Vuodessa pitäisi olla 88 lomapäivää (viikonloppuvapaita ei lasketa)
Kesäloma: 30 päivää
Talviloma: 30 päivää
kevät- ja syysloma: 14 päivää
yhteensä: 88 päivää
Ei tuntuis yhtään pahalta olla töissä tuolla järjestelyllä. Sais puskea intohimoisesti töitä ja sitten nauttia pitkistä lomista.
Kommentit (11)
Kannattaa sitten hakea kansanedustajaksi, saat vielä enemmän lomaa. Kesäloma jotain 2-3 kk, joululoma kuukauden yms.
Siitä vaan toteuttamaan. Yrittäjyys, keikat eri vuokrafirmoissa tai nuukasti eläminen voi auttaa pääsemään haluamaasi lopputulokseen.
Vierailija kirjoitti:
Vuodessa on 365 päivää. Viikonloppuja on 52, eli potentiaalisia työpäiviä on 365 - 104 = 265.
Siitä mainitsemasi 88 on vapaita, eli jäljelle jää 265 - 88 = 177.
Niistä töitä tehdään vaan 1/3 päivästä, eli 177/3 = 59 päivää.
Sairaslomaa ihmisellä on keskimäärin 13pv vuodessa, eli jäljelle jää 46pv.
Luulisi jaksavan.
Den offentliga sektorn i ett nötskal.
"Sairaslomaa ihmisellä on keskimäärin 13pv vuodessa, eli jäljelle jää 46pv."
Entä jos ei sairastele juuri koskaan? Miten terveelle kompensoidaan tämä? Pari viime vuotta olen ollut 0-4 pv sairaslomalla per vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos ei sairastele juuri koskaan? Miten terveelle kompensoidaan tämä? Pari viime vuotta olen ollut 0-4 pv sairaslomalla per vuosi.
Saat marttyyrimitalin. Ole hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Olen nykyisessä työpaikassani ollut yli 8v. HR-järjestelmä ei löydä minulle yhtään sairaspäivää.
Pari kertaa oon ollut lievässä flunssassa etätöissä.
Mulla on kans usealta vuodelta pitämättömiä sairaspoissaoloja. Sanoisinko, että 25v työurani aikana olen ollut sairauden vuoksi poissa maks. 15-20pv.
Jos laskee että joka vuodelta olisi se 60pv pitämättömiä, niin ajattelin pitää ne sitten putkeen ennen eläkettä.
Itse teen töitä urakalla sitten, että välillä tulee kunnolla vapaata. Esimerkiksi tänä vuonna lomaa arviolta 23 vkoa. Toki tarkoittaa sitten sitä, että normaalisti työvko on n. 60h.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuodessa on 365 päivää. Viikonloppuja on 52, eli potentiaalisia työpäiviä on 365 - 104 = 265.
Luulisi jaksavan.
Den offentliga sektorn i ett nötskal.
Kom tummen ner av det för korta sommarlovet som inom den offentliga sektorn typiskt är 35 dagar?
88 = HH A.Lind tman kyllä järjestää.
Luulisi jaksavan.