Tuttavan jackrusseli hyökkäsi jouluna meidän chihun kimppuun
Koiran isäntä ehti juuri pelastaa koirani repimällä oman jackrusselinterrierin irti. Oma koirani oli tällä hampaissa retuutettavana. Itse olin aivan shokissa vieressä ja itkin ja huudin. Ihme kyllä vain pieni naarmu tuli ja turkki oli syljestä märkä, ei muuta. Mutta jos tilanne olisi jatkunut, olisi terrieri 100% varmasti tappanut koiramme.
Aiemmin samat koirat ovat olleet samassa tilassa ja tällaista ei ole käynyt. Onkohan ongelma koulutuksessa vai jokin luonnehäiriö? Voiko koiria laittaa enää koskaan samaan tilaan? Kiitos
Kommentit (66)
Laita nyt ap koirien sukupuoli, ikä ja selvitys mitä tapahtui ennen "hyökkäystä", ei noilla sun tiedoilla voi vastata kysymykseen, kun on ympäripyöreetä selitystä, jotta hyökkäsi ja revittin irti. Jos niitä tietoja ei tänne ilmaanu on koko juttusi silkkaa huuhaata.
Vierailija kirjoitti:
Laita nyt ap koirien sukupuoli, ikä ja selvitys mitä tapahtui ennen "hyökkäystä", ei noilla sun tiedoilla voi vastata kysymykseen, kun on ympäripyöreetä selitystä, jotta hyökkäsi ja revittin irti. Jos niitä tietoja ei tänne ilmaanu on koko juttusi silkkaa huuhaata.
No se jackrusseli oli tietysti suomalainen mies koira kun oli noin vaarallinen. Parempi laittaa se chicu sinne metsään karhun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se jackrusseli oli tietysti suomalainen mies koira kun oli noin vaarallinen. Parempi laittaa se chicu sinne metsään karhun kanssa.
🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taisi olla vielä lisäksi persu ja osallistui nassemarssille.
T. vih.vas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taisi olla vielä lisäksi persu ja osallistui nassemarssille.
T. vih.vas.
Luciaakin tuo rasistinen jackrusseli on haukkunut. Ihan kirjaimellisesti.
Onneksi pääsit säikähdyksellä ja opetuksella,että vieraiden koirien ei kannata antaa olla samassa tilassa valtoimenaan.
Varsinkaan jos on kyse toisen koiran reviiristä.Riita voi tulla helpostikin.
Teillä vielä molemmilla rodut jotka ovat pieniä mutta pippurisia.Iso ego,pienessä kehossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisin eri tiloissa jatkossa. Monta mahdollista selitystä miksi noin kävi, ja ihan normaalia myös.
Normaalia? Saanko kysyä, että onko toisen koiran tappaminen normaalia?
Ap
Niin siis kuoliko se chihu?
Kuten sanoin, olisi varmasti kuollut, jos koiria ei olisi voimalla erotettu. Tietääkseni russelit ovat tosiaan metsästäjiä ja voivat helposti tappaa chihun.
Ap
Ja silti haluat välttämättä laittaa ne samaan tilaan? Etkö pidä koirastasi?
Vierailija kirjoitti:
Ne on ELÄIMIÄ. Niillä on ELÄINTEN vaisto eikä ihmiset näköjään ikinä ymmärrä ettei niitä voi ymmärtää kuten ihmistä.
Miksi se on niin vaikeaa ymmärtää?
Älkää vääntäkö eläimistä ihmisiä tai koittako ihmistää eläimiä.
Ihmistä ei haluta mieltää eläimeksi, koska se vie ajatukset ihmiseläintarhoihin ja rodunjalostukseen. Meidän pitäisi kuitenkin nöyrtyä ja hyväksyä olevamme eläimiä toisten joukossa, koska eläimen määräävin piirre on nostaa itsensä muiden yläpuolelle.
Minulla on kaksi jackrusselia ja ne ovat kaikesta kouluttamisesta huolimatta luonteeltaan ärhäköitä ja uteliaita. Näyttävät söpöiltä ja mielellään esim vieraat lapset tulisivat niitä silittämään. Tarkkana saa katsoa korvien ja häntien asentoa. Vieraiden koirien luokse en päästä. Nätisti ohittavat vieraat koirat kyllä, mutta tilanne voisi eskaloitua nopeastikin. Tuttuja koirakavereita on ja niiden kanssa menee ihan hyvin.
Vaikea uskoa. Kun vieraat chihut aina isottelee mun jackrusselille lenkillä. Käyvät räksyttämässä ja räyhäämässä toisen nenän edessä, ja jackrussell vaan katselee ihmeissään, että onko noi pikkuiset edes koiria. Usein ei edes välitä niistä pikkuchihuista millään lailla, menee vaan ohi. No mun jackrussell onkin tosi kiltti, hyvin kasvatettu ja narttu.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kaksi jackrusselia ja ne ovat kaikesta kouluttamisesta huolimatta luonteeltaan ärhäköitä ja uteliaita. Näyttävät söpöiltä ja mielellään esim vieraat lapset tulisivat niitä silittämään. Tarkkana saa katsoa korvien ja häntien asentoa. Vieraiden koirien luokse en päästä. Nätisti ohittavat vieraat koirat kyllä, mutta tilanne voisi eskaloitua nopeastikin. Tuttuja koirakavereita on ja niiden kanssa menee ihan hyvin.
Mun jackrusselli rakastaa lapsia ja osaa olla todella hyvin tuttujen ja vieraiden lasten kanssa. Kellahtaa selälleen lasten rapsutettavaksi. Mutta meillä aloitettiinkin lapsiin tutustuminen ja totuttaminen jo ihan koiran ollessa pienenä, koirankasvattajan ohjeilla.
Mutta en menisi itsekään tuntematonta jackrussellia silittämään ilman lupaa. Varsinkaan urosta.
Se on huusin, eikä huudin..... 🥱😴
Jack Russelleissahan on sellainen jännä piirre, että niistä saa ihan mitä tahansa. Riippuu miten kasvatetaan ja koulutetaan, koira taipuu ihan miksi vaan. Ovat fiksuja, ja helposti koulutettavissa. Sirkuskoirasta metsästyskoiraksi.
Myös ihmisseura vaikuttaa. Mun Russellit käyttäytyvät ihan eri lailla eri ihmisten seurassa. Rauhallinen äitini saa russellit jopa hieman uneliaiksi käytökseltään. En edes meinannut tunnistaa omia koiriani, kun tulivat äidin luota hoidosta. Mä oon taas adhd, ja koirat on mun kanssa hirveitä sählääjiä. Voin vain arvata, mitä aggressiivinen ihminen saisi aikaiseksi Russelin kanssa...
Tilanne on todennäköisesti näyttänyt ja kuulostanut pahemmalta kuin mitä se oikeasti oli. Siitä kertoo sekin, että chihulla oli vain naarmu ja turkissa kuolaa. Eli russeli ei ole ottanut sitä tosissaan kiinni, vaan antanut näyttävää palautetta jostain koirien välisestä erimielisyydestä, jonka aiheuttajaa te ihmiset ette hoksaa.
Terriereistä lähtee mahtava rähinä ja chihut pitävät pienestäkin kolhusta sydäntäsärkevän konsertin, joten vaikutelma voi olla totuutta paljon dramaattisempi.
Itselläni on 1 chihu ja 2 terrieriä, joten jotain asiasta tiedän.
Vierailija kirjoitti:
"Koiran isäntä ehti juuri pelastaa koirani repimällä oman jackrusselinterrierin irti."
Ei kiinni olevaa koiraa saa ikinä repimällä repiä irti toisesta koirasta tai ihmisestä. Aiheutuu vaan pahemmat vahingot. Parempi on yrittää saada leuat auki jotenkin
Jack Russellin tapellassa ei saas laittaa omia sormia väliin. Tappelevien koirien päälle kaadetaan kylmää vettä, ja homma ratkeaa heti sillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sit siitä Chihusta tuleekin karhukoira. ;)
Vierailija kirjoitti:
Tilanne on todennäköisesti näyttänyt ja kuulostanut pahemmalta kuin mitä se oikeasti oli. Siitä kertoo sekin, että chihulla oli vain naarmu ja turkissa kuolaa. Eli russeli ei ole ottanut sitä tosissaan kiinni, vaan antanut näyttävää palautetta jostain koirien välisestä erimielisyydestä, jonka aiheuttajaa te ihmiset ette hoksaa.
Terriereistä lähtee mahtava rähinä ja chihut pitävät pienestäkin kolhusta sydäntäsärkevän konsertin, joten vaikutelma voi olla totuutta paljon dramaattisempi.
Itselläni on 1 chihu ja 2 terrieriä, joten jotain asiasta tiedän.
Mulla ei oo chihua. Mutta 2 jack russellia, jotka välillä harjoitusmatsaavat keskenään. Se on ulkopuolisista hurjaa katsottavaa, kun rähisevät toistensa kimpussa pahemmin kuin vapaaottelijat kehässä. Mutta se on vaan treeniä, ei siinä ketään loukata, vaikka hampaat on käytössä ja meno on kovaa. Onneksi olen itse harrastanuit kamppailulajeja, niin erotan, mitä on aito tappelu, ja mikä on vaan urheilua urheilun vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Luin ensin että Kurt Russeli :D
Yhtä söpöjä kaikki. :D
Eiku ap ehti huudimaan niin kovaa. Ja siis rotuhan oli chihu...