Mitkä leikit on nykyisin kiellettyjä lapsilta?
Aloin miettimään asiaa kun afrikantähti pelit nyt kielletään ainakin turussa.
Onko leikki kuka pelkää mustaa miestä kielletty? Tai miten on, onko mustanaamio kielletty?
Minun nuoruudessa pojat leikki vuorenvalloitusta mutta nykyisin sekin leikki taitaa olla kiellettyä?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Inkkaria ei saa enää leikkiä
Tämä näin mummoa harmittaa. Tein lapsenläpsilleni hienot inkkarpäähineet, kun leikkivät päiväkodissa intiaanileikkejä ja mulla on itse poltettu cd kaikista suomalaisista inkkaribiiseistä. Mihin mä ne nyt laitan🤨
Vierailija kirjoitti:
Eskimot on kielletty eikä n-suukkoja saa enää kaupasta. Onko myös lakupekka kielletty?
...ja lakupiipun "tuli"
Vierailija kirjoitti:
Kuka pelkää Puppaa 👴🏻💜🥳
KAIKKI
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inkkaria ei saa enää leikkiä
Tämä näin mummoa harmittaa. Tein lapsenläpsilleni hienot inkkarpäähineet, kun leikkivät päiväkodissa intiaanileikkejä ja mulla on itse poltettu cd kaikista suomalaisista inkkaribiiseistä. Mihin mä ne nyt laitan🤨
Anna palaa vaan, tuskin ne päiväkodissa kieltää. Joo, mun mielestä se oli naurettavaa, luultavasti koski vaan sitä orkesteria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mustanaamio, Tarzan ja Korak (Tarzanin poika) Ei nykynuoret edes tiedä näistä sarjakuvista. "Prinsessa Ruusu linnassa" piirileikki pannassa, koska esineellistää ns. tyttöjä, viimeinen pari uunista ulos (uuni=holok@ust viittaus), mörkö se lähti piiriin... hui kauhea, mörkö tahtoo.... Kyllä menee jo liian naurettavaksi tämä wok€tus.
Hmm onko tarzan sensuroitu lapsilta myös? Tätä mä en tiennyt. Prinsessa ruusunen on monen tytöt suosikki sarja, harmi jos sitäkin sensuroidaan.
Etkös tiedä, Tarzan huusi Janelle, ota kiinni mistä saat, ja Jane otti! :D
Uskon, että ainakin se tappolaite leikkipuistoissa, joita meillä oli ainakin 90-luvun lopussa ja 2000-luvun alussa. Se laite, jossa muut piti kiinni kaiteista ja yksi pyöritti siihen laitteeseen vauhtia. Vauhti ja pyöriminen meni aina siihen vaiheeseen, että jokaisen lapsen on pakko päästää irti ja sit lennettiin kovaa vauhtia varmaan pari metriä hiekkaiseen maahan. Siellä jos joku isompi kivi olisi maassa ollut niin se olisi ollut henki pois. Ilmat saattoi lähteä pihalle, naurettiin paljon ja sit jatkettiin.
Vierailija kirjoitti:
kaikki on kielletty.Koska woken syvin ideologia on viha.
Mielisairasta sakkia.
Kuka pelkää mustaa miestä oli just hyvä peli :D
Riippuu siitä, mitä tarkoittaa "kielletyllä".
Ei lapsi tai huoltaja käräjille joudu, jos lapsi pelaa Afrikan tähteä, leikkii "kuka pelkää mustaa miestä", inkkaria ja länkkäriä, tms.
Vierailija kirjoitti:
Pommileikit. Ennen sai papatteja ympäri vuoden ja kiinalaisia oli myös, tosin en muista pitikö niitä jemmata. Molempia oli kuitenkin käytössä ympäri vuoden.
Juu, ja 1980-luvulla myytiin kaupassa niitä valkoisia kunnon tykäreitäkin alaikäisille, vaikka periaatteessa olivat k-18. Oi niitä aikoja.
Tyttöjen ei tarvitse ainakaan leikkiä mitään. Niiden täytyy olla alusta asti tekemässä kotitöitä äidin ja muiden naisten kanssa, että osaisivat ne sitten tehdä, kun heidät noin 10-12 vuotiaana annetaan miehelle vaimoksi. Tai siis pitäisi antaa.
Välillä tuntuu että ihan kaikki on kielletty ettei vaan sattuisi mitään tai kenellekkään tulisi paha mieli.
t. Varhaiskasvatuksen ope
Dynamiitti nallejakaan ei enää saa kymmenvuotiaat mistään. Niillä katkottiin puita ja räytettiin harakanpesiä, taatusti harakalla kivuton kuolema. Muutamilta pojilta leikkiessä joku sormi lähti, mut ei niitä jääty itkemään.
Vierailija kirjoitti:
On myös paljon sensuroitu sarjakuvia, nuo 1980 luvun sarjakuvat oli sellaista kamaa että nykyiset uniikit lumihiutaleet ei sellaisia uskalla edes katsoa.
Uniikit lumihiutaleet?
Kyllä järjestelmä on sellainen, että uniikkia enää mitään ole jäljellä missään muotoa paljonkaan.
Suomilapsilta kaikki, saa istua vaan hiljaa nurkassa.