkua. Ei ole tuulennopea, mutta jaksaa pyörittää HD-videota YouTubessa ja kelpaa yksinkertaiseen kuvankäsittelyyn Gimpillä.
Tää on 6 vuotta, 2018 ostettu. Toimii. Kaapissa on viime vuonna ostettu, en tykkää siitä kun on Microsoft Edge
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No halpa markettikura toimii juuri noin. Jos ei rahat riitä uuteen, niin osta käytetty yrityskäyttöön tehty kone.
En ostanut tätä marketista vaan tilasin netistä. Katsoin kyllä eka kaikki suositukset ja muut jutut ja tämä vaikutti hyvältä.
Et taida ihan älykkäintä ainesta olla.
Miten niin jos tietokoneliikkeestä tilaa uuden läppärin niin kyllä sen pitäisi 5 vuotta kestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:turha ostaa kestävää tietokonetta, kun vähän väliä tulee uusi vindovs ja vanha lakkaa toimimasta ja vanhaan tietokoneeseen ei kannata/voi ostaa uutta
Minulla on vajaat 10 vuotta vanhassa HP-läppärissä Linux, Windowsia sillä ei buutattu edes ostopäivänä, vaan tarjottiin suoraan Kubuntu-muistitikkua. Ei ole tuulennopea, mutta jaksaa pyörittää HD-videota YouTubessa ja kelpaa yksinkertaiseen kuvankäsittelyyn Gimpillä.
Vielä paremmin jaksaa jos lataat youtube-videot koneelle.
Vierailija kirjoitti:
Jos ostaa halvan kiinalaisen muoviräpättimen niin sellaisen sitten saa. Voi syyttää itseään. Se on paska heti alusta alkaen ja degeneroituu kelvottomaksi kahdessa vuodessa ja maatuu mullaksi neljässä.
Mun 2016 MacBook toimii edelleen mainiosti, ainoastaan tuli hankittua turhan kitsaasti levytilaa ja se on loppunut monta kertaa.
Eikö siitä selviä ostamalla lisää levyä? Tai siis vaihtamalla isompaan? Itse vaihdoin omasta HP:stäni 750-gigaisen pyörittimen 2-teraiseen. Ja hiljakkoin laajensin 4 GiB:n RAMin 16:een. Nyt jaksaa taas Firefox ja GIMP pyöriä.
Jaa. Itse vaihdoin juuri 7,5 v vanhan Asuksen uuteen saman merkkiseen. Olisi tuo entinenkin vielä mennyt tämän vuoden ainakin, mutta halusin vaihtaa tässä vaiheessa. Mulla on ollut n. 20 vuoden aikana nyt 4 läppäriä, Dell ja Asus hyviä, Fujitsu paska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
turha ostaa kestävää tietokonetta, kun vähän väliä tulee uusi vindovs ja vanha lakkaa toimimasta ja vanhaan tietokoneeseen ei kannata/voi ostaa uutta
Vielä paremmin jaksaa jos lataat youtube-videot koneelle.
Ei maksa vaivaa, kun toimii muutenkin. Mitään 4k:ta tuolla vanhalla romulla ei pyöritetä. Vaikka 4k-töllön saa taknisesti ottaen kiinni koneeseen, ei kone jaksa pävittää ruutua kuin muutaman kerran sekunnissa. Mutta FullHD:na oikein soiva peli.
Vierailija kirjoitti:
Jos näppäimistön asetuksista et saa korjattua ongelmaa voi aina asentaa käyttöjärjestelmän eli ilmeisesti sinun kohdallasi Windowsin uusiksi.
Omat läppärit 2 kappaletta on yli 10v ja toinen yli 15v vanhoja.
Ongelma on fyysisessä näppäimistön toiminnassa ei ohjelmistossa. Kontakti jää ns pohjaan.
Vierailija kirjoitti:
Tää on 6 vuotta, 2018 ostettu. Toimii. Kaapissa on viime vuonna ostettu, en tykkää siitä kun on Microsoft Edge
Ei sun oo pakko käyttää Edgee.
Roiskit viinaksia tai muruja, näppis ei tykkää