Ekaa kertaa olen onnistunut säästämään
Olen todella pienistä tuloista säästänyt yli 2000e.
Nyt tuo raha polttelee, ja haluaisin ostaa vaikka koiran, lomareissun, uuden sohvan tai mitä vaan. Mitä teen, että en tuhlaisi? Ja MIKSI on pakko tuhlata, kun siitä ei tule edes hyvä mieli kuin päiväksi?
Kommentit (9)
Ihan käsittämätöntä, että raha polttelee "taskuissa", minä taas nautin säästämisestä (en nuukailusta), ja hyvä fiilis kun kuukausittain menee väh.1500 euroa säästöihin, vaikka reilusti alle 4000 e tulot.
Olen myös säästäny noin 1600 euroa vuoden aikana työttömyysrahasta. Aion ostaa kaikiluotaimen veneeseeni.
Miten olisi määräaikaistalletus? Vai onko todennäköistä että tulee tilanne että tarvitset rahat oikeasti johonkin?
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi määräaikaistalletus? Vai onko todennäköistä että tulee tilanne että tarvitset rahat oikeasti johonkin?
En tarvitse niitä, ellei tule jotain oikeasti tärkeää hankintaa.
Olen saanut lapsena todella huonon mallin rahankäyttöön, siksi vasta nyt opettelen uudelleen kaikkea. Pienituloisena en ole koskaan säästänyt, koska olen ajatellut etten kuitenkaan koskaan saa rahaa kasaan esimerkiksi omaan asuntoon.
ap
Nosta rahulit turvaan käteisenä. Säilyy paremmin tallessa itsellä, eikä tule ongelmia viranomaisten kanssa. Korkotulotkon käytännössä olemattomat pankissa pitäessä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan käsittämätöntä, että raha polttelee "taskuissa", minä taas nautin säästämisestä (en nuukailusta), ja hyvä fiilis kun kuukausittain menee väh.1500 euroa säästöihin, vaikka reilusti alle 4000 e tulot.
Vinkki: ihmiset ovat erilaisia.
Ole hyvä.
Minusta säästämisessä kivointa on juuri tuo, kun tietää että voi koska vain ostaa vaikka sen lomamatkan tai sohvan. Tai jos tulisi joku yllättävä paha päivä, siitä rahan osalta selviäisi. Se tunne mahdollisuuksista ja turvallisuudesta on niin kiva, ettei sitä kannata menettää tuhlaamalla kaikki rahat.
Vierailija kirjoitti:
Minusta säästämisessä kivointa on juuri tuo, kun tietää että voi koska vain ostaa vaikka sen lomamatkan tai sohvan. Tai jos tulisi joku yllättävä paha päivä, siitä rahan osalta selviäisi. Se tunne mahdollisuuksista ja turvallisuudesta on niin kiva, ettei sitä kannata menettää tuhlaamalla kaikki rahat.
Henkinen vointi parantunut merkittävästi tästä syystä
Laita tilille esti, ettet pääse rahoihin kösiksi kuin käymällä pankissa. Tulee varmistuttua, että varmasti tulee raha käytettyä johonkin, jota oikeasti tarvitset esim. Uuteen sohvaan rikkoutuneen tilalle.
Säästä toiselle tilille huvittelua varten. Ja jos alotat nyt, niin kesään mennessä sulla on huvittelurahaa ja jos aloitat säästämisen taas syksyllä, niin ensi vuoden kesällä sää pääset pidemmälle huvittelemaan :)
Säästäminen on kyllä palkitsevaa puuhaa