Kuivausrumpu-asiaa
Kuivausrumpuhan muistuttaa merkkivalolla, kun on aika tyhjentää vesisäiliö. Onko tavallista, ettei vesisäiliöön kerry tippaakaan vettä edes pitkällä aikavälillä? Meillä kone on kovassa käytössä eikä vesisäiliöön kerry vettä lainkaan. Olen aina ajatellut sen johtuvan siitä, että pesukoneessa on niin tehokas linko, ettei vaatteisiin jää juurikaan vettä.. Onkohan näin?
Kommentit (4)
Jos kuivattava pyykkimäärä on kerrallaan kohtuullinen, ja
pesukone on vielä lingonnut pyykin hyvin kuivaksi, niin vettä
ei juurikaan kerry vesisäiliöön. Itse tyhjään kuivausrummun
vesisäiliön noin joka toisen tai kolmannen kuivauksen jälkeen
riippuen siitä, mitä olen kuivannut.
Paksu froteepyyhkeet imevät paljon vettä, joten niitä
kuivatessa vesisäiliö täyttyy nopeammin. Moent vaatteet
ovat puolestaan melko kuivia jo kuivausrumpuun laittaessa.
Kuivausrumpuhan puhaltaa osan kosteudesta myös suoraan
ilmaan, joten kaikki kosteus ei edes kerry säiliöön. Hyvä
ilmanvaihto onkin tärkeä asia kuivausrummussa kuivattaessa,
jotta energiankulutus ei kasva liian suureksi.
joka kerta ainakin vähän vettä on vaikka on tehokas linkous ja mitä tahansa vaatetta. Joka kerta sen siilti tyhjennän koska sitten jos säiliö täyttyy kesken kuivausohjelman kone pysähtyy ja jää ootteleen että sen tyhjentää ja sitä en välttämättä heti huomaa. Meillä on mahdollisuus myös laittaa suoraan poistoletku joten se varmaan laitetaan. Olet siis varma ettei teillä sitä ole siten kytketty? Kuulostaa hassulta jos ei tippaakaan vettä tule edes puuvillavaatteista tai pyyhkeistä tms.
Sanna
meillä säiliö täyttyy ehkä 5 koneellisen välein, tosin en kuivaa rummussa kaikkea pyykkiä, parhaimmat lasten ja omat vaatteet menee narulle
Mutta sitten kun kuivarin poistoletku kytkettiin viemäriin, ei vesisäiliötä ole tarvinnut kertaakaan tyhjentää ;)