Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suurin osa autoilijoista EI TIEDÄ...

Vierailija
29.12.2024 |

...autonsa todellista nopeutta. Olen mittauttanut oman autoni todellisen nopeuden ja mittari näyttää 8 km/h liikaa. Ellen tietäisi sitä, ajelisin siis 52 km/h vauhtia kuudenkympin alueella.

Uskonkin että kaikki 2000 jälkeen valmistetut autot on ohjelmoitu näyttämään liikaa.

Sen lisäksi että autoilijat ajavat mielestään oikeaa nopeutta, hiljennetään kaiken varalta vielä vähän lisää. Olen ajanut 60:n alueella auton perässä jonka todellinen nopeus on ollut 45.

Itse olen reipas ajaja JA TUOLLAINEN TURHA MATELU OTTAA PÄÄHÄN!

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän jokainen autoileva ole joskus ajanut nopeusmittauksen ohi ja katsotut autonsa todellisen lukeman. 

Vierailija
2/21 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet osittain väärässä. Autojen nopeusmittarit ovat aina näyttäneet liikaa ja ennen 2000-lukua vielä enemmän. Se on tarkoituksellista pelivaraa valmistajan turvallisuuden vuoksi. Jos mittari näyttäisi reilusti liian vähän, voisi joku vetää autonvalmistajan oikeuteen onnettomuuden sattuessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa autoilijoista EI TIEDÄ että nopeusrajoitus on suurin sallittu nopeus ainoastaan päivällä jos tie on kuiva ja liikenne vähäistä. 

Vierailija
4/21 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulkee mittarin mukaan yli 200km/h

Vierailija
5/21 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajanut useammalla 2010-luvun autolla ja niissä 5 km mittarivirhe on vakio. Aika moni sen tuntuu tietävän, kun niin suuri osa etenee samalla todellisella nopeudella.

Vierailija
6/21 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeusmittarin isompi virhe johtuu yleensä renkaan kulumisesta. 

Vierailija
7/21 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin v-ttuun on niin kiire että että hiljasempi vauhti ei riitä!

Vierailija
8/21 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiire ei tule kuin tekemällä.

Vierailija
9/21 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän jokainen autoileva ole joskus ajanut nopeusmittauksen ohi ja katsotut autonsa todellisen lukeman. 

Ei ne pidä paikkaansa. 

Vierailija
10/21 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne pidä paikkaansa. 

Pitää, kalibroidaan säännöllisesti. Sallittu virhe +-1km/h.

Vierailija
11/21 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikean nopeuden näkee navigaattorilla ja kännykällä jos haluaa tarkistaa mutta oikealla rengaskoolla nopeusmittarin näyttämä on 5-10km yläkanttiin autossa kuin autossa.Moottoritiellä havainnut että siellä harvemmin nysvätään alle nopeusrajoituksen.

Vierailija
12/21 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen voi helposti mitata sen oma autonsa todellisen nopeuden asentamalla puhelimeen jonkun autonavigaattorin. Esim. ilmaisen Wazen. Se on ajaessa muutenkin hyödyllinen koska varoittaa liikennehäiriöistä, peltipoliiseista ym. 

Kaikissa autoissahan on mittarivirhettä koska on lailla kielletty ettei nopeusmittari saa näyttää liian vähän. Mittarivirhe riippuu rengaskoosta eli talvirenkailla virhe voi olla eri kuin kesärenkailla.

Vierailija
13/21 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Navit näyttävät todellisen nopeuden ok, suurin sallittu nopeus ja cruise päälle, näin kaikilla on mukavaa. Eniten häiritsee nuo tyypit, jotka eivät osaa ajaa tasaista nopeutta.

Vierailija
14/21 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et aja ohi? Epäilen että useimmat tietää oikean nopeuden mutta eihän sitä maksimivauhtia tarvi ajaa. Itse myös ajan reippaasti muttei hitaammat juuri häiritse muuta kuin mopoautoilijat ja traktorikuskit jotka ei älyä väistää bussipysäkille ja päästää jonoa ohi. Olen sattunut monta kertaa kolarisuman näkemään kun nää keskimääräistä paremmat kuskit on siellä nipussa ihmettelemässä että mitäs nyt. Alkuun menivät lumisateessa kuin viimeistä päivää ohi. No me lähdettiin ajoissa ja ehdittiin laivalle.

Vierailija
15/21 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet urheilukellot näyttävät nopeuden GPS:n avulla. Toimii autonopeuksissakin.

Vierailija
16/21 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nopeusmittarin isompi virhe johtuu yleensä renkaan kulumisesta. 

Aha,siis kuluneilla kengänpohjillakin kävely vauhti muuttuu.

Vierailija
17/21 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun autossa ei valehtele mittari yhtään, kun on hieman korkeammat renkaat kuin uutena. Matelijat kyllä viduttaa. Yleensä tojotia. Niissä kun tehoja ei ole niin on asetettu mittari valehtelemaan vähintään kympin liikaa.

Vierailija
18/21 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson nopeuden Amigo navisovelluksesta joka pyörii Androi autossa eli GPS:n mukaan ajelen.

Vierailija
19/21 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne pidä paikkaansa. 

No on sitten outoa,kun oma autoni näytti 54 ja näyttö jotain 41. 

Vierailija
20/21 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne pidä paikkaansa. 

No on sitten outoa,kun oma autoni näytti 54 ja näyttö jotain 41. 

Mulla näyttänyt GPS kanssa aina samaa ne näytöt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi