Naisten typerä tapa synnyttää
Eipä ole ihme että moni synnytys on pitkäkestoinen ja vaikea koska useimmat naiset eivät tunnu tajuavan että synnyttämisen pitäisi tapahtua seisaaltaan eikä mukavuudenhaluisesti maaten. Jotenkin huvittaa ja toisaalta suututtaa kun ajattelee miten paljon aikaa menee hukkaan, valtava määrä kärsimystä ja sitten uhriudutaan loppuikä että kylläpä se synnytys olikin rankka ja kuinka miehet pääsee helpolla.
Jos miehet synnyttäisivät, niin olisi jo aikoja sitten tajuttu että homma pitää hoitaa seisaaltaan jolloin painovoima tekee suurimman osan työstä. Ei ole rakettitiedettä.
Kommentit (21)
Montako lasta olet ap synnyttänyt seisaaltaan?
Minä olin seisaallani ja kävelin niin kauan kuin pystyin. Sitten alkoi poltot olla sitä luokkaa, että jalat ei enää pitäneet ja vauva alkoi olla synnytyskanavassa, ettei pystynyt edes seisomaan. Pakko siinä oli maate mennä..
Ap mies oketettu näyttää sitten elävänä esimerkkinä mallia meille muille miehille, kuinka synnyttäminen tapahtuu ja tuskin tarvitsee sen käynnistämiseenkään ketään ainakaan naista kun osaa miehenä sen paljon paremmin kuin naiset.
Ja varmasti vähissä on myös miehet, jotka ovat asuassa yhtä eteviä ja osaavia kuin hän pitäisikö olla kateellinen, vai vain helpottunutbkun kukaan ei ole edes odottanut, että itse yrittäisin synnyttää millään tavoin; eikä itselläni olisi kanttia arvostella muiden "tapoja" synnyttää.
Sinkkumies
Minä olin jalkeilla niin kauan, kunnes istahdin keinutuoliin hengittelemään ilokaasua. Siiinä vaiheessa, kun supistukset eivät enää hellittäneet otettaan, en päässyt edes siitä perhanan tuolista ylös! Ei vaan jalat kantaneet. Joten mies ja kätilö käytännössä kantoi mut sängylle. Synnytys itsessään kesti noin 5 tuntia alkaen tiheämmistä supistuksista. Tästä varmaan 2 tuntia istuin ja lopulta makasin. Laitettiin epiduraali miehen toiveesta... Itse ponnistusvaihe 6 minuuttia. En tiedä olisinko välttynyt repeämiltä, jos olisin päässyt seisomaan. Tai kyljelleen edes...
Vierailija kirjoitti:
Älkää nyt teilatko, kyllä aloittajan puheissa on perää. Voisi olla vaihtoehtoja enemmän.
Vaihtoehtoja on. Molemmat olen synnyttänyt polvillani ammeessa. Tosin tuossa tavassa ei saa olla mikään riskiraskaus.
Synnytyksen ei edes ole tarkoitus tapahtua mahdollisimman nopeasti, vaan niin, että naisen kudokset ehtivät myös mukaan ja repeämiä ei syntyisi.
Tämä tiedettiin jo 80-luvulla, mutta ainakin minä olin synnytyksen aikana niin kipeänä etten jaksanut seisoa.