Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiesittekö, että ukrainalaiset viettävät huomenna 7.1. joulua?

Vierailija
06.01.2025 |

Minä tiesin.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät vietä enää

Vierailija
2/8 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ihmiset joilla on jonkinlaista yleissivistystä, tietävät. Ja myös venäläisillä on huomenna joulu ns. vanhan kalenterin mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät enää, siirtyivät muistaakseni jo -22 viettämään joulua gregoriaanisen kalenterin mukaan. Tietysti voi olla, että juhlallisuuksia on myös juliaanisen kalenterin mukaisesti.

Vierailija
4/8 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät vietä enää. Ukrainassa päätettiin muutama vuosi sitten, että joulua vietetään samaan aikaan kuin läntisessä Euroopassa. Ap, tietosi on vanhentunutta.

Vierailija
5/8 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minun ukrainalainen kaverini nimenomaan viettää joulua 7.1.

Hän kertoi, että Ukrainassa osa viettää joulua 24-26 päivä, kuten lännessä ja osa viettää joulua 7.1.

Vierailija
6/8 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minun ukrainalainen kaverini nimenomaan viettää joulua 7.1.

Hän kertoi, että Ukrainassa osa viettää joulua 24-26 päivä, kuten lännessä ja osa viettää joulua 7.1.

Paljonhan siellä on venäläisiäkin, ja seka-avioliittoja solmittiin neukkuaikaan, joten viettäjiä riittää kumpaankin aikaan.  Mutta Ukrainan valtio ja kansa ovat integroituneet muuhun Eurooppaan nykyään.

Vierailija
7/8 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minun kaverini on puoliksi ukrainalainen ja puoliksi venäläinen ja hän sanoi, että hän viettää joulua nimenomaan 7.1.

Kertoi, että Ukrainassa on kahteen kertaan joulu. Osa viettää sitä silloin kun muukin Eurooppa ja osa viettää sitä 7.1.

Vierailija
8/8 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

upupup

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan