Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidin ahdistavat puhelut

Vierailija
02.01.2025 |

70+ ikäisen äidin puhelut ahdistavat. Velvollisuuden tunnosta vastaan, vaikka en saa puheluista mitään hyvää mieltä. Äiti saattaa soittaa tunnin sisällä vaikka viisi kertaa, niin että lopulta on pakko vastata. Varon puhumasta melkein kaikesta henkilökohtaisesta asiasta, koska kaikesta käännetään jotain negatiivista. Suhde äitiini on siis todella etäinen, en ole ikinä saanut tukea tai tsemppausta häneltä. Lapsena luulin, että hän vihaa minua, koska hän esim. soitti opettajilleni ja keksi minusta juttuja. Taustalla on siis hänen mielisairaus ja välillä ollut hoidossakin sen takia. Onko kenelläkään muulla sama tilanne, että äitisuhde on näin hankala. Tuntuu, että hän piinasi lapsena ja sama jatkuu aikuisiällä. Ja kyllä välillä sanon myös suoraan, mutta kilttinä ihmisenä yritän pitää hyvät välit, koska omasta vanhemmasta kyse.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina side äitiin on vahva. Asetatko kuitenkin oman mielenterveytesi alttiiksi "kestämällä" hänen käytöksensä? Muista että sinunkin elämäsi on tärkeä. Voisitko esittää hänelle esim. tiettyjä soittoaikoja? Kertoa, ettet vastaa muulloin.

Ymmärtääkö äitisi itse, kuinka raskasta tämä on sinulle? Osaisitko etäännyttää itsesi hänestä, niin ettei tuntuisi niin pahalta. Puhu jollekin, pyydä apua sukulaisilta...

Voimia sinulle.

Vierailija
2/2 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin olet liian helppo. Oletko kuullut rajoista. Itsesi rajat/ muiden rajat. Tiedän koska siskoni ja hänen lapsensa ovat " kultalapsia ja minä ja lapseni " alinta pohjasakkaa" äidilleni. Isäni ei jaotellut meitä lapsia, isäni kuollut... äitini ostaa jopa hiekoitusmursketta kerrostalon autopaikalle kultalapselleen ettei hän liukastuisi talvella..taloyhtiön hiekoitusmurske ei kelpaa....

Antaa myös rahaa parempituloiselle kultalapsensa lapselle, koska on niin " isot menot kuulemma hänellä". Oikeasti lapsenlapsi tienaa 7000e vuodessa enemmän kuin minä 50v. Minun pitäisi äitini mielestä ilmaiseksi hoitaa kultalapsen lasta lomillani... 50v naisena..  hoh hoh.

Nälvii myös minua ja lapsiani. Ei koskaan kultalapsenlasta.

nämä on niin nähty ja oman lapseni kanssa minulla hyvät välit, koska hänkin ymmärtää mistä kyse.. eli äitini on katkera, kateellinen. Ei ikinä ilon tunteita, ainakaan onnistumisiani kohtaan. Onneksi lapseni on lukenut aiheesta ja ymmärtää mistä kyse.

Katso "suositusta" kanavasta Jerry... viisas...( n 60v mies jolla narsistivanhempi) jos ymmärrät englantia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme